Κρήτη

Νοίκιασαν «παλάτια» και βρήκαν... «κοτέτσια»!

Άλλα έβρισκαν στο διαδίκτυο όταν έκαναν την κράτηση και άλλα βρήκαν όταν έφτασαν στην Κρήτη!

Σήμερα, καθότι ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας, η αναζήτηση πακέτων διακοπών, οι κρατήσεις ξενοδοχείων ή καταλυμάτων και πτήσεων στο διαδίκτυο γίνονται όλο και πιο συχνές. Όμως οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερα προβλήματα σχετικά με τις διαδικτυακές ταξιδιωτικές υπηρεσίες. Μάλιστα, οι υπηρεσίες αυτές είναι σήμερα ένας από τους τομείς στους οποίους υποβάλλονται οι περισσότερες καταγγελίες καταναλωτών, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά Κέντρα Καταναλωτών. Το πρόβλημα όμως ξεφεύγει στο θέμα αναζήτησης καταλύματος, όπου τα παράπονα για περιπτώσεις παραπλάνησης καταναλωτών πέφτουν “βροχή”, αφού, όπως οργισμένοι διαμαρτύρονται οι καταναλωτές, άλλα τους έταζαν με λεπτομερέστατες και παραφουσκωμένες όπως αποδείχτηκε περιγραφές των προς ενοικίαση καταλυμάτων που συνοδεύονταν με δελεαστικές φωτογραφίες λειτουργώντας ως δόλωμα, και άλλα τελικά συναντούσαν όταν επισκέπτονταν κατ’ ιδίαν το κατάλυμα...
Σε μια περίοδο κατά την οποία τα οικονομικά της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων αλλά και των ξένων είναι πιεσμένα, είναι εύλογο κάθε νοικοκυριό να περιορίζει τις λοιπές δαπάνες, με πρώτες απ’ όλες αυτές για τις διακοπές. Από την άλλη πάλι, υπό το βάρος της βαριάς φορολογίας, υπάρχουν και εκείνοι που σκαρφίζονται ένα σωρό τρόπους προκειμένου να βγάλουν λεφτά και να εξαπατήσουν τα θύματά τους.


Έτσι διάφοροι επιτήδειοι και στην Κρήτη βρήκαν ευκαιρία να δράσουν, με δεκάδες πελάτες να πέφτουν θύματά τους, αφού τους υπόσχονταν πακέτα διαμονής με χαμηλές τιμές και υπερσύγχρονες ανέσεις, παροχές δηλαδή “υποτιθέμενες”, τάζοντάς τους... λαγούς με πετραχήλια. Ο λόγος για ιδιοκτήτες ακινήτων που παράνομα τα διαθέτουν προς ενοικίαση μέσω ιντερνέτ, αναρτώντας σε διάφορες ιστοσελίδες αγγελίες με απατηλό και παραπλανητικό περιεχόμενο. Μάλιστα, καθώς η πλατφόρμα της “airbnb” είναι η πιο δημοφιλής για την ενοικίαση καταλυμάτων σε όλο τον κόσμο, οι απανταχού απατεώνες δεν την άφησαν έξω από τα πλάνα τους.

Οι καταγγελίες

Μερικές από τις καταγγελίες και τα παράπονα των καταναλωτών αναφέρουν πως οι χώροι που έβλεπαν στις φωτογραφίες που είχαν αναρτηθεί στα προς ενοικίαση καταλύματα δεν είχαν καμία σχέση με τις εικόνες που αντίκρισαν μπροστά τους όταν τελικώς τα “έκλεισαν” και ήρθαν για τις διακοπές τους. Άλλες πάλι κάνουν λόγο για εξαπάτηση όσον αφορά τις διαστάσεις των προς ενοικίαση καταλυμάτων, αφού τους υπόσχονταν σπίτια 80 και 100 τ.μ. και τελικά διαπίστωναν πως πρόκειται για δωμάτια- “κοτέτσια” που ίσα-ίσα χωρούσαν ένα άτομο. Αλλά και για ένα σωρό υποσχόμενες παροχές, όπως κλιματισμό, δωρεάν Wi-Fi, χώρο στάθμευσης, ζεστό νερό, υδρομασάζ... για ονειρικές διακοπές που όμως αποτελούσαν όνειρο θερινής νυκτός, αφού οι παροχές τελικά δεν προσφέρονταν...


Οι πιο κραυγαλέες, ωστόσο, περιπτώσεις κάνουν λόγο για κοινόχρηστες τουαλέτες και μπάνια, ενώ δεν είχε από την αρχή ξεκαθαριστεί κάτι τέτοιο, αλλά και για εξαπάτηση σχετικά με την περιοχή και τη διεύθυνση της κατοικίας, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις οι επιτήδειοι ιδιοκτήτες ακινήτων περιέγραφαν πως το σπίτι που προσφέρουν είναι παραθαλάσσιο, ενώ αυτό βρισκόταν σε απόσταση δεκάδων χιλιομέτρων μακριά από τη θάλασσα. Παράλληλα, πολλές φορές, όπως έχουν καταγγείλει καταναλωτές, έβλεπαν άλλη τιμή όταν κάνουν “κλικ” στο σπίτι της επιλογής τους και άλλη όταν κάνουν τελικά την κράτηση, ενώ υπάρχουν και καταγγελίες για τουρίστες που έμειναν χωρίς μέρος διαμονής, καθώς είχαν γίνει διπλές κρατήσεις για τα ίδια ακίνητα.


Όλα αυτά καταλήγουν στο συμπέρασμα πως η φαντασία κάποιων στο βωμό του κέρδους οργιάζει, ωστόσο όμως λειτουργούν σε βάρος του ποιοτικού τουριστικού προϊόντος που προσφέρει η Κρήτη, και φυσικά αρνητικά για τον τουρισμό μας, καθότι η εντύπωση των επισκεπτών μας από το νησί μας δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι αυτή, καθώς η Κρήτη διαθέτει μοναδικής ποιότητας ξενοδοχεία και καταλύματα, εφάμιλλα των προσδοκιών και των αναγκών των ξένων επισκεπτών μας.
«Έχουμε κάποια περιστατικά μέσα στο καλοκαίρι, όπου επισκέπτες μας που είχαν κλείσει τη διαμονή τους σε κάποιο κατάλυμα δεν έμειναν ικανοποιημένοι με αυτό που συνάντησαν και έψαχναν να συνεχίσουν τις διακοπές τους κάπου αλλού. Ήταν άνθρωποι πραγματικά δυσαρεστημένοι με τις παροχές που τους προσφέρονταν. Επίσης είχαμε περιστατικά όπου το κατάλυμα για παράδειγμα δηλωνόταν ότι είναι στην Αμμουδάρα και τελικά ήταν στο Γιόφυρο. Συναντήσαμε δηλαδή θέματα παραπληροφόρησης. Δυστυχώς το θέμα είναι σοβαρό και οι αρμόδιοι δε δείχνουν καμία πρόθεση να ελέγξουν την κατάσταση. Θα συγκαλέσω έκτακτο συμβούλιο άμεσα για να δούμε πώς μπορούν να περιοριστούν όλα αυτά τα περιστατικά. Σε τοπικό επίπεδο είναι μεν μεμονωμένα, όμως κάνουν κακό και σε όλους εμάς που λειτουργούμε νόμιμα, αλλά και στον τουρισμό μας γενικότερα. Δε θέλουμε να έρθουμε σε αντιπαράθεση, όμως πρόκειται για έναν αθέμιτο ανταγωνισμό και πρέπει να προστατέψουμε τον κλάδο μας και τη διαφορετικότητα των δικών μας καταλυμάτων. Άνθρωποι που κάνουν τέτοια πράγματα ακόμα και τώρα είναι μη επαγγελματίες, διότι ένας επαγγελματίας δεν παίζει με τις κριτικές και τη φήμη του χώρου του», τόνισε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρηματιών Ενοικιαζόμενων Διαμερισμάτων και Δωματίων Νομού Ηρακλείου Filoxenia, κ. Γιώργος Χριστοδουλάκης, επιβεβαιώνοντας το πρόβλημα το οποίο σημειώνεται και φέτος στην Κρήτη, επιφέροντας σοβαρές επιπτώσεις στον κλάδο των νομίμως ενοικιαζόμενων καταλυμάτων αλλά και στα οικονομικά του κράτους, αφού οι περισσότεροι που νοικιάζουν τα σπίτια τους με αυτές τις μεθόδους δρουν παράνομα και φυσικά κερδοσκοπούν και φοροδιαφεύγουν, καθώς οι περισσότεροι δε δηλώσουν το κέρδος τους στην εφορία.

Εισπράττουν προκαταβολές και γίνονται... καπνός

Από την άλλη, και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, σαν τα μανιτάρια ξεφυτρώνουν οι ιστοσελίδες που διαφημίζουν πάμφθηνες διακοπές τόσο στο εξωτερικό όσο και σε προορισμούς στην Κρήτη και στην Ελλάδα, προκειμένου να εισπράξουν τις προκαταβολές και στη συνέχεια να... εξαφανιστούν. Πρόκειται για κυκλώματα που προσπαθούν να “ψαρέψουν” τα θύματά τους και να τους αποσπάσουν προκαταβολές, αλλά και προσωπικά στοιχεία και οικονομικά δεδομένα. Την ίδια ώρα, προσοχή απαιτείται και για υποθέσεις πώλησης ταξιδιωτικών πακέτων- “μαϊμού” σε ανυποψίαστους πολίτες, όπου επιτήδειοι προσποιούμενοι ότι είναι αντιπρόσωπος ταξιδιωτικού γραφείου λαμβάνουν χρηματικά ποσά με σκοπό να τα επενδύσουν σε τουριστικά πακέτα. Πρόσφατη είναι η υπόθεση γυναίκας που διατηρεί ταξιδιωτικό γραφείο σε κοινότητα της Λάρνακας της Κύπρου και η οποία φέρεται να ξεγελούσε ανυποψίαστους πολίτες με υποτιθέμενα ταξιδιωτικά πακέτα διακοπών αποσπώντας μεγάλα χρηματικά ποσά, με τις καταγγελίες που έχει στα χέρια της η αστυνομία σε βάρος της να ξεπερνούν ήδη τις 40.

Τι πρέπει να αποφύγετε

Η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος προτρέπει τους χρήστες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να διασταυρώνουν τις πληροφορίες πριν δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία ή προκαταβολές σε ανύπαρκτες ιστοσελίδες.
Πιο συγκεκριμένα, «συνιστάται:
* Να διασταυρώνονται τα στοιχεία κάθε αγγελιοδότη, μέσω δεύτερης πηγής ή τηλεφωνικού καταλόγου.
* Να επιβεβαιώνεται η φυσική ύπαρξη των προς ενοικίαση κατοικιών.
* Να αξιολογούνται προσεκτικά τα στοιχεία επαφής που δίνονται σε αγγελίες μέσω διαδικτύου και να δίνεται προσοχή όταν δεν αναφέρεται το όνομα της εν λόγω εταιρείας. Αυτό είναι ένδειξη για ψεύτικη αγγελία.
* Να πληκτρολογούνται οι διευθύνσεις των ιστοσελίδων (URL) στον περιηγητή (browser), αντί να χρησιμοποιούνται υπερσύνδεσμοι (links) όταν ελέγχονται οι πηγές των διαδικτιακών αγγελιών».

Σχόλια