Μάχη «μεγαθηρίων» για το αεροδρόμιο Καστελίου

Κρήτη
Μάχη «μεγαθηρίων» για το αεροδρόμιο Καστελίου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τέσσερα ισχυρά σχήματα διεκδικούν το έργο επίβλεψης της κατασκευής του νέου αερολιμένα.

Με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, αφού μιλάμε για “κονταροχτύπημα” διεθνών... “μεγαθηρίων”, αναμένονται μέσα στις επόμενες ημέρες η αξιολόγηση των προσφορών και η επιλογή της κοινοπραξίας που θα αναλάβει καθήκοντα επιβλέποντος για το έργο κατασκευής του νέου αεροδρομίου Καστελίου.

Προσφορές στο πλαίσιο του πρόσφατου διαγωνισμού που διενήργησε με επιτυχία ο ανάδοχος του νέου αεροδρομίου (δηλαδή η ελληνο-ινδική κοινοπραξία “Ariadne Airport Group” που απαρτίζουν η ελληνική ΤΕΡΝΑ και η ινδική GMR) έχουν καταθέσει τέσσερις πολύ δυνατές ξένες κοινοπραξίες. Κοινοπραξίες στις οποίες συμμετέχουν μεγάλης εμβέλειας εταιρείες από Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία, ΗΠΑ, ακόμα και Νότια Κορέα!

Ανεξαρτήτως του τελικού αναδόχου που θα επιλεγεί για να αναλάβει χρέη ανεξάρτητου μηχανικού του νέου αεροδρομίου, η συμμετοχή τόσο ισχυρών, έμπειρών εταιρειών με εξαιρετικές “περγαμηνές” στο σχεδιασμό, τη μελέτη, την κατασκευή και την επίβλεψη κατασκευής αεροδρομίων και άλλων μεγάλων κατασκευαστικών έργων αποτελεί μια πολύ καλή παρακαταθήκη. Διότι, κακά τα ψέματα, όσο σημαντικές και πολύπλοκες είναι οι κατασκευαστικές εργασίες του νέου διεθνούς αεροδρομίου, άλλο τόσο σημαντική και απαιτητική είναι και η επίβλεψη του όλου έργου...

Τα εταιρικά σχήματα:

Αναλυτικότερα, τα τέσσερα εταιρικά σχήματα που κατέθεσαν προσφορές και διεκδικούν να πάρουν το έργο της επίβλεψης της κατασκευής του νέου διεθνούς αεροδρομίου Καστελίου είναι τα εξής:

  1. “Obermeyer Planen+Beraten GmbH - Yooshin Engineering Corporation”: Εδώ μιλάμε για μια γερμανική-νοτιοκορεατική “συμμαχία”.

Η “Obermeyer Planen” είναι μια μεγάλη γερμανική εταιρεία, με έδρα το Μόναχο. Από τις παλιές, παραδοσιακές γερμανικές εταιρείες σε κατασκευή-διαχείριση, με εμπλοκή σε πολλά έργα αεροδρομίων ανά το κόσμο.

Μεταξύ άλλων, ανέλαβε το 2007 το όλο μάστερ πλαν για την αναβάθμιση μεγάλου αεροδρομίου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ ήταν η εταιρεία που ανέλαβε “πακέτο” τις μελέτες, το σχεδιασμό, την κατασκευή και την επίβλεψη της αναβάθμισης αεροδρομίου στη Ρουμανία.

Οι Γερμανοί διεκδικούν την επίβλεψη για το αεροδρόμιο Καστελίου μαζί με τη νοτιοκορεατική εταιρεία “Yooshin”, που αποτελεί επίσης παραδοσιακή δύναμη στην Ασία και είναι εκ των παλιών εταιρειών (ιδρύθηκε το 1966).

  1. “Hill International N.V. - Hill International Engineering Consultancy LLC”: Εδώ έχουμε έναν πολυεθνικό κολοσσό, με γραφεία σε όλο τον κόσμο και με έδρα τη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ.

Μεγάλο το βεληνεκές της, και μάλιστα έχει χαρακτηριστεί ως η 8η μεγαλύτερη εταιρεία μάνατζμεντ κατασκευών στις ΗΠΑ, έχοντας συμμετάσχει σε πρότζεκτ ύψους 500 δισ. δολαρίων!

  1. “AECOM Limited - AECOM Infrastructure & Environment UK Limited”: Εδώ έχουμε μια ισχυρή βρετανική εταιρεία, με έδρα το Μπρίστολ, με μεγάλη εμπειρία και καλές “περγαμηνές”.
  2. “Società Per Azzioni Esercizi Aeroportuali S.E.A. - Prointec S.A.U.”: Πρόκειται για μια ιταλο-ισπανική σύμπραξη!

Η ιταλική εταιρεία “Società Per Azzioni Esercizi Aeroportuali” είναι παλιά δύναμη στο χώρο. Ιδρύθηκε το 1948, έχει έδρα το Μιλάνο και έχει αναλάβει από το 2001 τη διαχείριση του αεροδρομίου του Μιλάνου για 40 χρόνια.

Η ισπανική εταιρεία “Prointec” ιδρύθηκε το 1970 και έχει ως έδρα της τη Μαδρίτη. Έχει μακρά εμπειρία σε κατασκευή, διαχείριση και επίβλεψη αερολιμένων. Έχει εμπλακεί σε 300 πρότζεκτ αεροδρομίων. Το 2009 ανέλαβε το σχεδιασμό και την επίβλεψη κατασκευής μεγάλου αεροδρομίου στην Αίγυπτο.

Επόμενο βήμα πλέον είναι το άνοιγμα των προσφορών και η αξιολόγησή τους ώστε να επιλεγεί ο ανάδοχος που θα επιβλέψει το έργο κατασκευής του αεροδρομίου Καστελίου.

Άμεσα θα ξεκινήσει η διαδικασία του ελέγχου και της αξιολόγησης των τεσσάρων προσφορών που, σύμφωνα με πληροφορίες, δε θα κρατήσει πάνω από 12-15 ημέρες!

Εδώ οι διαδικασίες θα κυλήσουν στο “πιτς-φιτίλι”, διότι ο διαγωνισμός για τον επιβλέποντα του έργου έγινε όχι από το Δημόσιο, αλλά από τον προσωρινό ανάδοχο του νέου αεροδρομίου, δηλαδή την ελληνο-ινδική κοινοπραξία της ΤΕΡΝΑ και της GMR.

Ακριβώς για αυτό δεν έχουμε διαδικασίες ενστάσεων και η επιλογή αναδόχου θα έρθει πολύ σύντομα!

Φθινόπωρο η έναρξη των εργασιών

Εντός 15νθημέρου ο προσωρινός ανάδοχος του νέου αεροδρομίου, η ελληνο-ινδική κοινοπραξία με τον τίτλο “Ariadne Airport Group”, στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ και η ινδική “GMR Airports Limited”, αναμένεται να κηρύξει τον ανάδοχο επιβλέποντα για το Καστέλι μέσα από τις τέσσερις προσφορές των ισχυρών εταιρειών.

Μετά το Πάσχα θα σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο προς έγκριση η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου προς τον οριστικό πια ανάδοχο, την “Ariadne Airport Group”».

Το Ελεγκτικό Συνέδριο θα κληθεί εντός δύο μηνών να αποφανθεί επί της σύμβασης. Αφού εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η σύμβαση που θα υπογραφεί με τον ανάδοχο θα σταλεί στη Βουλή για επικύρωση, όπως προβλέπεται σε τέτοιο μεγάλο έργο παραχώρησης. Εκτός απροόπτου, μέσα στο φθινόπωρο θα έχουμε την πολυπόθητη έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών για το Καστέλι.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News