Κρήτη

Ρίο-Αντίρριο ο Άγιος Νικόλαος με κρεμαστή γέφυρα;

Το εγχείρημα μιας κρεμαστής γέφυρας εξετάζει ο Δήμος

Θα δούμε άραγε μελλοντικά στον Άγιο Νικόλαο μια μικρογραφία της κρεμαστής γέφυρας του Ρίου-Αντιρρίου; Μπορεί να ξενίζει πολλούς στο πρώτο άκουσμα, όμως μια τέτοια ιδέα έχει πέσει επισήμως πλέον στο τραπέζι από τη δημοτική Αρχή του Αγίου Νικολάου... Δημοτική Αρχή η οποία αναζητά λύσεις για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του κέντρου της πόλης, βάζοντας μεταξύ άλλων στο “μικροσκόπιο” την ιδέα κατασκευής μας κρεμαστής γέφυρας στην περιοχή της Κιτροπλατείας!

Η ιδέα μιας γέφυρας που θα ενώνει τα δύο λεγόμενα “μπουρίνια” της περιοχής της Κιτροπλατείας (Κερά Καλή και Κέρας), με μήκος 153 μέτρα και εκτιμώμενο - βάσει αναγνωριστικής μελέτης - κόστος περί τα 7 εκατ. ευρώ, και θα διοχετεύει από εκεί την κυκλοφορία προς το λιμάνι και τη μαρίνα, επιτρέποντας την εκτεταμένη πεζοδρόμηση του κέντρου της πόλης, τέθηκε στο τραπέζι από τον ίδιο τον δήμαρχο Αντώνη Ζερβό. Και, από ό,τι φαίνεται, έχει προκαλέσει με το... “καλημέρα” ανάμικτες αντιδράσεις.

Από τη μεριά υπάρχουν σχόλια εντυπωσιασμού και θετικής ματιάς για τη δημιουργία μιας μικρής γέφυρας “Ρίου-Αντιρρίου”) μέσα στον Άγιο Νικόλαο...
Από την άλλη, ένα εξίσου μεγάλο κομμάτι της τοπικής κοινωνίας εμφανίζεται αρνητικό απέναντι σε ένα τέτοιο εγχείρημα, εκφράζοντας σοβαρές επιφυλάξεις και ενστάσεις για τη σκοπιμότητα, αναγκαιότητα αλλά και αποτελεσματικότητα ενός τέτοιου έργου.

Το σίγουρο σε κάθε περίπτωση είναι πως μιλάμε για μια ιδέα που κεντρίζει για τα καλά το ενδιαφέρον και θα συζητηθεί πολύ από πλευράς τοπικών φορέων και τοπικής κοινωνίας.

Ας τα δούμε όμως αναλυτικά... Στη διάρκεια της προχθεσινής συνάντησης που είχε με τη νέα διοίκηση του τοπικού Συλλόγου Εστίασης-Διασκέδασης, ο δήμαρχος Αγίου Νικολάου αναφέρθηκε σε πολλά θέματα. Στο επίκεντρο της συνάντησης βρέθηκαν η ολοκλήρωση της παρέμβασης στη Λίμνη του Αγίου Νικολάου (σκίαστρα), η μονοδρόμηση του παραλιακού, η πορεία εξέλιξης των μελετών για το λιμάνι και την Κιτροπλατεία, καθώς και ζητήματα που σχετίζονται με την πεζοδρόμηση ενός μεγάλου “κομματιού” του κέντρου της πόλης.

Στόχος των μέτρων που λαμβάνονται από την παρούσα δημοτική Αρχή είναι ο περιορισμός της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης, με τελικό στόχο την πεζοδρόμηση, όπως έκανε γνωστό ο Αντώνης Ζερβός, μιλώντας στους εκπροσώπους του κλάδου, παρουσιάζοντας τις προτάσεις που αναμένεται να συζητηθούν διεξοδικά το επόμενο διάστημα - γέφυρα στην Κιτροπλατεία, νέα εγκατάσταση εξωτερικά από τη μαρίνα (μπουρούνι Κερά Καλής) - αλλά και να προσφέρουν λύσεις στο κυκλοφοριακό πρόβλημα που ταλανίζει την περιοχή, αλλά και στα υφιστάμενα περιβαλλοντικά ζητήματα στον χώρο της μαρίνας.

Λύση στο κυκλοφοριακό στο κέντρο της πόλης

Περί τίνος πρόκειται, όμως, μιλώντας για το σχέδιο κατασκευής γέφυρας στην Κιτροπλατεία; «Οι ανάγκες, η πραγματικότητα, σπρώχνουν προς την εκτροπή της κυκλοφορίας από το κέντρο του Αγίου Νικολάου, ώστε και να αποσυμφορηθεί το κέντρο, αλλά και να αποκτήσει μια πιο καλαίσθητη, εμπορική εικόνα μέσω ενίσχυσης της πεζοδρόμησης. Η στόχευση λοιπόν που υπάρχει είναι η διοχέτευση της κυκλοφορίας από μπροστά από το παλιό Δημαρχείο, πάνω από τη μαρίνα προς το λιμάνι, με ένα έργο, έξω αλλά και δίπλα στην πόλη, που να μην την επηρεάζει», ανέφερε μιλώντας στη “Ν.Κ.” ο δήμαρχος, και σημείωσε: «Μία λοιπόν ιδέα που εξετάζουμε και μελετάμε, έχοντας ήδη αναγνωριστική μελέτη, αφορά στην κατασκευή γέφυρας στη μεριά της Κιτροπλατείας. Το βασικό σενάριο, σε μια τέτοια περίπτωση, είναι να πάμε στη λύση μιας κρεμαστής γέφυρας, όπως είναι αυτή στο Ρίο-Αντίρριο. Φυσικά μιλάμε για πολύ μικρότερο έργο. Από την πρώτη αναγνωριστική μελέτη που έχουμε κάνει, η κρεμαστή γέφυρα θα είναι μήκους 153 μέτρων, ενώ το κόστος, επειδή ακριβώς τα βάθη είναι πολύ μικρά στο σημείο, δηλαδή περί τα 7-9 μέτρα, δε θα ξεπεράσει τα 7-8 εκατ. ευρώ. Άρα μιλάμε από πλευράς κόστους και τεχνικών προδιαγραφών για ένα ρεαλιστικό, υλοποιήσιμο έργο. Εφόσον πάμε στη λογική μιας γέφυρας, υπάρχει και εναλλακτικό κατασκευαστικό σενάριο, για μια κλασική τσιμεντένια γέφυρα. Στο τραπέζι της συζήτησης υπάρχουν κι άλλες λύσεις βέβαια. Όπως π.χ. η λύση ενός προστατευόμενου μόλου».
Όλα αυτά «θα εξεταστούν ενδελεχώς, φυσικά, προτού ληφθούν αποφάσεις, και θα πρέπει να δούμε και τα “θέλω” της τοπικής κοινωνίας. Σε κάθε περίπτωση όμως, από τη στιγμή που το κόστος είναι σε ρεαλιστικά επίπεδα, περί τα 7 εκατ. ευρώ, εξετάζουμε πράγματι με ενδιαφέρον την περίπτωση κατασκευής μιας κρεμαστής γέφυρας που θα ενώνει τα δύο μπουρίνια στη μεριά της Κιτροπλατείας», κατέληξε ο κ. Ζερβός.

Σχόλια