Κρήτη

Υπογραφές σήμερα για τους κόμβους Αγίας Πελαγίας - Πότε θα είναι έτοιμο το έργο

Μετά τα αμέτρητα τροχαία σήμερα υπογράφεται η σύμβαση που θα εξασφαλίσει ασφαλή πρόσβαση προς Αγ. Πελαγία και Αχλάδα

Μετά από απίστευτες καθυστερήσεις, εμπόδια και διαδοχικές διαμαρτυρίες δημοτών και επιχειρηματιών για το χαώδες κυκλοφοριακό σκηνικό στο φονικό σημείο του Βόρειου Οδικού Άξονα στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, το έργο της κατασκευής κανονικών κόμβων πρόσβασης προς Αχλάδα και Αγία Πελαγία μπαίνει επιτέλους και με τη “βούλα” σε τροχιά υλοποίησης!

Σήμερα το μεσημέρι υπογράφεται η σύμβαση με τον ανάδοχο του σημαντικού αυτού έργου, που θα εγκατασταθεί άμεσα στο εργοτάξιο και εντός των επόμενων 20-25 ημερών αναμένεται να βάλει μπρος τις εργασίες κατασκευής κανονικών επιτέλους κόμβων πρόσβασης από τον ΒΟΑΚ προς την τουριστική περιοχή της Αγίας Πελαγίας.

Οι... τζίφρες της σύμβασης των κόμβων του ΒΟΑΚ στο ύψος της Αγίας Πελαγίας θα “πέσουν” στις 12 το μεσημέρι στο υπουργείο Υποδομών. Το “παρών” θα δώσουν ο δήμαρχος Μαλεβιζίου Κώστας Μαμουλάκης, η πρόεδρος της ΜΑΕΔΗΜ Εύη Αποστολάκη και άλλοι τοπικοί παράγοντες.
Πρόκειται για μια σημαντική εξέλιξη στο πολύπαθο έργο των κόμβων της Αγίας Πελαγίας, δεδομένου μάλιστα ότι χρειάστηκε να περάσουν 10 ολόκληροι μήνες για να πάμε από τη δημοπράτηση στη... συμβασιοποίηση του έργου!

Το έργο είναι προϋπολογισμού 5,7 εκατομμυρίων ευρώ και θα υλοποιηθεί από το ΕΣΠΑ, από το Πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας.

Τα έργα του κόμβου της Αχλάδας εκτείνονται σε μήκος 940 μέτρων και του κόμβου της Αγίας Πελαγίας σε μήκος 624 μέτρων επί του ΒΟΑΚ. Η συμβατική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε έναν χρόνο.
Την ίδια ώρα, στο δημοφιλές τουριστικό θέρετρο τοποθετούνται ομπρέλες και ξαπλώστρες, καθώς σε λίγες μέρες αναμένεται η άφιξη εκατοντάδων τουριστών.

Βεβαίως το φετινό καλοκαίρι θα ζήσουμε μια από τα ίδια, με το γνωστό επικίνδυνο κυκλοφοριακό σκηνικό στην τουριστική αυτή περιοχή. Ευχής έργον είναι, από εκεί και πέρα, η εργολαβία να ολοκληρωθεί με βάση το επίσημο χρονοδιάγραμμα της σύμβασης και άρα ο Ιούνιος του 2020 να βρει την Αγία Πελαγία με κανονική οδική πρόσβαση για ντόπιους και ξένους επισκέπτες, μέσω ασφαλών κόμβων επί του ΒΟΑΚ.

Η συχνότητα των ατυχημάτων, οι ανθρώπινες απώλειες και το χαοτικό κυκλοφοριακό σκηνικό που καταγράφεται καθημερινά, ιδίως κατά την τουριστική σεζόν, στο συγκεκριμένο σημείο του ΒΟΑΚ “μιλούν από μόνα τους”, καταμαρτυρώντας το πόσο επείγει να φτιαχτούν επιτέλους κανονικοί, ανισόπεδοι κόμβοι προς την Αγία Πελαγία και την Αχλάδα. Ένα έργο, σημειωτέον, που συζητιέται εδώ και μια 25ετία, και το οποίο είχε ενταχθεί στα ολυμπιακά έργα, ενόψει, τότε, της Ολυμπιάδας του 2004 στην Αθήνα!

Η ανάγκη δρομολόγησης του έργου, έστω και μετά από πιέσεις και αγώνα (μην ξεχνάμε, άλλωστε, τα κατά καιρούς συλλαλητήρια διαμαρτυρίας και τους συμβολικούς αποκλεισμούς του ΒΟΑΚ στο ύψος της Αγίας Πελαγίας, αλλά και τις επισκέψεις-οχλήσεις του Δήμου Μαλεβιζίου), έγινε αντιληπτή από την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών.

Το έργο των κόμβων δρομολογήθηκε, δημοπρατήθηκε στα τέλη του περασμένου Ιουλίου, αλλά έκτοτε μπλέξαμε στα... “γρανάζια” της γραφειοκρατίας! Πέρα από τη γνωστή καθυστέρηση στο κομμάτι του προσυμβατικού ελέγχου στο Συμβούλιο της Επικρατείας, χρειάστηκε να περάσουν πολλοί μήνες για να εξασφαλιστεί η τελευταία εκκρεμούσα έγκριση, που αφορά στο χρηματοδοτικό κομμάτι του έργου μέσω του ΕΣΠΑ και του Προγράμματος Οδικής Ασφάλειας, ώστε να καλέσει το υπουργείο Υποδομών την ανάδοχο εταιρεία και να υπογράψουν τη σύμβαση του έργου.

Αυτό έγινε τελικά πριν από μερικές ημέρες. Ο ανάδοχος εργολάβος, η κρητική εταιρεία “Λατομική ΑΤΕ”, η οποία με εργολαβική έκπτωση 52,54% μειοδότησε μεταξύ των 8 εταιρειών που είχαν διεκδικήσει το περασμένο καλοκαίρι το έργο, κλήθηκε επιτέλους από το υπουργείο Υποδομών να παραλάβει τη σύμβαση.
Και έτσι φτάσαμε στον προγραμματισμό της υπογραφής της σύμβασης του έργου για τις 12 σήμερα το μεσημέρι.

Το έργο

Το έργο, προϋπολογισμού 5,7 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνει τη διαμόρφωση ασφαλών κλάδων σύνδεσης των ημικόμβων και τη διαμόρφωση λωρίδων επιτάχυνσης-επιβράδυνσης επί του ΒΟΑΚ. Τα έργα του κόμβου Αχλάδας εκτείνονται σε μήκος 940 μ. και του κόμβου Αγίας Πελαγίας σε μήκος 624 μ. επί του ΒΟΑΚ.

Περιλαμβάνουν χωματουργικές εργασίες, επέκταση υφιστάμενων οχετών, κατασκευή τεχνικών, εργασίες οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης και ασφάλισης, εργασίες ηλεκτροφωτισμού και γεωτεχνικά έργα (πασσαλότοιχος). Πέραν των ανωτέρω, για λόγους οδικής ασφάλειας προβλέπονται έργα και στις ακόλουθες δύο θέσεις:
- Στο τμήμα του ΒΟΑΚ μεταξύ των κόμβων Αχλάδας και Αγίας Πελαγίας, επί μήκους 2.500 μ. περίπου.


- Στο τμήμα του ΒΟΑΚ, μετά το πέρας των έργων του κόμβου Αγίας Πελαγίας και ανατολικά, σε μήκος περίπου 1.600 μ.

Φωτογραφία αρχείου

Σχόλια