Κρήτη

Ποιος Όμιλος «γλυκοκοιτάζει» το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ

Δεν πρόλαβε καλά-καλά ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης να ανακοινώσει εδώ από το νησί μας τον νέο σχεδιασμό για τον ΒΟΑΚ, δεν πρόλαβαν να προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί και να που εκδηλώθηκε ήδη ένα πρώτο επενδυτικό κατασκευαστικό... ενδιαφέρον!

Να που προκύπτουν, σε ένα θετικό, αν μη τι άλλο, οιωνό για την υπόθεση του ΒΟΑΚ, και οι πρώτοι, έστω και άτυπα βεβαίως σε αυτή τη φάση, ενδιαφερόμενοι “μνηστήρες” για τα 2 έργα (παραχώρησης για το κομμάτι Χανίων-Χερσονήσου και ΣΔΙΤ για το κομμάτι Χερσονήσου-Νεάπολης) που έχει προκηρύξει το υπουργείο!

«Μελετάμε, παρακολουθούμε τις εξελίξεις για τη νέα γενιά μεγάλων έργων στη χώρα, εστιάζοντας στον ΒΟΑΚ» ήταν το μήνυμα που έστειλε μέσα από τη γενική συνέλευση της εταιρείας ο ισχυρός άνδρας του Ομίλου της ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης. Ένα μήνυμα δήλωσης... παρουσίας ουσιαστικά για τον ΒΟΑΚ από την ΤΕΡΝΑ, προς το υπουργείο, την κυβέρνηση, αλλά και την Κρήτη, όπου ο εν λόγω ισχυρός εγχώριος κατασκευαστικός όμιλος έχει ήδη επιδείξει πολύ ισχυρή παρουσία, μέσω δύο δρομολογούμενων έργων.

Το ένα μεγάλο έργο είναι αυτό του νέου αεροδρομίου Καστελίου, ένα έργο στο οποίο η ΤΕΡΝΑ (σε επενδυτική σύμπραξη με τον ινδικό όμιλο GMR) έχει κηρυχθεί προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται προσεχώς να κηρυχθεί και οριστικός ανάδοχος. Το έτερο έργο που δρομολογείται να γίνει από την ΤΕΡΝΑ στο νησί μας είναι η πολυσυζητημένη επένδυση ΒΑΠΕ, με τον υβριδικό σταθμό στο Αμάρι Ρεθύμνου και τα αιολικά πάρκα στη Σητεία.

Έχοντας ήδη λοιπόν βάλει πλώρη για να φτιάξει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τον υβριδικό σταθμό παραγωγής ενέργειας, ο Όμιλος της ΤΕΡΝΑ ετοιμάζεται ή “γλυκοκοιτάζει” τέλος πάντων το μεγάλο έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Μια πρώτη σημαντική παρακαταθήκη επενδυτικού ενδιαφέροντος για τον ΒΟΑΚ, που έρχεται με το “καλημέρα” κιόλας των διαδικασιών των διαγωνισμών να καταδείξει ότι υπάρχει ενδιαφέρον για το έργο. Ως μια επιβεβαίωση σε ένα βαθμό και της σιγουριάς-αισιοδοξίας που εξέφρασε ο υπουργός Υποδομών για την αίσια έκβαση των διαγωνισμών για τον ΒΟΑΚ.

Παρακολουθεί τις εξελίξεις

Ενδιαφέρον και για τα απορρίμματα

Μάλιστα, ο επικεφαλής του Ομίλου της ΤΕΡΝΑ δεν έμεινε μονάχα στο έργο του ΒΟΑΚ. Αποκάλυψε έντονο ενδιαφέρον του ομίλου και για το τοπικό μέτωπο της διαχείρισης των απορριμμάτων. Διαμήνυσε, και εδώ, πως η εταιρεία μελετά και παρακολουθεί τις εξελίξεις σε σχέση με την επικείμενη δημοπράτηση των έργων των νέων μονάδων διαχείρισης απορριμμάτων στην Κρήτη, και πως ετοιμάζεται να “χτυπήσει” στους διαγωνισμούς που θα βγουν...

Έχοντας ήδη λοιπόν βάλει πλώρη για να φτιάξει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι και τον υβριδικό σταθμό παραγωγής ενέργειας, ο Όμιλος της ΤΕΡΝΑ “γλυκοκοιτάζει” το μεγάλο έργο ανακατασκευής του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης


«Στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχουμε εγκαίρως αναπτύξει μια μακροχρόνια στρατηγική για την προστασία και σε βάθος χρόνου την απεξάρτηση του Ομίλου τόσο από την κυκλικότητα των κατασκευών, όσο και από τη σταδιακή ωρίμανση της οικονομίας από πλευράς μεγάλων έργων. Ήδη από τη δεκαετία του 1990 είχαμε ξεκινήσει τη δραστηριότητα στις ΑΠΕ, όπου έχουμε πλέον επιτύχει τον στόχο των 1.000 MW σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενώ είμαστε ο πρώτος ιδιωτικός όμιλος που επένδυσε στη συμβατική ηλεκτροπαραγωγή. Στον τομέα των ΑΠΕ σχεδιάζουμε την άμεση υλοποίηση νέων επενδύσεων 300 MW στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ, ενώ παράλληλα προωθούμε δύο σημαντικότατα έργα αποθήκευσης ενέργειας συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για ένα υβριδικό έργο στην Κρήτη με 93 MW υδροηλεκτρικό και 90 MW αιολικό, που θα είναι το μεγαλύτερο υβριδικό έργο στην Ευρώπη, και μια δεύτερη επένδυση αντλησιοταμίευσης στην Αμφιλοχία 680 MW», ανέφερε χαρακτηριστικά, από το βήμα της γενικής συνέλευσης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο κ. Περιστέρης.

Ο ίδιος υπογράμμισε ακόμα: «Ταυτόχρονα συνεχίζουμε τις προσπάθειες για την ενίσχυση του χαρτοφυλακίου μας σε παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, ενώ παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις στις υφιστάμενες παραχωρήσεις, ώστε ενδεχομένως να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο τις συμμετοχές μας, όπως κάναμε ήδη στην Ιόνια οδό και τον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδος. Σχετικά με νέες παραχωρήσεις και ΣΔΙΤ, σκοπεύουμε να συμμετάσχουμε στους διεθνείς διαγωνισμούς για τα αεροδρόμια της Σόφιας και του Βουκουρεστίου, ενώ συμμετέχουμε και παρακολουθούμε στενά τις εξελίξεις για τη νέα γενιά έργων στην Ελλάδα, όπως π.χ. είναι η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας και ο ΒΟΑΚ.

Επίσης, μετά την επιτυχή ανάληψη των έργων ΣΔΙΤ απορριμμάτων σε Ήπειρο και Πελοπόννησο, θα διεκδικήσουμε και τα νέα σχετικά έργα που αναμένονται σε άλλες περιοχές της χώρας (π.χ. στα Δωδεκάνησα και την Κρήτη), ενώ παρακολουθούμε στενά και τις εξελίξεις στην Αττική»...

Σχόλια