default-image

Έτσι θα διαφημιστεί η Κρήτη

Κρήτη
Έτσι θα διαφημιστεί η Κρήτη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για τη νέα χρονιά προβλέπεται προβολή με προϋπολογισμό 1 εκατ. ευρώ

Μέσω ενός ενισχυμένου - πιο πλούσιου σε δράσεις, διαφημιστικές καμπάνιες και συμμετοχές σε τουριστικές εκθέσεις - Προγράμματος Τουριστικής Προβολής, προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ, θα επιχειρήσει η Περιφέρεια Κρήτης να “απαντήσει” στις μεγαλύτερες και πιο δύσκολες προκλήσεις που παρουσιάζει η νέα χρονιά για το νησί μας... Αυτό είναι το μήνυμα που εστάλη κατά το χθεσινό Περιφερειακό Συμβούλιο, όπου και εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας για το 2019.

Το Πρόγραμμα δράσεων Τουριστικής Προβολής για τη νέα χρονιά έχει προϋπολογισμό 1 εκατ. ευρώ, χωρίζεται σε επτά διαφορετικούς τομείς-δράσεις, και περιλαμβάνει τις εκθέσεις, τις φιλοξενίες δημοσιογράφων, την ανάπτυξη νέων εφαρμογών και διαδικτύου, την ενίσχυση της τουριστικής ιστοσελίδας, τα κοινωνικά δίκτυα, τις έρευνες γύρω από τον τουρισμό και κάθε μορφή σύγχρονης προβολής που μπορεί να έχει η Κρήτη.

«Η Περιφέρεια Κρήτης επενδύει στον τουρισμό λόγω της οικονομικής βαρύτητας που προσδίδει στην τοπική οικονομία και αυτό αποτυπώνεται στις δράσεις που υλοποιεί κάθε χρόνο μέσω του Προγράμματος Τουριστικής Προβολής, το οποίο αποτελεί βασικό αναπτυξιακό εργαλείο και αποβλέπει στην τόνωση της τοπικής οικονομίας και την ενίσχυση των τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού», τόνισε χαρακτηριστικά ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, με αφορμή την πρόταση προβολής που εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Η εισήγηση

«Η παρούσα εισήγηση με θέμα το Πρόγραμμα Τουριστικής Προβολής της Περιφέρειας Κρήτης για το έτος 2019, με χρηματοδότηση από ίδιους πόρους, λαμβάνοντας υπόψη και τις δράσεις που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2014-2020 με τίτλο “Ενίσχυση δράσεων Τουριστικής Προβολής”, συντάχθηκε με σκοπό τη βελτίωση και αναβάθμιση της διεθνούς εικόνας του νησιού, την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και την ενθάρρυνση της τελικής επιλογής της Κρήτης ως ταξιδιωτικού προορισμού. Η Κρήτη αποτελεί έναν ενιαίο προορισμό που διαθέτει ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο ξεχωριστών προορισμών, που διαφέρουν ως προς τον βαθμό τουριστικής ανάπτυξης και των τουριστικών προϊόντων που προσφέρουν. Το νησί μας μπορεί να προσφέρει, εκτός από τη μοναδικότητα του κρητικού τουριστικού προϊόντος (φυσικό περιβάλλον, πλούσιο αρχαιολογικό, ιστορικό και πολιτιστικό απόθεμα, γαστρονομία, ασφάλεια, κρητική φιλοξενία κ.λπ.), και πολλές ελκυστικές ταξιδιωτικές εμπειρίες», ανέφερε στην εισήγησή του ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού Μιχάλης Βαμιεδάκης και συνέχισε:

«Αποδέκτες των δράσεων του προγράμματος που θα υλοποιηθεί το 2019 είναι οι:

- Δυνητικοί τουρίστες-επισκέπτες της Κρήτης από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

- Λειτουργοί ΜΜΕ, π.χ. δημοσιογράφοι, τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί παραγωγοί, bloggers κ.ο.κ.

- Travel trade, δηλαδή τουριστικοί επαγγελματίες, στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που οργανώνουν και πωλούν ταξίδια, όπως λ.χ. tour operators, τουριστικοί πράκτορες, εταιρείες κρουαζιέρων, γραφεία οργάνωσης γάμων/συνεδρίων κ.ο.κ.

Το πρόγραμμα τελεί σε πλήρη εναρμόνιση με τη Στρατηγική Προώθησης και Προβολής του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, συντάχθηκε με γνώμονα τις διεθνείς τάσεις στον τουρισμό, αποτελεί συνέχεια των ενεργειών τουριστικής προβολής των προηγούμενων ετών και περιλαμβάνει δράσεις οι οποίες ακολουθούν το σύγχρονο τουριστικό μάρκετινγκ, συνεκτιμώντας την αναγκαιότητα της παρουσίας της Περιφέρειας Κρήτης στις κυριότερες αγορές για την Κρήτη αλλά και σε ανερχόμενες, την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των κονδυλίων που θα διαθέσει η Περιφέρεια για την τουριστική προβολή λόγω της σημαντικής μείωσης των πόρων της εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, και τα στοιχεία αφίξεων των αεροδρομίων Ηρακλείου, Χανίων και Σητείας».

Τουριστικές εκθέσεις

Ο κ. Βαμιεδάκης στάθηκε ιδιαίτερα στο κομμάτι των τουριστικών εκθέσεων, αναφέροντας ότι «η συμμετοχή της Περιφέρειας Κρήτης σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις έχει ως σκοπό:

* Την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Κρήτης στη συγκεκριμένη χώρα και την προσωπική επαφή της αντιπροσωπίας της Περιφέρειας Κρήτης με το κοινό που επισκέπτεται την έκθεση, ώστε να πάρει μια γεύση από την κρητική φιλοξενία, την πληροφόρησή του σε θέματα τουρισμού, αλλά και άλλα θέματα που ενίοτε προβληματίζουν τους υποψήφιους επισκέπτες του νησιού, ιδιαίτερα στις εκθέσεις κοινού. 

* Την ανάπτυξη επαφών και συνεργασιών μεταξύ των επαγγελματιών του τουρισμού της Κρήτης και της χώρας υποδοχής, ιδιαίτερα σε επαγγελματικές εκθέσεις.

* Τη σύσφιγξη των σχέσεων της Περιφέρειας Κρήτης με τους φορείς της εκάστοτε χώρας. 

* Την παρακολούθηση των κινήσεων των ανταγωνιστικών προορισμών.

* Την ενημέρωση γύρω από τις διεθνείς τάσεις που επικρατούν στον τουρισμό.

* Την παρουσίαση νέων τουριστικών προϊόντων.

Υπάρχουν διεθνείς εκθέσεις οι οποίες αποτελούν σημείο αναφοράς στον τουριστικό κλάδο και σημεία συνάντησης, οπότε και η συμμετοχή σε αυτές θεωρείται σχεδόν αυτονόητη. Ενδεικτικά αναφέρεται η “ITB” στο Βερολίνο, η “WTM” στο Λονδίνο και η “MITT” στη Μόσχα. Αναγκαίο είναι επίσης να δοθεί το στίγμα της παρουσίας μας σε εκθέσεις που διοργανώνονται σε χώρες που αποτελούν παραδοσιακές αγορές και χώρες προέλευσης τουριστών για την Κρήτη. Σε μια προσπάθεια για προσέλκυση νέων, πολλά υποσχόμενων αγορών, προτείνεται η συμμετοχή σε εκθέσεις τουρισμού που πραγματοποιούνται στις εν λόγω χώρες όπως η “New York Times” στις ΗΠΑ ή η “International Tourism & Travel Show” στον Καναδά. Παράλληλα, καθώς η Περιφέρεια Κρήτης εστιάζει στο να αναπτύξει ειδικές μορφές τουρισμού, προτίθεται να συμμετέχει σε εξειδικευμένες για αυτόν το σκοπό εκθέσεις, όπως η “ΒΟΟΤ” και η “Tour Natur” στο Ντίσελντορφ, η έκθεση ιατρικού τουρισμού “IMTJ Medical Travel Summit” στο Βερολίνο και η έκθεση αθλητικού τουρισμού “Ergo Marathon Expo” στην Αθήνα».

Τροποποιήσεις στο πρόγραμμα έργων

Στο χθεσινό Περιφερειακό Συμβούλιο εγκρίθηκε η 7η κατά σειρά τροποποίηση του προγράμματος δράσης της Περιφέρειας Κρήτης για το 2018, που περιλαμβάνει εντάξεις νέων έργων και τροποποιήσεις ενταγμένων έργων.

Μεταξύ άλλων, σύμφωνα με την 7η τροποποίηση του προγράμματος δράσης:

- Τροποποιείται το νέο έργο με τίτλο “Μελέτη οριοθέτησης, διευθέτησης και εξυγίανσης ποταμού Γιόφυρου” με αύξηση προϋπολογισμού κατά 800 χιλιάδες ευρώ και αντίστοιχη αύξηση κατανομής πιστώσεων ετών 2019 και 2020.

- Διαγράφεται το νέο έργο με τίτλο “Συντήρηση και τεχνικά έργα επαρχιακού οδικού δικτύου ΠΕΗ”, προϋπολογισμού 800 χιλιάδων ευρώ, δεδομένου ότι η ανάγκη αυτή έχει καλυφθεί και εκτελούνται σχετικά έργα με πιστώσεις από το ΠΔΕ.

- Εντάσσεται νέο έργο με τίτλο “Εργασίες αποκατάστασης στη δημοτική οδοποιία Δ.Ε. Λάμπης δήμου Αγίου Βασιλείου” με προϋπολογισμό 15 χιλιάδες ευρώ και ισόποση κατανομή πίστωσης το έτος 2018.

- Εντάσσονται τα νέα έργα: α) “Υπηρεσίες συλλογής και αξιολόγησης στοιχείων περιβάλλοντος, στο πλαίσιο υλοποίησης ΜΠΕ για την αξιοποίηση υδατικού δυναμικού λεκάνης Ταυρωνίτη” με προϋπολογισμό 20 χιλιάδες ευρώ και 1.000 ευρώ κατανομή πίστωσης το έτος 2018, β) “Έργα/ δράσεις κ.λπ. πολιτικής προστασίας Π.Ε. Χανίων για τα έτη 2018-2019” με προϋπολογισμό 60 χιλιάδες ευρώ και 20 χιλιάδες ευρώ κατανομή πίστωσης έτους 2018, και γ) “Λειτουργία, εποπτεία, φύλαξη, επισκεψιμότητα κτηρίου πρώην ΜΥΗΣ Αγιάς και αναψυκτηρίου”, με προϋπολογισμό 420 χιλιάδες ευρώ και 35 χιλιάδες ευρώ κατανομή πίστωσης έτους 2019.

«Χρονιά υψηλού ανταγωνισμού»

Τουριστική μάχη σε σκηνικό υψηλού ανταγωνισμού προανήγγειλε για το 2019 ο εισηγητής, εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού, Μιχάλης Βαμιεδάκης. Όπως χαρακτηριστικά τόνισε ο κ. Βαμιεδάκης, «απαιτείται να υπάρχει αυξημένη προσπάθεια προβολής γιατί έρχεται μια τουριστική χρονιά που δεν είναι εύκολη, αφού έχουν ανοίξει κι άλλες ανταγωνίστριες αγορές και υπάρχουν μεγαλύτερες δυσκολίες σε επίπεδο ανταγωνισμού».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News