Κρήτη

Από το «Ν.Καζαντζάκης» δίνουν το σύνθημα: Κάν’ το όπως στο Ηράκλειο

Στο Ηράκλειο τα Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών έβαλαν ως δωρεά ένα ποσό 13,5 εκατ. ευρώ για να γίνει μια μεγάλη παρέμβαση.

Το δόγμα που κυριαρχεί στο μυαλό της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών σε σχέση με το μέτωπο του εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας που έχουν παραμείνει στα χέρια του Δημοσίου, δεν είναι άλλο από το :“Κάν’ το όπως στο Ηράκλειο” είναι 


Το υπουργείο και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας ετοιμάζουν συγκεκριμένο σχέδιο εκσυγχρονισμού των κρατικών περιφερειακών αεροδρομίων, ώστε να καταστούν και αυτά πιο λειτουργικά και περισσότερο ανταγωνιστικά συγκριτικά με τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που έχουν περάσει από πέρυσι στα χέρια της γερμανικής Fraport. Το πλάνο, λοιπόν, θα περιλαμβάνει ανακαινίσεις, επεκτάσεις, προσθήκες και “λίφτινγκ”. Παρεμβάσεις που σε κάποιες περιπτώσεις θα επιδιωχθεί να γίνουν από ιδιώτες, όπως συνέβη στα αεροδρόμια Ηρακλείου και Πάρου.

Δηλαδή με χρήμα που θα βάλουν από την τσέπη τους ιδιωτικές εταιρείες!

Με “μπούσουλα” το Ηράκλειο!

Θυμίζουμε ότι στο Ηράκλειο τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών έβαλαν ως δωρεά ένα ποσό 13,5 εκατ. ευρώ, για να γίνει μια μεγάλη παρέμβαση. Μια ριζική ανακαίνιση του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης”, η οποία περιλαμβάνει τη νέα αίθουσα αναχωρήσεων συνολικής επιφάνειας 2.895 τ.μ. στο ισόγειο και 585 τ.μ. στον στεγασμένο χώρο του υπογείου, η οποία διαθέτει έντεκα εξόδους αναχωρήσεων, εννιά στο ισόγειο και δύο στον όροφο. Σε όλες τις εξόδους τοποθετήθηκαν ανελκυστήρες. Ανακαινίστηκαν οι παλιοί χώροι των αναχωρήσεων 8.000 τ.μ. περίπου, όπου δημιουργήθηκαν νέα καταστήματα αφορολόγητων ειδών μεγέθους 2.054 τ.μ.

Παράλληλα, δημιουργήθηκαν τέσσερις αίθουσες διακεκριμένων επιβατών, δύο στην Extra και δύο στην Intra Schengen περιοχή, ανακαινίστηκαν όλα τα καταστήματα εστίασης και τοποθετήθηκε νέο κλιματιστικό σύστημα στην καινούργια επέκταση, καθώς και νέα συστήματα πυροπροστασίας.

Ειδικά η περίπτωση του Ηρακλείου, όπου τα Καταστήματα Αφορολόγητων Ειδών Α.Ε. χρηματοδότησαν εξολοκλήρου και υλοποίησαν στο “άψε-σβήσε” την επέκταση-ανακαίνιση των χώρων στις πτέρυγες των αναχωρήσεων “γλύκανε” για τα καλά την κυβέρνηση, αλλά και το υπουργείο Υποδομών-Μεταφορών. Το υπουργείο, που λογίζει ως “μπούσουλα” την ιδιωτική παρέμβαση στον αερολιμένα “Ν. Καζαντζάκης”, θέλει να επαναλάβει το παράδειγμα του Ηρακλείου και σε άλλα αεροδρόμια, όπως αυτό σε πρώτη φάση της Καλαμάτας!

«Αφού μια χαρά λειτούργησε η συνεργασία αυτή στο αεροδρόμιο Ηρακλείου, όπως και προηγούμενα σε αυτό της Πάρου, γιατί να μην το καθιερώσουμε ως τακτική» σκέφτονται στο υπουργείο, ενώ είναι ενδεικτικό πως οι ίδιοι κάνουν κρούσεις και πιέζουν ευσχήμως φυσικά τους ιδιώτες και τους επιχειρηματικούς ομίλους που συνδέονται επιχειρηματικά με τα περιφερειακά αεροδρόμια, είτε πρόκειται για καταστήματα, όπως τα Αφορολόγητα Είδη, είτε ακόμα-ακόμα και για αεροπορικές εταιρείες.

Καλοβλέπουν τις δωρεές

Απ’ ό,τι φαίνεται, στο υπουργείο καλοβλέπουν σε δωρεές ή εμπλοκή ιδιωτών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπου έχει δοθεί προτεραιότητα για την υλοποίηση μιας ευρείας παρέμβασης.
Στην Καλαμάτα προγραμματίζονται έργα επέκτασης της πίστας, ενώ υπάρχει έτοιμη μελέτη για την επέκταση του αεροσταθμού. Πρόκειται για έργο 1,8 εκατ. ευρώ. Παράλληλα έχει συνταχθεί master plan για την αναβάθμιση του συνόλου των εγκαταστάσεων, συμπεριλαμβανομένου και του διπλασιασμού του μεγέθους του κτηρίου του αεροσταθμού.


Μεγάλη παρέμβαση αναβάθμισης-επέκτασης ετοιμάζεται από υπουργείο και ΥΠΑ και στο αεροδρόμιο της Νάξου. Στην περίπτωση της Νάξου έχει ολοκληρωθεί και εγκριθεί η περιβαλλοντική μελέτη, ενώ σε φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η διαδικασία απαλλοτριώσεων για την επέκταση του διαδρόμου στα 1.200 μ., τη διαπλάτυνση του τροχοδρόμου και τη σύνδεσή του με το πεδίο ελιγμών των αεροσκαφών, έργα που θα δώσουν τη δυνατότητα προσγείωσης αεροσκαφών 72 αντί 42 θέσεων.
Αλλά και στην Πάρο, όπου ο αερολιμένας ανακαινίστηκε σε συνεργασία με την Aegean, ετοιμάζεται δεύτερο σχέδιο ανάπτυξης, με στόχο ο διάδρομος να φτάσει τα 1.800 από 1.400 μέτρα, ώστε να φιλοξενεί μεγαλύτερους τύπους αεροσκαφών...

Τα μηνύματα Δραγασάκη-Σπίρτζη

Το σχετικό στίγμα για την ενεργοποίηση ιδιωτών σε αντίστοιχες παρεμβάσεις ανακαίνισης-αναβάθμισης-επέκτασης και σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια είχαν δώσει, άλλωστε, εδώ από το Ηράκλειο και τα εγκαίνια της νέας πτέρυγας του “Ν. Καζαντζάκης” τόσο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, όσο και ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
«Είχαμε επιφυλάξεις για το αν θα γίνει στην ώρα της η ανακαίνιση του αεροδρομίου Ηρακλείου από τη Hellenic Duty Free Shops, αλλά διαπιστώσαμε ότι ολοκληρώθηκε άμεσα, κι αυτό καταδεικνύει την επιτυχή έκβαση της σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αυτό που έγινε στο αεροδρόμιο Ηρακλείου αποδεικνύει ότι, ακόμη και υπό δύσκολες συνθήκες, μπορούν να υπάρξουν λύσεις, όταν υπάρχει θέληση, σχεδιασμός και συνεργασία. Το συγκεκριμένο έργο, ειδικότερα, ήταν αποτέλεσμα ακριβώς αποδοτικής συνεργασίας δημόσιων και ιδιωτικών φορέων, με στόχο το δημόσιο συμφέρον και το κοινό όφελος», είχε αναφέρει χαρακτηριστικά στην ομιλία του στην τελετή των εγκαινίων ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης.
Με τη σειρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης είχε επισημάνει με νόημα ότι «το αεροδρόμιο Ηρακλείου είναι το δεύτερο αεροδρόμιο που γίνεται με δωρεά, μετά από εκείνο της Πάρου από την Olympic Air (της Aegean)».
Ο υπουργός είχε καλέσει ανοιχτά τη Hellenic Duty Free Shops να... ετοιμαστεί και για άλλες δωρεές, με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Γιώργο Βελέντζα να είναι συγκαταβατικός, ενώ απευθυνόμενος στον Ευτύχη Βασιλάκη είχε απευθύνει ανάλογη πρόσκληση-πρόκληση και προς τη μεριά της Aegean Airlines, να ετοιμάζεται και αυτή σιγά-σιγά για νέες τέτοιες χρηματοδοτήσεις.

Σχόλια