Κρήτη

Νοοτροπία Σουμάχερ έχουν οι Κρητικοί με... εκατόμβες νεκρών στην άσφαλτο

“Αγαπημένο” σπορ η ταχύτητα αλά Φόρμουλα 1 για πολλούς Κρητικούς οδηγούς, και “αγαπημένη” η συγκεκριμένη παράβαση, όπως αποδεικνύεται κατά καιρούς μέσα από τη “γλώσσα” των αριθμών.

Τι και αν κάθε χρόνο ξεκληρίζεται στην Κρήτη ένα μικρό... χωριό! Τι κι αν από τις αρχές του 2018, μέσα σε δυόμισι μήνες, έχουμε ήδη θρηνήσει 13 χαμένες ζωές στην κρητική άσφαλτο, εκ των οποίων μάλιστα και 5 νέα παιδιά κάτω των 25 ετών! Ως Κρητικοί παραμένουμε τραγικά... αδιόρθωτοι...


Απτόητοι από την εκατόμβη “ανθρωποθυσιών” στο σύγχρονο Μολώχ της ασφάλτου, απτόητοι από τα αναρίθμητα πλέον μικρά εκκλησάκια στο πλάι του ΒΟΑΚ και άλλων δρόμων, που μένουν να θυμίζουν το βαρύ ανθρώπινο φόρο αίματος, συνεχίζουμε να το παίζουμε οδηγοί της Φόρμουλα 1... Συνεχίζουμε να πατάμε το πόδι στο γκάζι λες και οδηγούμε σε υπερσύγχρονους αυτοκινητόδρομους του εξωτερικού και όχι στο φονικό ΒΟΑΚ ή στο “απαρχαιωμένο” επαρχιακό και δημοτικό οδικό δίκτυο μας.


Η νοοτροπία Σουμάχερ δυστυχώς δεν αλλάζει. Και το καταμαρτυρούν τα στοιχεία!


Αττική και Κρήτη είναι οι δύο περιοχές που... κέρδισαν τα πρωτεία στις παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας στο πλαίσιο στοχευμένων ελέγχων που έγιναν πανελλαδικά την προηγούμενη εβδομάδα από την ΕΛ.ΑΣ.
Μόνο στο ΒΟΑΚ, βλέπετε, όπου και έγιναν οι έλεγχοι, βεβαιώθηκαν την περασμένη εβδομάδα 490 παραβάσεις οδηγών για υπερβολική ταχύτητα! Επίδοση που ξεπέρασε μονάχα η Αττική, με 545 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα...


“Αργυρό” μετάλλιο λοιπόν για ένα αιματοβαμμένο από τροχαία νησί, και η πικρή αλήθεια είναι πως η “επίδοση” δεν προξενεί καμία έκπληξη...


«Είναι θέμα δυστυχώς βαθιά εμποτισμένης νοοτροπίας που θέλει δουλειά για να αλλάξει. Η νοοτροπία τού “είμαστε άτρωτοι”», ήταν το χαρακτηριστικό σχόλιο του γραμματέα του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Ν. Ηρακλείου Μύρωνα Χαιρέτη, ο οποίος μας τόνισε με νόημα πως, πέρα από το ΒΟΑΚ όπου υπάρχει συστηματική καταγραφή και πολλά διαθέσιμα στατιστικά, ο κακός χαμός με την υπερβολική ταχύτητα γίνεται και στους επαρχιακούς δρόμους. Αλλά και μέσα στις πόλεις...
Ας τα δούμε όμως αναλυτικά...


Αττική και Κρήτη κατέχουν τα πρωτεία στην υπερβολική ταχύτητα, και ακολουθούν Θεσσαλονίκη, Αιτωλοακαρνανία και Λάρισα, σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας, τα οποία προέκυψαν μετά από στοχευμένους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη εβδομάδα σε όλη την επικράτεια.


Οι έλεγχοι αυτοί εντάσσονται στο πρόγραμμα “παράβαση της εβδομάδας”, το οποίο έχει καταρτιστεί από το Αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. και εφαρμόζεται από το 2016, στο πλαίσιο των δράσεων για τη μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων και κατά συνέπεια τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.


Την προηγούμενη βδομάδα (από Δευτέρα 12 έως Κυριακή 18 Μαρτίου), κλιμάκια αστυνομικών των υπηρεσιών Τροχαίας ενημέρωσαν τους οδηγούς και πραγματοποίησαν σχετικούς ελέγχους, δίνοντας προτεραιότητα στην υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.


Στο πλαίσιο αυτό, από 686 συνεργεία Τροχαίας που συγκροτήθηκαν σε όλη τη χώρα, ελέγχθηκαν συνολικά 17.923 οχήματα και βεβαιώθηκαν 5.980 παραβάσεις για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
Οι περισσότερες παραβάσεις που αφορούν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας σημειώθηκαν στο οδικό δίκτυο της Αττικής (545), στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (490), καθώς και στο οδικό δίκτυο της Θεσσαλονίκης (358), της Ακαρνανίας (317) και της Λάρισας (257).


«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας», τονίζει το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας σε ανακοίνωσή του, και επισημαίνει ότι «οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτη ένταση και με στόχο την πρόληψη και τον περιορισμό των σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων και την αναβάθμιση του επιπέδου οδικής ασφάλειας».
Υπενθυμίζεται ακόμα ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτύου και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.

“Αγαπημένη” παράβαση

Το γεγονός ότι η Κρήτη μαζί με την Αττική κατέχουν τα πρωτεία μεταξύ των περιφερειών της χώρας στις παραβάσεις υπερβολικής ταχύτητας που βεβαιώθηκαν την περασμένη εβδομάδα από την ΕΛ.ΑΣ. δεν προξενεί καμία έκπληξη ή εντύπωση! Ίσα-ίσα... “Αγαπημένο” σπορ η ταχύτητα αλά Φόρμουλα 1 για πολλούς Κρητικούς οδηγούς, και “αγαπημένη” η συγκεκριμένη παράβαση, όπως αποδεικνύεται κατά καιρούς μέσα από τη “γλώσσα” των αριθμών.
Αναφέρουμε απλώς ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Στις αρχές της χρονιάς, στο διάστημα συγκεκριμένα 5-7 Ιανουαρίου, έγιναν οργανωμένοι τροχονομικοί έλεγχοι σε όλη την Κρήτη. Η πρώτη σε αριθμούς παράβαση ήταν και τότε η υπερβολική ταχύτητα. Αναλυτικότερα, το συγκεκριμένο διάστημα στις αρχές Ιανουαρίου 2018, από τα 183 συνεργεία που συγκροτήθηκαν, ελέχθησαν 4.264 οχήματα και καταγράφηκαν 1.569 παραβάσεις. Από αυτές, οι 222 παραβάσεις αφορούσαν σε υπερβολική ταχύτητα. Δεύτερη παράβαση στη λίστα είναι εκείνη της μη χρήσης προστατευτικού κράνους. Συγκεκριμένα, 196 οδηγοί εντοπίστηκαν να οδηγούν χωρίς κράνος...

«Κακή νοοτροπία από τους οδηγούς»

Στην περίπτωση της υπερβολικής ταχύτητας αποδεικνύεται δυστυχώς πως δεν υπάρχει “σωτηρία”... Οι Κρητικοί σοκαριζόμαστε προσωρινά όταν κάθε τρεις και λίγο ακούμε για ένα τροχαίο ατύχημα ή δυστύχημα. Πενθούμε. Μας πιάνει θλίψη, αγανάκτηση. Αλλά ξεχνάμε πολύ εύκολα. Και όταν βρεθούμε στο δρόμο, είτε στο φονικό ΒΟΑΚ, είτε στο υπόλοιπο αιματοβαμμένο οδικό δίκτυο του νησιού, πατάμε για τα καλά το πόδι μας στο γκάζι.
Είναι, όπως εξήγησε στη “Ν.Κ.” ο γραμματέας του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής Ν. Ηρακλείου Μύρωνας Χαιρέτης, θέμα κακής κουλτούρας...
«Είναι δυστυχώς θέμα κουλτούρας, εμποτισμένης μέσα μας. Νιώθουμε άτρωτοι πάνω στην άσφαλτο, πάνω στο τιμόνι. Ξυπνά η Fόρμουλα 1 μέσα μας και θέλουμε να πετάξουμε, αγνοώντας τους σοβαρούς κινδύνους.
Τα παραδείγματα και οι τραγικές περιπτώσεις θανάτων και τραυματισμών είναι τόσα πολλά, που θα έπρεπε να μας είχαν κάνει πιο “ταπεινούς” στο τιμόνι. Δυστυχώς δε χαμηλώνουμε τα “φτερά” στην οδήγησή μας», ανέφερε ο κ. Χαιρέτης και πρόσθεσε: «Το κακό σε επίπεδο νοοτροπίας είναι διπλό. Νιώθουμε οδηγάρες, νιώθουμε ότι πετάμε, και ταυτόχρονα έχουμε στην Κρήτη την τάση να πιστεύουμε ότι το κακό δε θα βρει ποτέ εμάς αλλά άλλους. Χρειάζεται αλλαγή νοοτροπίας. Χρειάζεται διά βίου εκπαίδευση από τις πολύ μικρές ηλικίες μέχρι τα βαθιά γεράματα, για να διορθωθεί η κακή αυτή νοοτροπία. Πρέπει να αρχίσουμε να σεβόμαστε τη ζωή των συνανθρώπων μας και τη δική μας»...

Σχόλια