Κρήτη

Οι απαιτήσεις των ταξιδιωτών - Τι πρέπει να κάνουν οι ξενοδόχοι

Ο τουρισμός αποτελεί αυτή τη στιγμή τη μοναδική σανίδα σωτηρίας για την οικονομία του νησιού και γενικότερα της χώρας μας.

Ωστόσο, είναι ένας εξαιρετικά ευαίσθητος τομέας, καθώς μπορεί να επηρεαστεί αρνητικά από πολλούς παράγοντες, όπως είναι οι πολιτικές εξελίξεις αλλά και αυτό που λέμε “τάσεις”. Ποια λοιπόν θα είναι τα προσόντα εκείνα που θα κρατήσουν τις επιχειρήσεις μπροστά στον ανταγωνισμό τα επόμενα χρόνια;

Απαντήσεις στο σοβαρό αυτό ερώτημα, που θα ενημερώσουν όσους εμπλέκονται με τον τουρισμό για το τι πρέπει να εξελίξουν και να φροντίσουν ώστε οι επιχειρήσεις τους να θεωρούνται ανταγωνιστικές και να έχουν ενεργό ρόλο στην τουριστική σκακιέρα σε μερικά χρόνια από σήμερα, έρχεται να δώσει η αποκαλυπτική έκθεση της διεθνούς εταιρείας εκπαίδευσης στελεχών Spencer Stuart.

Η έκθεση, με τίτλο “Travel 2025: How Digital Transformation and Global Growth are Redefining Leadership Roles”, διενεργήθηκε από το τμήμα Hospitality & Leadership της εταιρείας και διερεύνησε τις δεξιότητες που θα χρειάζονται οι ηγέτες της τουριστικής βιομηχανίας το 2025!

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει η έκθεση, «η επόμενη γενιά ηγετών στον τουρισμό πρέπει να διαθέτει ισχυρή αντίληψη σε θέματα διαχείρισης δεδομένων και τεχνολογίας». Εκτός από την τεχνολογία και τα δεδομένα όμως, θα απαιτείται πιο ευρεία διεθνής εμπειρία, προκειμένου να διαμορφώνεται ανάλογα η κάθε επιχείρηση στον τουρισμό και να ανταγωνίζεται με επάρκεια επιχειρηματικά μοντέλα που βασίζονται στην τεχνολογία, αλλά και τις αλλαγές στα δημογραφικά χαρακτηριστικά των εργαζομένων και των πελατών.

Οι τάσεις για τις επιχειρήσεις

Εντοπίζοντας τις κορυφαίες τάσεις που θα έχουν αντίκτυπο στην ταξιδιωτική βιομηχανία μέσα στην ερχόμενη δεκαετία, από την έρευνα προέκυψε ότι οι μελλοντικοί ηγέτες στον τουρισμό θα χρειαστεί να έχουν τις ακόλουθες δεξιότητες:

- Να διαμορφώνουν τις επιχειρήσεις τους με τη βοήθεια των τελευταίων τεχνολογιών, των καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων αλλά και με τον καθορισμό νέων επιχειρηματικών μοντέλων.
- Να καθοδηγούν ένα όλο και διαφοροποιημένο πολιτισμικά εργατικό δυναμικό και να εξυπηρετούν επισκέπτες με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο απ’ όλες τις αγορές.
- Να καταργούν τα τμηματικά σιλό, δημιουργώντας ενιαίες επιχειρηματικές μονάδες και προωθώντας τη διαλειτουργική συνεργασία.
- Να ισχυροποιούν τις ομάδες, ιδίως εκείνες που βρίσκονται σε άμεση επαφή με τους πελάτες, με δεδομένα και πηγές ώστε να λαμβάνονται αποφάσεις σε πραγματικό χρόνο.
- Να εξασφαλίζουν νέες συνεργασίες τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό ταξιδιωτικό οικοσύστημα, ώστε να προσφέρουν στους πελάτες εμπειρίες με συνέχεια.
- Να οικοδομούν μια κουλτούρα της εταιρείας που θα ενθαρρύνει την εξεύρεση νέων τρόπων σκέψης, την ανάληψη ρίσκου και τη γρήγορη αντιμετώπιση των αποτυχιών.

Οι τάσεις ανά κλάδο

Οι τάσεις στο μέλλον που προέκυψαν όσον αφορά συγκεκριμένους κλάδους είναι οι ακόλουθες: Οι αερομεταφορείς στο μέλλον θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία, προκειμένου να διασφαλίζουν ομαλή εμπειρία πελάτη. Επίσης, τα οχήματα χωρίς οδηγό θα φέρουν την επανάσταση στη βιομηχανία και οι εταιρείες με πιο εξελιγμένη φιλοσοφία ετοιμάζονται για αλλαγές στο επιχειρηματικό τους μοντέλο, ώστε να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών τους.

- Ξενοδοχεία: Στο χώρο του ανταγωνισμού, απαιτείται μεγαλύτερη δυνατότητα λήψης αποφάσεων απ’ όσους έρχονται σε άμεση επαφή με τους πελάτες. Η ψηφιακή τεχνολογία είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα στην ενίσχυση της διαδικασίας λήψης αποφάσεων.

- Οργανωμένα ταξίδια: Οι ταξιδιωτικές εταιρείες θα χρησιμοποιούν την τεχνολογία και έναν πλούτο δεδομένων πελατών, προκειμένου να δημιουργήσουν εξατομικευμένες υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες του ταξιδιώτη, ακόμη κι αν ο ταξιδιώτης δε γνωρίζει τι χρειάζεται!

Εν κατακλείδι, οι εταιρείες τα επόμενα χρόνια, αν θέλουν να παραμείνουν βιώσιμες, θα πρέπει να επενδύουν σε νέες τεχνολογίες, να συνάπτουν συνεργασίες με ψηφιακούς παίκτες, προκειμένου να αναβαθμίσουν την προσφορά τους και να αναπτύσσουν επώνυμα ξενοδοχεία που είναι ελκυστικά για τον σύγχρονο ταξιδιώτη. Ακόμα, η τεχνητή νοημοσύνη, καθώς και η εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα είναι τάσεις που τα ξενοδοχεία πρέπει να παρακολουθούν στενά την ερχόμενη πενταετία.

ΑΝΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΡΟΧΕΣ

Οι απαιτήσεις των ταξιδιωτών σήμερα

Ωστόσο και σήμερα έχουν απαιτήσεις οι σύγχρονοι ταξιδιώτες από τα ξενοδοχεία, που πέρα από τις ανέσεις τους ζητούν και πολλές τεχνολογικής φύσεως παροχές. Για παράδειγμα, όπως προκύπτει μέσα από έρευνα, η τεχνολογία αποτελεί κομβικό στοιχείο στη διαμόρφωση οικείας εμπειρίας διαμονής στο ξενοδοχείο, με το Wi-Fi και την τηλεόραση να είναι κορυφαία στη λίστα των χαρακτηριστικών στα δωμάτια. Μάλιστα, όπως αποκαλύπτει η έρευνα, το 76% των ταξιδιωτών θα επιλέξει κατάλυμα βάσει των χαρακτηριστικών του δωματίου.

Οι επενδύσεις στην τεχνολογία, η διασκέδαση Sky premium στο δωμάτιο, οι έξυπνες εφαρμογές υποδοχής ξενοδοχείου, η ασύρματη φόρτιση και το internet of things - δηλαδή η διασύνδεση πολλαπλών συσκευών - μπορούν να αυξήσουν τις δαπάνες επισκεπτών και να τους μετατρέψουν σε επαναλαμβανόμενους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε επίσης ότι αυτή τη στιγμή οι επισκέπτες θεωρούν απαραίτητο σε ποσοστό 70% τον κλιματισμό στο δωμάτιο, το 42% το Wi-Fi και το 26% την πισίνα. Οι Γάλλοι θεωρούν απαραίτητο το πρωινό και τον κλιματισμό, ενώ αντίστοιχα ποσοστά ισχύουν για τους Γερμανούς.

Σχόλια