Κρήτη

Ο Σπίρτζης έφυγε, οι… βολές όμως έμειναν - Στον απόχη της επίσκεψης του

Ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών μπορεί να έφυγε προχθές Κυριακή, αλλά σε τροχιά της επίσκεψης Σπίρτζη κινήθηκε η Κρήτη και κατά τη χθεσινή ημέρα. Η περιοδεία του υπουργού Υποδομών, οι ανακοινώσεις και τα λεγόμενά του βρέθηκαν στο επίκεντρο της κριτικής της αντιπολίτευσης...


Ο γραμματέας και βουλευτής Ηρακλείου της Ν.Δ. Λευτέρης Αυγενάκης και ο γραμματέας της Κ.Ο. και βουλευτής Ηρακλείου Βασίλης Κεγκέρογλου εξαπέλυσαν νέες “βολές” κατά του υπουργού, εστιάζοντας στις καθυστερήσεις που υπήρξαν και στη μάχη με τον χρόνο που δίνεται για την έγκαιρη ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Ηρακλείου-Μεσαράς, ώστε να μη χρειαστεί να επιστρέψουμε στην Ε.Ε. κονδύλια ύψους 80 εκατ. ευρώ!


Σε δήλωσή του ο γραμματέας Π.Ε. της Ν.Δ. και βουλευτής Ηρακλείου Λευτέρης Αυγενάκης, με αφορμή τον κίνδυνο απένταξης του δρόμου Ηρακλείου-Μεσαράς και επιστροφής των ευρωπαϊκών κονδυλίων, αναφέρει: «Με δεκάδες παρεμβάσεις προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σπίρτζη είχα επισημάνει όλο το προηγούμενο διάστημα τις μεγάλες καθυστερήσεις από την ολιγωρία του υπουργού και των υπηρεσιών, αναφορικά με τον δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς.


Ήταν 27 Ιουλίου 2015, όταν σε ερώτησή μου στη Βουλή καλούσα τον υπουργό να πάρει αποφάσεις και να δεσμευτεί για το χρονοδιάγραμμα, προκειμένου να ολοκληρωθούν οι τελευταίες εργασίες για τον δρόμο Ηρακλείου-Μεσαράς και προειδοποιούσα ότι, εάν δεν κινηθεί ταχύτατα, θα κληθούμε να καταβάλουμε όλα τα χρήματα του έργου. Σήμερα, αυτοί οι φόβοι επιβεβαιώνονται.


Τότε, ο κ. Χρ. Σπίρτζης μάς κατηγορούσε ότι είμαστε το παλιό. Τώρα τρέχει να προλάβει! Επισκέφτηκε το εργοτάξιο, αφού έκλεισε τρεισήμισι χρόνια υπουργός, για να μας πει τι αλήθεια; Αυτό που του λέγαμε από το 2015; Ωστόσο, πέραν της κριτικής που υποχρεούμαστε να ασκούμε, αυτό που σήμερα προέχει είναι να συμβάλουμε όλοι ώστε να ολοκληρωθούν οι εναπομείνασες εργασίες και να μην κινδυνεύσει το έργο».


Για μεγάλη κωλυσιεργία εκ μέρους της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών γύρω από το έργο “Αγία Βαρβάρα-Απομαρμάς” κάνει λόγο, επίσης, ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κ. Βασίλης Κεγκέρογλου.
«Η τελική φάση του έργου “Ηράκλειο-Μεσαρά” θα είχε παραδοθεί τον Αύγουστο του 2017, αν δεν υπήρχε η πολιτική καθυστέρηση της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών, κατά 20 τουλάχιστον μήνες.
Υπάρχουν και έργα, όπως ο δρόμος Ηρακλείου-Μεσαράς, στον οποίο όλα σχεδόν έχουν συμπέσει και συμβεί ταυτόχρονα, ώστε ο χρόνος υλοποίησης συνεχώς να αυξάνεται».
«Το 2012-2015, στην τελευταία εργολαβία που θα ολοκλήρωνε το έργο, είχαμε πράγματι μεγάλα τεχνικά προβλήματα, που μαζί με τα διάφορα άλλα κατέστησαν αναγκαία μια νέα τελική εργολαβία, που θα περιελάμβανε τις ουρές όλων των προηγούμενων και θα ολοκλήρωνε το έργο.


Πράγματι, όπως είναι γνωστό, ο διαγωνισμός έγινε το 2014, στον οποίο πήραν μέρος πάνω από δέκα εταιρείες. Μετά την ανάδειξη της μειοδότριας εταιρείας, αυτή καταγγέλθηκε από άλλη ως μη νόμιμη και το έργο δεν ανατέθηκε στην πρώτη.
Από τους πρώτους μήνες του 2015 ζητήσαμε από τον υπουργό Υποδομών να λύσει το θέμα και να αναθέσει το έργο κατά τον νόμο, προκειμένου να εκτελεστεί το συντομότερο δυνατό και να μην έχουμε πρόβλημα με τη χρηματοδότησή του από το ΕΣΠΑ.
Παρά τις επανειλημμένες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις (7 επίκαιρες και 4 απλές ερωτήσεις), οι υπουργοί Υποδομών αδιαφόρησαν από το 2015, αφήνοντας το θέμα να εξελιχθεί ως διένεξη των εταιρειών, ενώ υπήρχε η νόμιμη δυνατότητα του υπουργού να ενεργήσει με βάση το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ή και άλλες γνωμοδοτήσεις κατά νόμο», σημειώνει ακόμα ο κ. Κεγκέρογλου και καταλήγει: «Η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών άφησε να χαθεί άπρακτος χρόνος 20 και πλέον μηνών, που οδήγησε στην καθυστερημένη υπογραφή της σύμβασης με τον 2ο ανάδοχο, στις 27 Οκτωβρίου του 2016, 20-21 μήνες μετά.
Η ανάθεση λοιπόν του έργου θα μπορούσε να έχει γίνει τον Φεβρουάριο ή το πολύ τον Μάρτιο του 2015 και με το χρονοδιάγραμμα των 30 μηνών που δόθηκε, το έργο να έχει περατωθεί από τον Αύγουστο του 2017, αφού δεν υπήρχε κανένα άλλο πρόβλημα τεχνικό ή χρηματοδοτικό, παρά μόνο η 20μηνη αδράνεια της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών».

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο ο ΒΟΑΚ

Εντωμεταξύ, με το θέμα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ξεκίνησε χθες η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Κρήτης, όπου έγινε ενημέρωση από τον περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη για τις συναντήσεις που πραγματοποιήθηκαν τις προηγούμενες ημέρες με τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.
Ο περιφερειάρχης, μεταξύ άλλων, επισήμανε, απαντώντας σε ερωτήσεις περιφερειακών συμβούλων, την πάγια θέση της Περιφέρειας, την οποία διατύπωσε και στον υπουργό, ότι θα πρέπει να υπάρξουν σαφή χρονοδιαγράμματα για τα έργα που μπαίνουν στη διαγωνιστική διαδικασία από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, αλλά και για τη μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που αφορούν τα τμήματα Καστέλι Κισσάμου-Χανιά και Άγιος Νικόλαος-Σητεία.
Για την Περιφέρεια, όπως είπε ο περιφερειάρχης, ΒΟΑΚ σημαίνει από το Καστέλι Κισσάμου έως τη Σητεία, χωρίς διόδια για τους Κρητικούς.

Σχόλια