Κρήτη

«Φωτιά» πήρε το 1540 - 1,5 εκατομμύριο αγρότες ζητούν απαντήσεις

Μεγάλη κρίνεται η συμμετοχή του αγροτοκτηνοτροφικού κόσμου της χώρας στη λειτουργία του τετραψήφιου αριθμού του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων 1540, κατά την τελευταία τριετία, καθώς έχουν καταγραφεί περισσότερες από 1 εκατομμύριο απαντήσεις σε ερωτήματα που έχουν υποβληθεί, μέσω του εν λόγω αριθμού, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα.

Τα συνηθέστερα ερωτήματα αφορούν τις ψηφιακές υπηρεσίες του υπουργείου, όπως είναι η εγγραφή στο μητρώο αγροτών, η δήλωση συγκομιδής αμπελιών κ.α. Πολλές απαντήσεις δίνονται, επίσης, για θέματα αποζημιώσεων, πληρωμών της ενιαίας ενίσχυσης κ.α.

Έτσι, κρίνεται ως εντυπωσιακός ο αριθμός των αγροτών οι οποίοι αξιοποιούν τη δυνατότητα γρήγορης και έγκυρης ενημέρωσης που παρέχει το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέσω του τηλεφωνικού κέντρου με τον τετραψήφιο αριθμό 1540.

Αναλυτικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα:
Από το Μάρτιο του 2012, το 1540 έχει δεχτεί περισσότερα από 1.500.000 τηλεφωνήματα, εκ των οποίων το 1.000.000 τα τελευταία τρία χρόνια που το ΥΠΑΑΤ επιδόθηκε σε συστηματική προσπάθεια για να γίνει ευρέως γνωστή η λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου.

Τα θέματα για τα οποία οι αγρότες και οι επιχειρήσεις έχουν πάρει απαντήσεις είναι πάρα πολλά. Τα συνηθέστερα ερωτήματά τους αφορούν στις ψηφιακές υπηρεσίες του υπουργείου, όπως είναι η εγγραφή στο μητρώο αγροτών, η δήλωση συγκομιδής αμπελιών κ.ά. Πολλές απαντήσεις δίνονται, επίσης, για θέματα αποζημιώσεων, πληρωμών της ενιαίας ενίσχυσης κ.ά.

Τον περασμένο Δεκέμβριο πραγματοποιήθηκε πανελλαδική έρευνα για την ικανοποίηση των πολιτών από την εν λόγω υπηρεσία. Πήραν μέρος 1.160 συναλλασσόμενοι και τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντικά: Το 83% των συναλλασσόμενων δηλώνει ικανοποιημένο ή πολύ ικανοποιημένο από την εξυπηρέτηση που του δόθηκε.

Η πληρότητα των απαντήσεων βαθμολογήθηκε με 8,5 στα 10 και η ευγένεια των εκπροσώπων του υπουργείου με 9,3 στα 10.

Το 90% των πολιτών θεωρεί θετικό γεγονός την ύπαρξη αυτού του κέντρου, ενώ το 72% θεωρεί ότι θα κάνει χρήση του κέντρου και στο μέλλον.

Υπενθυμίζεται ότι οι αγρότες μπορούν να απευθύνονται στο 1540, και ή να παίρνουν αυτόματα πληροφορίες 24 ώρες το 24ωρο ή να συνομιλούν με εκπαιδευμένους εκπροσώπους του υπουργείου, που είναι διαθέσιμοι 9 ώρες την ημέρα.

Οι δυνατότητες του τηλεφωνικού κέντρου εξοικονομούν για τους αγρότες πολύτιμο χρόνο και χρήμα. Οι απαντήσεις δίνονται είτε επιτόπου, είτε, κατά μέσο όρο, μέσα στην επόμενη εργάσιμη ημέρα.
Για το 2018 εκτιμάται ότι θα υπάρχει αύξηση της ζήτησης κατά 20%, κυρίως διότι έχουν αυξηθεί και οι ψηφιακές υπηρεσίες που παρέχονται στους αγρότες και στις επιχειρήσεις.

Πληροφορίες και καταγγελίες 24 ώρες το 24ώρο

Το 1540 βρίσκεται στη διάθεση όμως κάθε πολίτη. Εκτός δηλαδή από τον αγρότη και τον κτηνοτρόφο, μπορεί να επικοινωνεί με το νούμερο αυτό ο έμπορος γεωργικών εφοδίων και προϊόντων, ο κτηνίατρος, ο γεωπόνος ή ο ψαράς.
Ο τηλεφωνικός αριθμός “1540” αποτελεί σύστημα αυτόματης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης. Διασυνδέεται με τα πληροφοριακά συστήματα του υπουργείου και προσφέρει υπηρεσίες αυτοματοποιημένης απάντησης τηλεφωνικής εξυπηρέτησης όλο το 24ωρο ή με τη μεσολάβηση εκπροσώπου από Δευτέρα έως Παρασκευή, από τις 8 π.μ. έως τις 6 μ.μ.
Οι μέχρι σήμερα διαθέσιμες “1540” υπηρεσίες είναι:
- Ενημέρωση για τις πρόσφατες πληρωμές ενιαίας ενίσχυσης ΟΠΕΚΕΠΕ (απαιτείται ταυτοποίηση του δικαιούχου με ΑΦΜ και τα 4 τελευταία ψηφία της αστυνομικής ταυτότητας)
- Καταγγελίες που αφορούν στην προέλευση κρέατος.
- Ενημέρωση για: τις τελευταίες πληρωμές αποζημιώσεων ΕΛΓΑ, τις κρατικές ενισχύσεις ΠΣΕΑ, το στάδιο που βρίσκονται οι δηλώσεις ζημίας, τις οφειλόμενες ασφαλιστικές εισφορές (απαιτείται ταυτοποίηση του δικαιούχου με ΑΦΜ).
- Ενημέρωση για τις διαθέσιμες ψηφιακές υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ.

Σχόλια