Τρόποι να προστατεύσετε τα smartphone από υπερχρεώσεις & ιούς

Κρήτη
Τρόποι να προστατεύσετε τα smartphone από υπερχρεώσεις & ιούς

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συστήνει στα μέλη της τρόπους προστασίας για τα smartphones

Με αφορμή παράπονα εκατοντάδων καταναλωτών για «άδικες» χρεώσεις στα smartphones, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, γνωρίζοντας ότι οι σημερινές ανάγκες, έχουν αντικαταστήσει τους υπολογιστές στα χέρια των καταναλωτών και για σωστή χρήση των smartphones από τους καταναλωτές, δίνει τις οδηγίες της, ενημερώνοντας ότι:

1. Τα smartphones έχουν σχεδιαστεί ώστε να παρέχουν εύκολη και άμεση πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Για το λόγο αυτό είναι συνήθως εκ των προτέρων ρυθμισμένα ενώ η δυνατότητα πρόσβαση στο Διαδίκτυο είναι ενεργοποιημένη από τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας, σχεδόν σε κάθε πρόγραμμα (συμβολαίου ή καρτοκινητής).

2. Κατά συνέπεια:

o Μπορείτε να επισκεφθείτε ιστοσελίδες, να συνδεθείτε με το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο, να επικοινωνήσετε μέσω σελίδων κοινωνικής δικτύωσης, να «ανεβάσετε» φωτογραφίες, να «κατεβάσετε» μουσική, να δείτε βίντεο και να χρησιμοποιήσετε εφαρμογές, όπως ακριβώς συμβαίνει μέσω του υπολογιστή.

o Επίσης είναι δυνατό η συσκευή να έχει ρυθμιστεί ώστε να επιτρέπονται οι αυτόματες ενημερώσεις εφαρμογών (π.χ. πρόβλεψη καιρού, αναβάθμιση λειτουργικού συστήματος κλπ).

3. ΠΡΟΣΟΧΗ! Η χρήση του Διαδικτύου μέσω smartphone περιλαμβάνει χρεώσεις ανάλογα με το πρόγραμμα που έχετε επιλέξει.

• Η χρέωση, συνήθως, υπολογίζεται σύμφωνα με τον όγκο των δεδομένων που λαμβάνονται/αποστέλλονται.

• Σε προγράμματα κινητής τηλεφωνίας που δεν περιλαμβάνουν προπληρωμένο όγκο δεδομένων συνήθως οι χρεώσεις για τη χρήση του Διαδικτύου είναι σημαντικά υψηλότερες.

Προσοχή! Σε περιπτώσεις όμως αποστολής/λήψης όγκου δεδομένων μεγαλύτερου του προπληρωμένου από το πρόγραμμα επιλογής, υπάρχει το ενδεχόμενο υπερχρέωσης.

• Επίσης, προσφέρεται, μέσω των συσκευών και κατόπιν επιλογής του χρήστη, η δυνατότητα για πρόσβαση στο Διαδίκτυο με εναλλακτικούς τρόπους (συχνά χωρίς χρέωση) όπως είναι η σύνδεση με ασύρματα τοπικά δίκτυα (WiFi hotspots).

Σε αυτό το πλαίσιο, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, συστήνει στους καταναλωτές - χρήστες των smartphones να:

• Ενημερώνεστε αναλυτικά για τα βασικά χαρακτηριστικά της συσκευής που επιλέγετε.

• Διαβάζετε προσεκτικά τις οδηγίες χρήσης του smartphone ώστε να κατανοείτε τις ρυθμίσεις και ιδίως αυτές που αφορούν στη χρήση του Διαδικτύου.

• Ενημερωθείτε από την εταιρία κινητής τηλεφωνίας για τους μηχανισμούς ενημέρωσης που διαθέτει σχετικά με τη χρέωση χρήσης του Διαδικτύου ώστε να αποφεύγετε τις υψηλές χρεώσεις.

Προστασία χρηστών και συσκευών από κακόβουλο λογισμικό

Τα smartphones είναι δυνατόν να «μολυνθούν» από κακόβουλο λογισμικό (malware), ακριβώς όπως συμβαίνει και με τους προσωπικούς υπολογιστές και οφείλονται κυρίως σε:

• Λήψη (download) «μολυσμένων» εφαρμογών από μη νόμιμες ή αξιόπιστες πηγές, οι οποίες είτε περιέχουν ή αποτελούν οι ίδιες κακόβουλο λογισμικό.

• Επιλογή συνδέσμων (links) που εμπεριέχονται σε μηνύματα (sms) ή απαντώνται κατά την περιήγηση των χρηστών στο Διαδίκτυο.

Επισημαίνεται ότι η παρουσία και ενεργοποίηση κακόβουλου λογισμικού σε συσκευές smartphones συνεπάγεται κινδύνους όπως είναι η:

• συνεχής αποστολή μηνυμάτων και κατ’ επέκταση οι αυξημένες χρεώσεις στο λογαριασμό

• υποκλοπή προσωπικών δεδομένων

• παρακολούθηση της χρήσης του κινητού

• καταγραφή κλήσεων και μηνυμάτων

Με τα οφέλη της χρήσης των smartphones να είναι σημαντικά, σε καμία περίπτωση, δε θα πρέπει να αποθαρρυνθείτε ή να διστάσετε να προμηθευθείτε μία τέτοια συσκευή. Ωστόσο, για την προστασία και την ασφάλειά σας, η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης συστήνει να:

• Μην παραλείπετε τις αναβαθμίσεις του λειτουργικού συστήματος της συσκευής σας, καθώς συχνά οι αναβαθμίσεις περιέχουν σημαντικές προσθήκες ασφαλείας για την αντιμετώπιση κακόβουλου λογισμικού.

• Λαμβάνετε (download) εφαρμογές μόνο από νόμιμες και αξιόπιστες πηγές και αποφεύγετε να επιλέγετε συνδέσμους (links) των οποίων την προέλευση δεν έχετε ελέγξει.

• Είστε προσεκτικοί, κατά τη σύνδεση της συσκευής με ελεύθερα προσβάσιμα, δημόσια ασύρματα τοπικά δίκτυα (free public WiFi hotspots).

• Τέλος, έπειτα από τα παραπάνω για τυχόν απορίες προβληματισμό επικοινωνήστε με την Ανεξάρτητη Αρχή ΕΕΤΤ και για καταγγελίες στην Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης τηλ.282109266 και 2821092306.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News