Κρήτη

Δεν ήρθε τελικά η πολυπόθητη ανάκαμψη που περίμεναν

Παρά την αυξημένη κίνηση τη Μεγάλη Εβδομάδα, η αγορά της Ιεράπετρας δεν είδε ανάλογους τζίρους στα ταμεία των επιχειρήσεων, που μάταια περίμεναν την πολυπόθητη ανάκαμψη.

Κόσμος αρκετός επισκέφτηκε την ευρύτερη περιοχή από όλη την Ελλάδα και κυρίως από την υπόλοιπη Κρήτη, ενώ έκαναν την εμφάνιση τους και οι πρώτοι ξένοι επισκέπτες, οι οποίοι πέρασαν παραδοσιακά το Πάσχα σε μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα του Αγίου Ιωάννου, η οποία άνοιξε την αυλαία της τουριστικής σεζόν στις 6 Απριλίου.

Από τις 25 Απριλίου μέχρι τις 2 Μαΐου αναμένεται να έχουν ανοίξει και τα υπόλοιπα μεγάλα ξενοδοχεία της Ιεράπετρας, λίγο νωρίτερα από κάθε άλλη σεζόν.

«Η αγορά της Ιεράπετρας τη Μεγάλη Εβδομάδα δεν πήγε τόσο καλά όσο περιμέναμε. Η κίνηση ήταν αυξημένη μετά τη Μεγάλη Τετάρτη, αλλά δεν ήταν τέτοια, που να μπορεί να σώσει την παρτίδα. Από τα πρώτα στοιχεία που έχουμε στον Εμπορικό Σύλλογο, φαίνεται ότι, οι τζίροι των εμπορικών καταστημάτων, παρουσίασαν πτώση γύρω στο 10-15% σε σύγκριση με πέρυσι.

Ενώ είδαμε πολύ περισσότερο κόσμο να κυκλοφορεί στην αγορά και να συμμετέχει στις Πασχαλινές εκδηλώσεις, η κατανάλωση που φαίνεται από τους τζίρους των μαγαζιών, τελικά ήταν πολύ χαμηλότερη από την προσδοκώμενη.

Είχαμε και τους αναμενόμενους φορολογικούς ελέγχους σε επιχειρήσεις για την έκδοση αποδείξεων λιανικής, πράγμα που σημαίνει ότι οι επιχειρηματίες θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί στο μέλλον, για να αποφεύγουν να μπαίνουν σε φορολογικές περιπέτειες.

Οι έμποροι στην Ιεράπετρα πάντως, θέλουν να ελπίζουν ότι, η τουριστική σαιζόν που τώρα ξεκινά δειλά-δειλά, θα είναι καλύτερη από την προηγούμενη, αφού οι κρατήσεις που έχουν τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία είναι αυξημένες, σε σχέση με πέρυσι», μας λέει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ιεράπετρας κ. Βαγγέλης Μπινιχάκης.

Ο κλάδος που επέπλευσε στη φετινή Πασχαλινή αγορά, είναι μάλλον εκείνος των Παιδικών ειδών.

«Είναι αλήθεια ότι, παρουσιάστηκε μια ανισομέρεια στη φετινή κίνηση κατά τις ημέρες που προηγήθηκαν της Ανάστασης του Κυρίου. Από τους κλάδους που κράτησαν τους τζίρους τους στα περυσινά επίπεδα ήταν πρώτος από όλους, ο κλάδος των παιδικών ενδυμάτων και υποδημάτων καθώς και των δώρων, δοθέντος ότι δύσκολα μπορεί κανείς να αντισταθεί στην υποχρέωση να κάμει ένα καλό Πασχαλινό δώρο στο παιδί του η το βαφτιστήρι του.

Σε γενικές γραμμές όμως το πρόσημο είναι αρνητικό, γιατί οι αγορές των καταναλωτών έγιναν με μέτρο και ήταν πάρα πολύ συγκρατημένες.

Ο κλάδος των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν πήγε τόσο καλά. Ο κόσμος τα τελευταία χρόνια προτιμά να περνά τις γιορτές πιο οικογενειακά, αποφεύγοντας τις ταβέρνες και τα εξοχικά κέντρα. Οι τζίροι εξ αυτού του λόγου ήταν πάρα πολύ μικροί σε αυτόν τον κλάδο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν υπήρχαν και οι εξαιρέσεις», μας λέει ο πρόεδρος του Συλλόγου Επαγγελματοβιοτεχνών Ιεράπετρας κ. Μανόλης Ζουμπουλάκης.

«Όταν έχουν περικοπεί τόσο πολύ οι μισθοί και οι συντάξεις, όταν τα αγροτικά προϊόντα που παράγει η Ιεράπετρα πωλούνται σε τόσο χαμηλές τιμές, όταν η ανεργία καλπάζει και οι υποχρεώσεις των νοικοκυριών είναι τόσο πολλές, δε μένουν χρήματα για εξόδους.

Η πολιτεία θα πρέπει να βρει τον τρόπο να αποκτήσει ξανά ο μέσος Έλληνας την καταναλωτική δύναμη που έχει χάσει, για να ξαναγίνουν κερδοφόρες οι επιχειρήσεις που δεν έχουν κλείσει, και για να μπορεί να παίρνει και το κράτος τους έμμεσους και άμεσους φόρους που τώρα στερείται.

Για το λόγο αυτό βλέπουμε ότι αυξάνονται οι έλεγχοι των φορολογικών Αρχών, επειδή μειώνονται τα φορολογικά έσοδα του κράτους, σε μια περίοδο όπου μοιραία μειώνεται η κατανάλωση στην αγορά», προσθέτει ο κ. Μανόλης Ζουμπουλάκης.

Εκείνοι πάντως που έδωσαν και πάλι φέτος έναν πιο αισιόδοξο τόνο στην αγορά της Ιεράπετρας, ήταν οι ντόπιοι που ζουν στην άλλη Ελλάδα είτε λόγω σπουδών είτε λόγω δουλειάς, οι οποίοι ήρθαν για μερικές μέρες, να περάσουν το Πάσχα στη γενέτειρα τους και να περάσουν καλά με την οικογένεια τους και τους φίλους τους.

 

Σχόλια