"Αχτίδα" φωτός για τη μαρίνα στα Μάλια

Κρήτη
"Αχτίδα" φωτός για τη μαρίνα στα Μάλια

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

"Αχτίδα" φωτός για την ημιτελή, ξεχασμένη και εγκαταλειμμένη εδώ και πολλά χρόνια μαρίνα των Μαλίων έρχεται να ανάψει η κινητικότητα που καταγράφεται εδώ και μήνες, με πρωτοβουλία της διοίκησης του ΟΛΗ για την ολοκλήρωση της επένδυσης.

Η ανάληψη της πρωτοβουλίας έγινε από τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, με μπροστάρη τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού κ. Απόλλωνα Φιλιππή.

Ο κ. Φιλιππής, ο οποίος είχε δώσει ένα σχετικό στίγμα και στην ευρεία σύσκεψη που είχε συγκαλέσει ο Δήμος Ηρακλείου με αντικείμενο την προωθούμενη εκ νέου μαρίνα Ηρακλείου στο Δερματά, ανέλαβε σχετική δράση.

Έχει προχωρήσει ήδη σε κάποιες διερευνητικές συζητήσεις-διεργασίες με το Δήμο Χερσονήσου, την Περιφέρεια Κρήτης, αλλά και επαγγελματίες του τουρισμού, με ένα και μόνο σκοπό:

Να δημιουργηθεί - εφόσον καταστεί δυνατό θεσμικά και νομικά - ένα κοινό επενδυτικό σχήμα, μια ευρεία σύμπραξη - για να το θέσουμε έτσι - τοπικών φορέων και ιδιωτών, η οποία θα αναλάβει να ολοκληρώσει την παρατημένη από το 2000 (!) στη μέση μαρίνα και να τη διαχειρίζεται για κάποια χρόνια.

Ουσιαστικά, δηλαδή, θα επιδιωχθεί κάποιου είδους παραχώρηση της μαρίνας από το σημερινό κάτοχό της, το υπουργείο Τουρισμού, που μοιάζει να έχει ξεχάσει τελείως τη μαρίνα, την οποία και έχει παρατήσει στην τύχη της μετά τον προ 10ετίας αποτυχημένο διαγωνισμό, που είχε ως στόχο την ανάδειξη του φορέα που θα αναλάμβανε την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων υποδομών.

Η πρόταση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου έχει ομολογουμένως αρκετές δυσκολίες και σε θεσμικό επίπεδο για να υλοποιηθεί. Όμως είναι η μοναδική ορατή στην παρούσα φάση προοπτική διάσωσης, ολοκλήρωσης και αξιοποίησης της βαλτωμένης τουριστικής επένδυσης.

Για την πρόταση και την προσπάθεια που έχει ξεκινήσει για να "αναστηθεί" η μαρίνα- "φάντασμα" μίλησε στην εφημερίδα "Νέα Κρήτη" ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ Α.Ε., ο οποίος υπογράμμισε πως τη στιγμή αυτή η πρωτοβουλία είναι σε διερευνητικό στάδιο...

«Η μαρίνα στα Μάλια, που έχει μείνει στη μέση εδώ και πολλά χρόνια, δεν είναι, όπως ξέρετε, στην αρμοδιότητα του ΟΛΗ. Ανήκει στο υπουργείο Τουρισμού. Ωστόσο, είχαμε δεχτεί κρούσεις και συζητήσεις προβληματισμού για το εγκαταλελειμμένο έργο. Επισκεφτήκαμε κι εμείς το σημείο, και είδαμε τι έχει γίνει, πώς είναι οι όποιες εγκαταστάσεις είχαν φτιαχτεί πριν χρόνια εκεί.

»Και έτσι σκεφτήκαμε την εξής πρόταση: Θεωρούμε ότι μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα συνεργατικό σχήμα, με τη συμμετοχή τη δική μας, του ΟΛΗ, της Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Χερσονήσου, ξενοδόχων και ιδιωτών επαγγελματιών του τουριστικού χώρου, για να αναλάβουμε ως φορέας πλέον την ολοκλήρωση της μαρίνας.

»Να διεκδικήσουμε, δηλαδή, ως σύμπραξη φορέων σε ένα κοινό συνεργατικό σχήμα την ολοκλήρωση και διαχείριση του έργου από το υπουργείο Τουρισμού», ανέφερε ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου και πρόσθεσε:

«Βρισκόμαστε βεβαίως σε διερευνητική φάση. Πέρα από το αν θα συμφωνήσουμε οι φορείς, πρέπει να διερευνηθεί και το κατά πόσον είναι εφικτό θεσμικά, διοικητικά και νομικά να περπατήσει αυτή η σύμπραξη. Και βεβαίως θα πρέπει να διερευνήσουμε και από πλευράς βιωσιμότητας, κόστους και αναγκών το εγχείρημα. Θα πρέπει να γίνει σίγουρα μια επικαιροποίηση των παλιών μελετών. Να δούμε ποιες εγκαταστάσεις απ' όσες φτιάχτηκαν πριν 20 και πλέον χρόνια είναι βιώσιμες. Ποιες πρέπει να ανακατασκευαστούν, να επιδιορθωθούν. Ποιες προσθήκες πρέπει να γίνουν. Να δούμε τα κόστη. Και τέλος, να δούμε, αν και εφόσον τα βρούμε στο συνεργατικό σχήμα, πώς μπορούμε να καλύψουμε το κόστος. Αν, δηλαδή, έχουμε τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε ίδια κεφάλαια. Αν πρέπει να πάμε σε δανειοδότηση και πόσο εύκολο θα είναι αυτό»...

«Υπάρχουν πολλές παράμετροι που πρέπει να διερευνηθούν. Είμαστε σε πρώιμη ακόμα φάση. Όμως είναι μια ιδέα που αξίζει να διερευνηθεί σοβαρά, αν μη τι άλλο, διότι είναι κρίμα να βαλτώνει έτσι μια επένδυση που ταιριάζει τουριστικά με την περιοχή αυτή», κατέληξε ο κ. Φιλιππής.

Το ιστορικό: Το "στοιχειωμένο" έργο

Η μαρίνα των Μαλίων αποτελεί ένα ακόμα κλασικό παράδειγμα γεφυριού της Άρτας. Εν συντομία, να θυμίσουμε ότι το έργο μπήκε με τη βούλα σε τροχιά υλοποίησης το 1993, όταν ο τότε Δήμος Μαλίων με σύμβαση ανέθεσε στον Ευάγγελο Ρομπογιαννάκη τη σύνταξη μελέτης ενός δημοτικού λιμένος σκαφών αναψυχής στη θέση "Άγιο Πνεύμα" στο βόρειο τμήμα της παραλιακής ζώνης του οικισμού Μαλίων, η οποία και ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 1994.

Η μελέτη προέβλεπε τη δημιουργία μαρίνας χωρητικότητας 325 τουριστικών σκαφών, με αδιάκοπη χρήση όλη τη διάρκεια του έτους. Το έργο δημοπρατήθηκε με επιτυχία, με χρηματοδότηση από το Β' ΚΠΣ.

Κατά την εκτέλεση του έργου συντάχθηκε σχετικός συγκριτικός πίνακας, με τον οποίο το αντικείμενο της εργολαβίας περιορίστηκε στην κατασκευή των εξωτερικών λιμενικών έργων του προσήνεμου και υπήνεμου μόλου και την εκσκαφή μέρους του πυθμένα της λιμενολεκάνης, με συνέπεια το έργο να παραμείνει ημιτελές.

Το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης προκήρυξε διαγωνισμό το 2008 για να αναδειχτεί φορέας που θα αναλάβει την ολοκλήρωση των λιμενικών έργων και των χερσαίων εγκαταστάσεων, αλλά απέβη άγονος.

Έκτοτε δεν έχει γίνει κάποια αξιοσημείωτη ενέργεια από πλευράς υπουργείου για να "ξεστοιχειώσει" η μαρίνα- "φάντασμα"...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News