Κρήτη

Και η Κίσσαμος στον νέο ΒΟΑΚ - Αποκαλύψεις Σπιρτζη

Ανακοινώσεις του υπουργού Υποδομών από το Ηράκλειο - Σήμερα η παρουσίαση της χάραξης του νέου αυτοκινητοδρόμου

Τα επίσημα αποκαλυπτήρια του τεχνικού προφίλ του νέου ΒΟΑΚ (ΒΟΑΚ που θα περιλαμβάνει οριστικά, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε, και το δυτικό άκρο Χανίων-Καστελίου Κισσάμου), με χάρτες και αναλυτικά στοιχεία κυκλοφοριακών μετρήσεων, θα κάνει σήμερα το μεσημέρι, στα γραφεία της Περιφέρειας Κρήτης, ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, παρουσιάζοντας τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, την οποία και ο ίδιος υπέγραψε την Παρασκευή!

Με την κίνηση αυτή, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην αλλαγή πλάνων που είχαμε προαναγγείλει εδώ από τη “Ν.Κ.”. Παρέκαμψε δηλαδή την αρχική απόφαση για χρονοβόρο... ανταγωνιστικό διάλογο με τις κοινοπραξίες που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τους δύο διαγωνισμούς του νέου ΒΟΑΚ για τη χάραξη του αυτοκινητοδρόμου, κάτι που σημαίνει πως το μεγάλο έργο θα “τρέξει” με πολύ πιο γρήγορες διαδικασίες.

Εν αναμονή της σημερινής παρουσίασης στο μέγαρο της Περιφέρειας, ο υπουργός Υποδομών έβγαλε σημαντικές ειδήσεις τόσο προχθές Κυριακή, επισκεπτόμενος τα Χανιά, όσο και χθες, “φιλοξενούμενος” στην εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” της “ΚΡΗΤΗ ΤV” με τη Νικολέτα Σφακιανάκη. Ειδήσεις τόσο για τον νέο ΒΟΑΚ και το γιατί επιλέχτηκε η δυτική επέκτασή του προς Καστέλι Κισσάμου, αντίθετα με το ανατολικό κομμάτι προς Σητεία, όσο και για το νέο αεροδρόμιο Καστελίου και τη σύμβαση παραχώρησης, που οδεύει, όπως είπε, μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα στη Βουλή προς κύρωση. Ειδήσεις σημαντικές έβγαλε ο κ. Σπίρτζης και για τον πολύπαθο κάθετο οδικό άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς (τον οποίο ο ίδιος επισκέφτηκε χθες), διαβεβαιώνοντας καθησυχαστικά ότι δεν τίθεται θέμα απένταξης και πως το έργο θα παραδοθεί στις 25 Απριλίου...

ΒΟΑΚ

Στο μέτωπο του ΒΟΑΚ, ξεχωρίζει η ανακοίνωση που έκανε ο υπουργός Υποδομών την Κυριακή επισκεπτόμενος τα Χανιά, για την οριστική απόφαση ένταξης του τμήματος Κισσάμου-Χανίων στο έργο της δημιουργίας του νέου Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.
Από τα Χανιά ο κ. Σπίρτζης ανακοίνωσε επίσης ότι την Παρασκευή ολοκληρώθηκαν οι αξιολογήσεις των συμμετοχών των πέντε κοινοπρακτικών τμημάτων και θα προχωρήσει άμεσα η δεύτερη φάση του διαγωνισμού, ενώ έκανε γνωστό ότι ο ίδιος υπέγραψε και την απόφαση για την τελική χάραξη του αυτοκινητοδρόμου μετά και την καταγραφή των κυκλοφοριακών φόρτων σε 21 σημεία του οδικού δικτύου.
Μέσα από την εκπομπή “Κρήτη Σήμερα” της “ΚΡΗΤΗ ΤV”, ο Χρήστος Σπίρτζης εξήγησε το γιατί ο νέος ΒΟΑΚ θα επεκταθεί προς Δυσμάς, αλλά και όχι προς Ανατολάς, όπου θα σταματάει στον Άγιο Νικόλαο!
«Έπρεπε να γίνουν μετρήσεις και μελέτες. Αύριο (σ.σ. σήμερα) το μεσημέρι στην Περιφέρεια θα δώσουμε όλα τα στοιχεία. Θα σας πω όμως το εξής: Υπάρχουν συγκεκριμένοι ευρωπαϊκοί κανόνες και προδιαγραφές κυκλοφορίας για να τεκμηριώνεται ένας δρόμος ως βιώσιμος αυτοκινητόδρομος. Πρέπει να έχουμε πάνω από 20.000 οχήματα ημερησίως. Οι κυκλοφοριακές μετρήσεις που έγιναν τους προηγούμενους μήνες κατέδειξαν ότι έξω από την πόλη του Ηρακλείου και μεταξύ Χανίων-Καστελίου Κισσάμου έχουμε τα δύο σημεία με τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή κίνηση. Προβλέψαμε λοιπόν επέκταση του τμήματος αυτού, 30 χλμ., ώστε να στηριχθεί το σύνολο της παραχώρησης από Καστέλι μέχρι Άγιο Νικόλαο», σημείωσε ο κ. Σπίρτζης και συνέχισε: «Την Παρασκευή υπογράψαμε την τελική χάραξη για τον ΒΟΑΚ. Ανοίγει ο δρόμος για τη δημοπράτηση της στρατηγικής μελέτης που θα αφορά στο σύνολο του οδικού δικτύου της Κρήτης, δηλαδή στον ΒΟΑΚ μέχρι τη Σητεία, στο κομμάτι προς Ιεράπετρα και στους κάθετους άξονες. Επαναλαμβάνω ότι για το ότι η Σητεία μένει έξω στην παρούσα φάση από το έργο του ΒΟΑΚ, τα χέρια της κυβέρνησης σε αυτό είναι δεμένα.
Αφού άνοιξε όμως δρόμος για τη στρατηγική μελέτη, στην επόμενη προγραμματική περίοδο θα μπορούν να δημοπρατηθούν έργα π.χ. προς Σητεία, που τώρα μένει έξω. Αρκεί βεβαίως να έχουμε μελέτες».
«Ο Μάρτιος και ο Απρίλιος για Ηράκλειο και Λασίθι είναι σημαδιακοί μήνες. Τέσσερα έργα που περιμένουν οι πολίτες ολοκληρώνονται. Μιλάμε για τον δρόμο προς Μεσαρά, για το οδικό έργο “Γούρνες-Χερσόνησος”, για την πολύπαθη γέφυρα Χαμεζίου, και το έργο στον Αποσελέμη στο σύνολό του. Μέρα με τη μέρα περιμένουμε επίσης να πάει στη Βουλή προς κύρωση η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Για το σημερινό αεροδρόμιο, το “Ν. Καζαντζάκης”, δεν υπάρχει σχέδιο αξιοποίησης. Αλλά δε θα γίνει νέο Ελληνικό. Σας διαβεβαιώ. Είναι δέσμευσή μας να γίνει μελέτη και διαβούλευση για τον τρόπο αξιοποίησης. Στο επίκεντρο είναι η πρόταση για να γίνει εκεί ένα ενιαίο διοικητικό κέντρο υπηρεσιών και βεβαίως για ένα μεγάλο πάρκο πρασίνου που έχει ανάγκη το Ηράκλειο», σημείωσε ακόμα ο υπουργός.

«Κανένας φόβος απένταξης του έργου»

«Δεν υπάρχει κανένας φόβος. Από τη στιγμή που θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα που έχουμε θέσει με την κοινοπραξία των εργοληπτών, δεν υπάρχει θέμα ούτε απένταξης ούτε οτιδήποτε άλλο», τόνισε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, που επισκέφτηκε χθες το οδικό έργο “Ηράκλειο-Μεσαρά”. Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Σπίρτζης, «για όσους κινδυνολογούν, να πούμε ότι θα είναι προσκεκλημένοι να το δουν με τα μάτια τους τις επόμενες ημέρες. Υπάρχουν πολύ σφιχτά χρονοδιαγράμματα με τρεις σταθμούς για τον δρόμο της Μεσαράς, στην 1η Απρίλη, στις 10 Απριλίου και στις 25 Απριλίου που θα παραδοθεί το έργο».
Από την Αντιπεριφέρεια Χανίων προχθές Κυριακή ο υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι το υπουργείο ίδρυσε Τομέα Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών με έδρα τα Χανιά. Όπως είπε, στις 4 Μαρτίου δημοσιεύτηκε η απόφαση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και αναμένεται η έγκριση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους της αντίστοιχης δαπάνης. Η υπηρεσία θα στελεχωθεί με 60 άτομα, εκ των οποίων οι 40 θα είναι διπλωματούχοι μηχανικοί, 10 τεχνολόγοι μηχανικοί, ενώ θα υπάρχει και η στελέχωση για τις οικονομικές και διοικητικές υπηρεσίες.
Ο ίδιος ανέφερε πως έχει κατατεθεί η πλειοψηφία των τεχνικών δελτίων για τις παρεμβάσεις αποκατάστασης των ζημιών. Ήδη, όπως είπε, έχουν δοθεί 10 εκατομμύρια για την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, 2 για υλοποίηση έργων από την Περιφέρεια, 5 για την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, ενώ την Παρασκευή υπογράφηκε από τον ίδιο τεχνικό δελτίο περίπου 15 εκατομμυρίων που θα καλύψει τις ζημιές που έγιναν στον υφιστάμενο ΒΟΑΚ.

Σχόλια