Κρήτη

Ασύλληπτο το κόστος των τροχαίων

Κόστος σε αίμα και σε... χρήμα τα τροχαία στην χώρα μας.

Με στόχο την καταπολέμηση της μάστιγας των τροχαίων δυστυχημάτων, που σχεδόν καθημερινά σημειώνονται στο νησί μας, συστρατεύονται όλοι οι αρμόδιοι φορείς και Αρχές του τόπου.

Αναζητούν λύση και τρόπους αντιμετώπισης του αιματοκυλίσματος στους κρητικούς δρόμους, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να θρηνούμε δεκάδες ζωές.


Την ίδια ώρα, όμως, συγκλονιστικά είναι τα στοιχεία που θέλουν ίσο με το ύψος του 3,5% του ΑΕΠ της χώρας να είναι το ετήσιο κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα τη δεκαπενταετία από το 2000 έως το 2015, όπως τόνισε ο πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής Γιώργος Ουρσουζίδης στη διημερίδα οδικής ασφάλειας με τίτλο “Δρόμος Ζωής”, που συνδιοργανώνεται από το Δήμο Χερσονήσου, την Περιφέρεια Κρήτης και τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Κρήτης από χθες Παρασκευή 2 έως και σήμερα Σάββατο 3 Μαρτίου, στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Κρήτης (ΔΕΚΚ) στις Γούρνες. Πρόκειται για το κόστος των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα, το οποίο φτάνει μέχρι και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η χώρα προς τους δανειστές ως προς το ύψος των μέτρων.


Τα στοιχεία που αποκάλυψε στο πλαίσιο της ομιλίας του ο κ. Ουρσουζίδης ήταν δραματικά, κατατάσσοντας τη χώρα μας σε μια από τις τελευταίες θέσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Υποδομές και οδηγική συμπεριφορά ήταν τα στοιχεία που επισημάνθηκαν στη διάρκεια της διημερίδας χθες, πρώτη μέρα διεξαγωγής της, με τους συμμετέχοντες να εξηγούν ότι η πρωτοβουλία να μπει στα σχολεία η οδική ασφάλεια είναι όχι ναι μεν αρκετή, αλλά μια δυναμική κίνηση για τη διαμόρφωση με άλλους όρους των οδηγών στις επόμενες γενιές.
«Το 2017 ήταν σχετικά ένα καλό έτος. Σημειώθηκε σημαντική μείωση στα τροχαία. Καταγράφηκαν πανελλαδικά 77 νεκροί λιγότεροι από την προηγούμενη χρονιά. Στόχος όμως είναι να πέσουμε κάτω από τους 51 (ευρωπαϊκός μέσος όρος)», είπε ο κ. Ουρσουζίδης.

Τρομάζουν οι αριθμοί

Από το 2000-2015 στην Ελλάδα καταγράφηκαν 22.397 νεκροί από τροχαία, 32.555 βαριά τραυματίες και ανάπηροι και 277.967 ελαφρά τραυματίες, με το κόστος των τροχαίων αυτών να ανέρχεται, όπως τόνισε ο κ. Ουρσουζίδης, στα 81 δισ. 141 εκατομμύρια 704 χιλιάδες ευρώ, με τη χώρα μας να εμφανίζεται στην έκτη από το τέλος θέση ανάμεσα στις 27 χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την αναλογία θυμάτων και πληθυσμού, καθώς ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι στους 51 νεκρούς ανά εκατομμύριο ανθρώπων, στην Ελλάδα το 2016 ο αριθμός αυτός έφτασε τους 74, με συνολικά 807 νεκρούς μέσα σε ένα έτος.


Στη διημερίδα, οι εκπρόσωποι των οργανωτών, ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης, ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Μαστοράκης, ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Κρήτης Κωνσταντίνος Λαγουδάκης και όλοι οι παριστάμενοι σε αυτή εκπρόσωποι Αρχών και φορέων αναφέρθηκαν στην ανάγκη συνεχούς συνεργασίας όλων με δράσεις και παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση-ελαχιστοποίηση των τροχαίων ατυχημάτων στο νησί, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη απόκτησης παιδείας και ορθής οδηγικής συνείδησης των οδηγών, αλλά και της δημιουργίας ασφαλών οδικών δικτύων στο νησί.
«Έχουμε πάρα πολλά θύματα στους δρόμους και κατά την άποψή μου μεγαλύτερο ρόλο για το αποτέλεσμα αυτό παίζει ο άνθρωπος και μετά οι υπόλοιποι παράγοντες», τόνισε ο γενικός αστυνομικός διευθυντής Κρήτης Κωνσταντίνος Λαγουδάκης.


«Η βιώσιμη κινητικότητα θεωρώ ότι είναι πολιτική φιλοσοφία και αντίληψη που πρέπει να υιοθετήσουμε, έτσι ώστε να οδηγηθούμε στην οδική ασφάλεια», σημείωσε ο δήμαρχος Χερσονήσου Γιάννης Μαστοράκης.


Ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «το πρόβλημα είναι πολύπλοκο και πολυσύνθετο. Αφορά στην ποιότητα των δρόμων, στην ποιότητα των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους αυτούς, αφορά ακόμα και στο επίπεδο της άμεσης περίθαλψης που παρέχεται στους τραυματίες. Το πρόβλημα αφορά όμως πάνω απ’ όλα στην οδική συμπεριφορά όσων χρησιμοποιούν τους δρόμους, ως οδηγοί ή επιβάτες οχημάτων ή πεζοί», προσθέτοντας ότι από την πλευρά της Περιφέρειας «θα γίνουν τη φετινή χρονιά αρκετά έργα για την οδική ασφάλεια, όπως και η συντήρηση του ΒΟΑΚ με τα 25 εκατομμύρια που υπάρχουν, μέχρι να γίνει ο μεγάλος δρόμος».

“Αυλαία” σήμερα για τη διημερίδα

Σημειώνεται πως, στο πλαίσιο της διημερίδας, η οποία ολοκληρώνεται σήμερα Σάββατο, υπάρχουν χώροι βιωματικής εκπαίδευσης, όπου τα παιδιά διδάσκονται τους κανόνες του ΚΟΚ από τους εκπροσώπους της Τροχαίας, ενώ παράλληλα μαθαίνουν από τους εκπροσώπους των υπηρεσιών άμεσης παρέμβασης τις οδυνηρές συνέπειες που προκαλούν η ταχύτητα, η απροσεξία των οδηγών και η μη τήρηση των κανόνων του ΚΟΚ.
Παράλληλα, υπάρχει έκθεση με φωτογραφικά ντοκουμέντα αλλά και οχήματα, όπως τον προσομοιωτή που είδαν από κοντά και οι μαθητές, οι οποίοι επιπλέον συμμετείχαν σε επίδειξη με τη μορφή ενημέρωσης από το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου-Λασιθίου για τον ασφαλή τρόπο εισόδου και εξόδου από τα λεωφορεία, ενημερώσεις που επισημάνθηκε ότι πρέπει να γενικευτούν στα σχολεία ως προς την οδηγική συμπεριφορά, χτίζοντας καλύτερη νοοτροπία για τους οδηγούς των επόμενων γενιών.

Σχόλια