Κρήτη

Ολοκαίνουριος ΒΟΑΚ χωρίς διόδια για τους… μόνιμους κάτοικους της Κρήτης

Η επίσημη παρουσίαση της νέας χάραξης του ΒΟΑΚ

Τη νέα χάραξη του του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) παρουσίασε o Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σπίρτζης, σε Συνέντευξη Τύπου στην Περιφέρεια Κρήτης. 

Με βάση τους κυκλοφοριακούς φόρτους που καταγράφηκαν στο νησί το Υπουργείο κατέληξε σε χάραξη μεγαλύτερου μήκους μεν, πιο ελκυστικής οικονομικά για τους επενδυτές καθώς περιλαμβάνει λιγότερες γέφυρες και σήραγγες, γεγονός που καθιστά το έργο περισσότερο βιώσιμο.

Πάντως, ο Υπουργός επανέλαβε ότι οι μόνιμοι κάτοικοι του νησιού δεν θα πληρώνουν διόδια.

Υπενθυμίζεται ότι στο σχεδιασμό περιλαμβάνεται και το τμήμα από Κίσσαμο έως Χανιά ως πρόσθετο έργο, ενώ ο δρόμος από Άγιο Νικόλαο έως Σητεία θα προκηρυχτεί στο μέλλον ως δημόσιο έργο, το οποίο και θα προχωρήσει μελλοντικά με χρηματοδότηση από δημοσίους πόρους.

«Ο ΒΟΑΚ δεν είναι αυτοκινητόδρομος»

Ενώ, σύμφωνα με τον ίδιο, τα στοιχεία των μελετών για τη διέλευση των οχημάτων δεν πληρούν τους όρους της ευρωπαϊκής επιτροπής για το χαρακτηρισμό του έργου ως αυτοκινητοδρόμου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι εκτός από το τμήματα από αεροδρόμιο έως Καρτερό και από τον κόμβο Γάζι - Ανώγεια έως τον

κόμβο Μοιρών, σε κανένα άλλο σημείο η ετήσια μέση ημερήσια κυκλοφορία δεν φθάνει τα 20 χιλιάδες οχήματα.

Στην κορυφή της λίστας με τα πιο πολυσύχναστα σημεία του ΒΟΑΚ είναι το τμήμα Γαλατά - Πλατανιά, με πάνω από 15 χιλιάδες οχήματα και Γούρνες Χερσόνησος με 14.731 οχήματα.

Αυτή είναι η νέα χάραξη του ΒΟΑΚ

Η χάραξη που τελικά προέκρινε το υπουργείο υποδομών, την οποία εξ αρχής πρότεινε η περιφέρεια Κρήτης έχει μεν μεγαλύτερο μήκος από την εναλλακτική ωστόσο κοστίζει 1 δισεκατομμύριο λιγότερο και ως εκ τούτου είναι πιο ελκυστικό για τους επενδυτές.

Το τμήμα από Χανιά έως Χερσόνησο μήκους 181 χιλιομέτρων εκ των οποίων τα 51 υφιστάμενα, θα έχει όριο 120 χλμ. την ώρα και θα περιλαμβάνει γέφυρες μήκους 19 χιλιομέτρων, καθώς και 20 ανισόπεδους κόμβους.

Δείτε τη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ:

Σχόλια