Κρήτη

Kάνουν «ταμείο» οι έμποροι για τις εκπτώσεις

Η συνολική κατανάλωση παραμένει περιορισμένη

Είχαν ξοδέψει τα λεφτά οι καταναλωτές και δεν...περίσσεψαν για εκπτώσεις

Απογοήτευση αφήνουν στα ταμεία του λιανικού εμπορίου οι χειμερινές εκπτώσεις. Αν και τα ποσοστά των εκπτώσεων κυρίως στα είδη ένδυσης και υπόδησης αγγίζουν σε αρκετές περιπτώσεις το 70%, ενώ και στα υπόλοιπα είδη οι τιμές είναι εξαιρετικά συμφέρουσες, ο κόσμος δεν ανταποκρίνεται. «Οι καταναλωτές μέρες τώρα κοιτάζουν τις βιτρίνες αλλά δεν ψωνίζουν», σημειώνουν απογοητευμένοι οι επαγγελματίες, με την όλη κίνηση στα εμπορικά καταστήματα του Ηρακλείου, όπως αυτή καταγράφεται την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων, να χαρακτηρίζεται ως μη ικανοποιητική.

Παρά τις προσδοκίες του εμπορικού κόσμου για αύξηση της αγοραστικής κίνησης και του τζίρου τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων, η συνολική κατανάλωση παραμένει περιορισμένη και, μάλιστα, όπως παραπονιέται ο εμπορικός κόσμος, αρκετά μειωμένη σε σχέση με πέρυσι.

Ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αγοραστική δυναμική των καταναλωτών φαίνεται να λειτουργούν δύο πράγματα:

Πρώτον, το ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα. Συνεπώς, αν και επιθυμεί διακαώς να ξεχυθεί στις αγορές για να ψωνίσει ό,τι του αρέσει και χρειάζεται, το μειωμένο εισόδημά του δεν του το επιτρέπει. Έτσι, όσοι επισκέπτονται τα καταστήματα, αγοράζουν μόνο τα απολύτως απαραίτητα, χωρίς αυτή η τάση να είναι σε θέση να αυξήσει τον τζίρο των καταστημάτων.

Και δεύτερον, τα δημόσια έργα που εκτελούνται στο κέντρο του Ηρακλείου, οπότε και σε νευραλγικές περιοχές, όπως είναι η λεωφόρος Καλοκαιρινού, η Δικαιοσύνης και η Ίδης, που θυμίζουν σήμερα βομβαρδισμένο τοπίο, ο περαστικός δεν μπορεί να κινηθεί με ευχέρεια προκειμένου να χαζέψει τις βιτρίνες, με την κίνηση σε αυτούς τους εμπορικούς δρόμους, όπως λένε οι επαγγελματίες, να έχει πέσει έως και κατά 80%.

Αγανακτισμένοι οι καταστηματάρχες λόγω των έργων, αν και όπως λένε επιθυμούν τις όποιες παρεμβάσεις βοηθούν αισθητικά και λειτουργικά την πόλη, κάνουν λόγο για μεγάλη ζημιά στα ταμεία τους, καθώς ο κόσμος δεν μπορεί να κυκλοφορήσει και να προσεγγίσει τα καταστήματά τους ανεμπόδιστα. Ταυτόχρονα, όμως, δε διστάζουν να εκφράσουν τις αμφιβολίες τους για την τήρηση του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης των έργων, σημειώνοντας με νόημα πως για όσο θα εκτελούνται τα έργα, εκείνοι ως επαγγελματίες θα αργοπεθαίνουν...

«Τελειώνει η μεγάλη εκπτωτική περίοδος και δεν μπορούμε να πούμε ότι υπάρχει η ικανοποίηση εκείνη που θα μπορούσε να είναι ανάλογη των προσδοκιών μας και της δυναμικής με την οποία οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις κάλεσαν τους καταναλωτές πραγματοποιώντας πολύ δυνατές εκπτώσεις, προσφέροντας ποιοτικά προϊόντα. Οι προσδοκίες αυτές μέχρι στιγμής δεν επαληθεύτηκαν. Ελπίζουμε το επόμενο χρονικό διάστημα, μέχρι δηλαδή τη λήξη του μήνα, οπότε και θα διαρκέσουν οι χειμερινές εκπτώσεις, τα νοικοκυριά να προχωρήσουν στην κάλυψη των αναγκών τους, ώστε να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα», τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου και πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Κρήτης, Μανόλης Κουμαντάκης, επιβεβαιώνοντας και αυτός τη μειωμένη κίνηση στα καταστήματα την περίοδο των εκπτώσεων.

Οι περισσότεροι επαγγελματίες έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στο τελευταίο εξαήμερο των εκπτώσεων που αρχίζει να μετράει από σήμερα, ρίχνοντας κι άλλο τις τιμές μέχρι να ολοκληρωθεί η χειμερινή εκπτωτική περίοδος, αν και πάλι, όπως λένε, δεν περιμένουν και μεγάλες ανατροπές, υπενθυμίζοντας σε αυτό το σημείο πως οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν έως και τις 28 Φεβρουαρίου.

 

"Τα ξόδεψαν όλα"

«Ό,τι είχαν να ξοδέψουν οι καταναλωτές το ξόδεψαν την περίοδο των Χριστουγέννων. Τώρα τα πορτοφόλια άδειασαν. Δυστυχώς και στις εκπτώσεις τα καταστήματά μας μπαίνουνε μέσα» αναφέρει ο υπάλληλος Σπύρος Δουλουφάκης.

 

«Λόγω της συνεχιζόμενης μείωσης των εισοδημάτων και της υψηλής φορολογίας, οι αγορές είναι μειωμένες, παρά τα καλά ποσοστά των εκπτώσεων», τονίζει η υπάλληλος Στέλλα Αρμενάκη.

 

«Η κίνηση είναι 80% κάτω. Ο κόσμος δεν έχει λεφτά, γίνονται και τα έργα, και όλα αυτά αυτομάτως επηρεάζουν τις επιχειρήσεις μας και την αγορά γενικότερα», σημειώνει η υπάλληλος Άννα Χαλαμπαλάκη.

 

«Η σκληρή φορολογική πολιτική και η σμίκρυνση του πραγματικού εισοδήματος αποτυπώνονται και μέσα από τις αγορές του λιανικού εμπορίου», τονίζει από την πλευρά του ο πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Ηρακλείου Μανόλης Κουμαντάκης.

 

 

 

 

Σχόλια