Κρήτη

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Έτσι θα γίνει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι

Με διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.200 μέτρων (και πρόβλεψη επέκτασης στα 3.800 μέτρα), με χώρους στάθμευσης 37 αεροσκαφών και με 9 φυσούνες επιβατών, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο στην Ελλάδα, πίσω από το “Ελ. Βενιζέλος” των Αθηνών, και ένα αεροδρόμιο- “κόσμημα” στον χώρο της Μεσογείου.

Επιβλητικό θα είναι το βιοκλιματικό κτήριο του αεροσταθμού, εμβαδού 71.818 τ.μ., ενώ έχει προβλεφθεί εμπορευματικό κέντρο εμβαδού 10 στρεμμάτων, Εκθεσιακό Κέντρο εμβαδού 3.200 τ.μ. για τα τοπικά προϊόντα, αλλά και μια τεράστια εμπορική ζώνη που θα εκτείνεται σε 441 στρέμματα.

Η Κρητη TV παρουσίασε κατ 'αποκλειστικότητα την πιο πιστή απεικόνιση που επιχειρήθηκε μέχρι και σήμερα για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι. Πρόκειται για την πιο επικυροποιημένη μορφή που υπάρχει σε ότι αφορά το γενικό σχέδιο του αεροδρομίου αλλά και το σχέδιο ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής…

Η εντυπωσιακή “ακτινογραφία” του νέου αεροδρομίου με τους χώρους στάθμευσης οχημάτων, τις υπόγειες εγκαταστάσεις καυσίμων, τα συστήματα ομβρίων-αποβλήτων-λυμάτων, τις οδικές αρτηρίες και τους κυκλοφοριακούς κόμβους παρουσιάστηκε καρέ-καρέ χθες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της “KΡHTH TV”, με την εφημερίδα “Νέα Κρήτη” να αποκαλύπτει σήμερα τον “χάρτη” του αεροδρομίου, βάσει του επίσημου σχεδίου διάταξης ανάπτυξης του αερολιμένα.

Ο σχεδιασμός έχει γίνει κατά τέτοιο τρόπο ώστε να καλύπτει ή να υπερκαλύπτει τα διεθνή στάνταρντ και να ικανοποιεί την εξυπηρέτηση της προβλεπόμενης μελλοντικής επιβατικής κίνησης...

Τα χαρακτηριστικά:


Χώρος στάθμευσης αεροσκαφών:
Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα έχει συνολικά τη δυνατότητα 39 θέσεων στάθμευσης αεροσκαφών, εκ των οποίων 27 θέσεις θα είναι εντός της βασικής πίστας, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης ξεχωριστά.


Θα υπάρχουν 9 φυσούνες επιβίβασης-αποβίβασης στα αεροπλάνα.

- Διάδρομος προσαπογειώσεων:
Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει αρχικά διάδρομο προσαπογειώσεων μήκους 3.200 μ. Έχει προβλεφθεί όμως πλήρης δυνατότητα επέκτασης του διαδρόμου προσαπογειώσεων στα 3.800 μ., εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί στο μέλλον.

- Τροχόδρομοι:
Προβλέπεται να κατασκευαστεί ένας διπλός παράλληλος τροχόδρομος κατηγορίας 4F, με το ένα τουλάχιστον σκέλος του να εκτείνεται σε όλο το μήκος του διαδρόμου, και δύο κάθετοι στον διάδρομο τροχόδρομοι κατηγορίας 4, που θα συνδέουν τον νέο διάδρομο με τον υφιστάμενο του στρατιωτικού αεροδρομίου.

- Κτήριο αεροσταθμού:
Στο πλαίσιο του έργου προβλέπεται να κατασκευαστεί ένα βιοκλιματικό κεντρικό κτήριο αεροσταθμού επιφάνειας 71.818 τ.μ. (έναντι 60.000 τ.μ. που ήταν η ελάχιστη επιτρεπτή επιφάνεια κατά τη διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού).

- Εγκαταστάσεις Σωμάτων Ασφαλείας:
Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου θα διαθέτει ένα σύγχρονο, λειτουργικό αστυνομικό σταθμό χωρητικότητας 400 αστυνομικών (100 ανά βάρδια) και ένα σύγχρονο πυροσβεστικό σταθμό, που θα περιλαμβάνει 10 θέσεις μεγάλων πυροσβεστικών οχημάτων.

- Υποστηρικτικές εγκαταστάσεις:
Προβλέπονται υπόστεγο συντήρησης αεροσκαφών, υπόστεγο γενικής αεροπλοΐας, εγκαταστάσεις συντήρησης αεροδρομίου, εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης εδάφους, σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων οχημάτων πίστας και σταθμός ανεφοδιασμού καυσίμων.

- Εγκαταστάσεις καυσίμων:
Οι εγκαταστάσεις καυσίμων περιλαμβάνουν δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμου και δίκτυο σωληνώσεων των συστημάτων τροφοδοσίας.
Οι εγκαταστάσεις καυσίμων χωροθετούνται κατά βάση στη ζώνη μεταξύ 400 και 1.400 μέτρων από το πέρας του διαδρόμου προσαπογειώσεων και θα είναι υπόγειες, όπως προβλέπεται αυστηρώς.

- Εμπορικοί χώροι:
Ειδικό βάρος, όπως είναι αναμενόμενο για ένα τέτοιας διεθνούς εμβέλειας αεροδρόμιο, έχει δοθεί στο κομμάτι της εμπορικής δραστηριότητας. Εντός του αερολιμένα θα λειτουργεί εμπορευματικό κέντρο, εμβαδού 10 στρεμμάτων. Επίσης, θα λειτουργήσει ειδικός εκθεσιακός-συνεδριακός χώρος, ο οποίος θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά για τη διεθνή προβολή των τοπικών προϊόντων και δε θα είναι ανταγωνιστικός εμπορικά.
Έχει προβλεφθεί επίσης μια τεράστια εμπορική ζώνη 441 στρ., για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου.

- Διαχείριση ομβρίων-αποβλήτων-λυμάτων:
Προβλέπεται μια μεγάλη λεκάνη απορροής, ένα ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει σύστημα βιολογικού καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου, καθώς και τα λύματα από τους εξής γειτονικούς οικισμούς: Θραψανό, Ευαγγελισμό, Ρουσσοχώρια, Λιλιανό, Αγία Παρασκευή, Αρχάγγελο, Γαλενιανό και Καστέλι.

- Χώροι στάθμευσης:
Προβλέπεται χώρος αναμονής τουριστικών λεωφορείων, χωρητικότητας 110 οχημάτων, και χώρος αναμονής ταξί, χωρητικότητας 100 οχημάτων.
Για τις ανάγκες των ενοικιαζόμενων Ι.Χ., ο χώρος στάθμευσης θα μπορεί να εξυπηρετεί 400 οχήματα. Οι υπάλληλοι του αεροδρομίου θα σταθμεύουν τα αυτοκίνητά τους σε ξεχωριστό πάρκινγκ, χωρητικότητας 600 οχημάτων.

- Οδικό δίκτυο:


Βασική οδική αρτηρία θα είναι ο αυτοκινητόδρομος (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στην περιοχή της Χερσονήσου. Για τη σύνδεση με τον Νότιο Οδικό Άξονα προβλέπεται η κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση, με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων) από το αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο-Αρκαλοχώρι-Βιάννος.


Το εσωτερικό δίκτυο του αεροδρομίου περιλαμβάνει οδούς πλάτους 5 μέτρων σε ένα συνολικό μήκος 8 χλμ. και οδούς πλάτους 10 μέτρων σε ένα μήκος 10 χλμ.
Ξεχωρίζει η οδική αρτηρία εμπορικής ζώνης, κατά μήκος της οποίας θα αναπτυχθούν τρεις κυκλικοί κόμβοι.

 

Σχόλια