Κρήτη

BOAK: Ανακοινώσεις και εκπλήξεις για το μεγάλο έργο φέρνει ο Σπίτρτζης

Το νέο σενάριο που πέφτει στο τραπέζι για αλλαγή πλεύσης στη “συνταγή” της β’ φάσης των διαγωνιστικών διαδικασιών

Ραντεβού με τους Κρητικούς λίαν συντόμως έδωσε στην τελετή της σύμβασης παραχώρησης του νέου αεροδρομίου Καστελίου ο υπουργός Υποδομών και, απ’ ό,τι φαίνεται, στη νέα του κάθοδο (ίσως και σε δύο εβδομάδες από σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες μας) δε θα έρθει με άδεια χέρια. Θα έρθει με ανακοινώσεις και σημαντικά επίσημα μαντάτα για τα οδικά έργα και πρωτίστως για τον ΒΟΑΚ!


Αν μάλιστα κρίνουμε με βάση τα όσα είπε και τα όσα δεν είπε αλλά άφησε να εννοηθούν φιλοξενούμενος στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της “ΚΡΗΤΗ TV”, θα πρέπει να περιμένουμε μαντάτα γύρω από τη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ και γύρω από μια κομβική αλλαγή πλεύσης στη φιλοσοφία των δύο διαγωνισμών που “τρέχουν”, αυτόν δηλαδή της σύμβασης παραχώρησης για το κομμάτι Χανίων-Χερσονήσου και της σύμβασης ΣΔΙΤ για το κομμάτι Χερσονήσου-Νεάπολης Λασιθίου. Αλλαγή πλεύσης που θα απλοποιήσει και συντομεύσει τις διαγωνιστικές διαδικασίες...

Νέο σενάριο
Πριν από μερικές ημέρες είχαμε σκιαγραφήσει, μέσα από αναλυτικό, αποκαλυπτικό δημοσίευμα της εφημερίδας “Νέα Κρήτη”, ένα νέο σενάριο που πέφτει στο τραπέζι για αλλαγή πλεύσης στη “συνταγή” της β’ φάσης των διαγωνιστικών διαδικασιών για τον ΒΟΑΚ.
«Η β’ φάση του διπλού διαγωνισμού, που αναμένεται να ξεκινήσει τον Μάρτιο, είναι πολύ πιθανό να προχωρήσει με διαφορετική διαγωνιστική φιλοσοφία και μια δραστική αλλαγή, που κάνει πολύ πιο ευέλικτες και γρήγορες τις διαδικασίες.
Ποια είναι αυτή; Το υπουργείο προσανατολίζεται πολύ σοβαρά στο να αλλάξει τον πυρήνα του διαγωνισμού και να πάρει αποκλειστικά πάνω του το αντικείμενο της διαμόρφωσης της τελικής τεχνικής πρότασης του νέου ΒΟΑΚ!


Με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, που είναι αυτή τη στιγμή σε ισχύ, οι ενδιαφερόμενοι “μνηστήρες” των δύο έργων του ΒΟΑΚ που προκρίνονται στη β' φάση του λεγόμενου “ανταγωνιστικού διαλόγου” θα κληθούν κανονικά να υποβάλουν προτάσεις για τις τεχνικές προδιαγραφές, τη χάραξη κ.λπ.
Ουσιαστικά προβλέπεται ένας διάλογος μακράς διαρκείας, μέσω του οποίου θα προκύψει και το τελικό τεχνικό προφίλ του έργου, δηλαδή από πού θα περνά ο νέος ΒΟΑΚ, πόσες σήραγγες και κοιλαδογέφυρες θα έχει, πού θα είναι οι κόμβοι και όλα τα συναφή τεχνικά στοιχεία.
Πέρα από το αμιγώς τεχνικό-κατασκευαστικό κομμάτι κατά τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, οι ενδιαφερόμενοι υποψήφιοι παραχωρησιούχοι θα κληθούν να υποβάλουν τις προτάσεις τους για τους τρόπους χρηματοδότησης και λειτουργίας του έργου.
Αυτό έχει γίνει και με άλλα μεγάλα έργα παραχωρήσεων. Αυτή είναι η “συνταγή” του ανταγωνιστικού διαλόγου που έχει αρχικά προβλεφθεί από την κυβέρνηση για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο της Κρήτης.


Για να κάνουν λοιπόν πιο ευέλικτο το πλαίσιο των διαγωνιστικών διαδικασιών και να “συντομεύσουν” τις διαδικασίες από πλευράς χρόνου, στο υπουργείο Υποδομών το σκέφτονται πολύ σοβαρά να αναλάβουν αποκλειστικά οι υπηρεσίες τους την εκπόνηση των τεχνικών προδιαγραφών του έργου. Εφόσον επισφραγιστεί η κομβική αυτή αλλαγή, η οριστική μελέτη του έργου δε θα αποτελεί πια στοιχείο του διπλού διαγωνισμού, αλλά καθίσταται στοιχείο του έργου! Όπερ, δηλαδή, τα διαγωνιζόμενα σχήματα δε θα χρειαστεί να καταθέσουν προτάσεις επί της οριστικής μελέτης του νέου ΒΟΑΚ. Συνεπώς, το επόμενο διαγωνιστικό στάδιο “κονταίνει” άρδην από πλευράς χρόνου και θα είναι εφικτό να πάμε στο στάδιο υποβολής δεσμευτικών προσφορών ακόμα και μέσα στο ερχόμενο καλοκαίρι!», γράψαμε χαρακτηριστικά στο σχετικό μας προ ημερών δημοσίευμα.
Μέσα λοιπόν από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων της “KΡΗΤΗ TV”, ερωτηθείς σχετικά ο Χρήστος Σπίρτζης άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να πάρει “σάρκα και οστά” το παραπάνω σενάριο, κάτι που θα εξασφαλίσει πολύ πιο γρήγορους ρυθμούς στην επόμενη, στη β’ αυτή φάση των δύο διαγωνισμών που “τρέχουν” για το έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.


Εμμέσως μάλιστα, ο υπουργός ουσιαστικά επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ μας και “φωτογράφισε” το σενάριο αυτό, σχολιάζοντας με νόημα πως «έχουμε καλές πληροφορίες».


«Όπως ξέρετε, όλο αυτό τον καιρό έχουμε σε εξέλιξη την α' φάση των δύο διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ. Από εκεί και πέρα, το πώς ακριβώς θα συνεχίσουμε στην επόμενη, β’ φάση των διαγωνιστικών διαδικασιών, αν δηλαδή θα έχουμε συγκεκριμένη τεχνική λύση εμείς ως υπουργείο ή αν θα συνεχίσουμε με βάση τον αρχικό σχεδιασμό, δηλαδή με τον λεγόμενο ανταγωνιστικό διάλογο με τις ενδιαφερόμενες εταιρείες και κοινοπραξίες, αφήστε το να το δούμε τον Μάρτιο. Είναι ανοιχτό πάντως. Έχετε, απ’ ό,τι βλέπω, καλές πληροφορίες» ήταν η χαρακτηριστική απάντηση τού κ. Σπίρτζη στο σχετικό ερώτημά μας...
Με ίδιο τρόπο, με μια έμμεση παραδοχή, απάντησε ο υπουργός Υποδομών και στο ερώτημα αν, κατεβαίνοντας προσεχώς ξανά εδώ στο νησί μας, θα κουβαλά μαζί του νεότερα και ανακοινώσεις σε ό,τι αφορά το τεχνικό κομμάτι του έργου του νέου ΒΟΑΚ και στη χάραξη που θα ακολουθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος.
«Ε, μην τα πούμε όλα σήμερα. Αφήστε και κάτι για τον Μάρτιο», απάντησε χαμογελώντας με νόημα ο υπουργός Υποδομών.

Συνάντηση Σπίρτζη με Κοζυράκη

Συνάντηση στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, στο Ηράκλειο, πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί μεταξύ του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και της συντονίστριας Μαρίας Κοζυράκη, στο πλαίσιο της επίσκεψης του υπουργού για υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης του νέου αεροδρομίου Καστελίου.


Παρουσία και του βουλευτή Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Βαρδάκη, συζητήθηκαν κρίσιμα ζητήματα για τα έργα υποδομής που έχουν προγραμματιστεί, καθώς και για έργα που υλοποιούνται στο νησί. Συζητήθηκαν επίσης θέματα και υποθέσεις που αφορούν το συγκεκριμένο υπουργείο και άπτονται των αρμοδιοτήτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με ειδικότερη αναφορά στην προώθηση και υποστήριξη της συνεργασίας των υπηρεσιών της ΑΔΚ με τους φορείς μελέτης, υλοποίησης και εκτέλεσης των σημαντικών έργων υποδομής (υδραυλικά, υδατικά, ορθολογικής διαχείρισης φυσικών πόρων κ.ά.), προκειμένου να επιταχυνθεί και να επιτευχθεί, μέσα από συντονισμένες ενέργειες και με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, η αναπτυξιακή πορεία του νησιού, χωρίς καθυστερήσεις ή διοικητικά-νομικά κωλύματα και με τη μέγιστη δυνατή κοινωφέλεια.

Σχόλια