Κρήτη

Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για το κρητικό "γεφύρι της Άρτας"

Γέφυρα την οποία οι οδηγοί αντικρίζουν φτιαγμένη εδώ και χρόνια, αλλά κλειστή για τα διερχόμενα οχήματα, που αναγκάζονται να κινηθούν μέσω της παλιάς εθνικής οδού.

Στο "κόκκινο" παραμένει η αγωνία γύρω από το πολύπαθο οδικό έργο "Αυχήν Αγκαθιάς-Χαμέζι", οι περιπέτειες του οποίου καλά κρατούν εδώ και περίπου μια 15ετία!

Ο ανάδοχος εργολάβος, που εκτελεί τη συμπληρωματική εργολαβία, έχει κηρυχθεί έκπτωτος από τον αρμόδιο φορέα του έργου Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης.

Ο εργολάβος, αν και η προθεσμία τελειώνει στις 5 Φεβρουαρίου, δεν έχει υποβάλει ακόμα ένσταση κατά της απόφασης έκπτωσής του, ενώ, εφόσον το κάνει (όπως είναι το πιθανότερο), η τύχη της ένστασής του θα κριθεί στα αρμόδια συλλογικά όργανα, δηλαδή στο Τεχνικό Συμβούλιο και στο Δ.Σ. του ΟΑΚ Α.Ε., εντός 2μήνου.

Εφόσον ο ανάδοχος πείσει τα συλλογικά όργανα ότι έχει τη διάθεση και τη δυνατότητα να τελειώσει το έργο, που άλλωστε έχει μικρό μέρος εργασιών να εκκρεμεί, θα διατηρηθεί για να ολοκληρώσει την εργολαβία.

Αν πάλι δεν πείσει τα όργανα και η ένστασή του απορριφθεί, το έργο θα ανατεθεί σε άλλο διαγωνιζόμενο, κάτι που θα σημάνει νέα μεγάλη καθυστέρηση, ενώ μπορεί να μπλέξει για τα καλά σε δικαστικές περιπέτειες...

Βεβαίως σε αυτές τις περιπτώσεις δεν υπάρχει καλό και κακό σενάριο. Τα αρμόδια όργανα είναι εκείνα που θα σταθμίσουν τι είναι συμφερότερο να γίνει, ώστε να ολοκληρωθεί επιτέλους το πολύπαθο οδικό έργο και να παραδοθεί στην κυκλοφορία η μεγάλη γέφυρα (η μεγαλύτερη στην Κρήτη και από τις μεγαλύτερες στην Ελλάδα).

Γέφυρα την οποία οι οδηγοί αντικρίζουν φτιαγμένη εδώ και χρόνια, αλλά κλειστή για τα διερχόμενα οχήματα, που αναγκάζονται να κινηθούν μέσω της παλιάς εθνικής οδού.

Όπως φαίνεται λοιπόν, το έργο, που δικαίως έχει χαρακτηριστεί ως ένα σύγχρονο κρητικό... γεφύρι της Άρτας, βρίσκεται και πάλι σε πολύ κρίσιμη καμπή! Με τόσα δεινά και περιπέτειες που έχει περάσει αυτό το έργο, η πρώτη "βόμβα" που ήρθε να σκορπίσει ξανά απογοήτευση και προβληματισμό έσκασε στα μέσα του περασμένου φθινοπώρου.

Τότε έγινε γνωστό πως εργασίες εκτελούνται με καθυστέρηση, με ρυθμούς χελώνας, και πως ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης έστειλε ειδική πρόσκληση στον ανάδοχο εργολάβο. Ένα τελεσίγραφο ουσιαστικά του ΟΑΚ και ειδικότερα της Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Οργανισμού προς τον εργολάβο, να τελειώσει συγκεκριμένες εργασίες άμεσα, υπό την απειλή κήρυξης έκπτωσής του!

Ο ανάδοχος, η εταιρεία "Κλέαρχος Ρούτσης", κηρύχθηκε έκπτωτος από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης το Δεκέμβριο, αφού είχε παρέλθει πλέον το 6μηνο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της εργολαβίας βάσει της σύμβασης που υπογράφτηκε τον Ιούνιο του 2017. Πλέον, όπως ανέφερε ερωτηθείς από τη "Νέα Κρήτη" ο προϊστάμενος Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Α.Ε. Γιώργος Αγαπάκης, βρισκόμαστε εν αναμονή της υποβολής ένστασης εκ μέρους του αναδόχου.

Όπως μας εξήγησε ο κ. Αγαπάκης, βάσει της νέας νομοθεσίας για τα δημόσια έργα, ο ανάδοχος έχει χρονικό περιθώριο μέχρι τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου να υποβάλει ένσταση κατά της απόφασης έκπτωσής του από τον ΟΑΚ. Εάν δεν υποβληθεί ένσταση, η έκπτωση καθίσταται οριστική.

Εάν τώρα η ανάδοχος εταιρεία υποβάλει ένσταση, όπως είναι το λογικό και αναμενόμενο, διότι αν κηρυχθεί έκπτωτη θα έχει αρκετές συνέπειες με κατάπτωση εγγυητικής επιστολής και πολλά άλλα, η τύχη της ένστασης θα κριθεί εντός 2μήνου. Το Τεχνικό Συμβούλιο, ένα πολυσυλλεκτικό 7μελές όργανο, και το 11μελές Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΚ θα κρίνουν την ένσταση. Το Τεχνικό Συμβούλιο θα γνωμοδοτήσει και το Δ.Σ. θα αποφασίσει και θα κριθεί εάν η ένσταση γίνει αποδεκτή ή θα οριστικοποιηθεί η έκπτωση. Αν οριστικοποιηθεί η έκπτωση, πάμε για νέες περιπέτειες και νέες μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς το έργο θα αλλάξει χέρια, ενώ ο ανάδοχος έχει βάσει νόμου τη δυνατότητα προσφυγής στα δικαστήρια.

Ο κ. Αγαπάκης δεν ανέφερε κάτι περισσότερο, μη θέλοντας, όπως δικαίως το είπε, να προδικάσει αποφάσεις συλλογικών οργάνων. Αρκέστηκε, ως γενικό σχόλιο για την κρίσιμη καμπή στην οποία έχει μπει και πάλι το πολύπαθο έργο, να σημειώσει: «Το συγκεκριμένο έργο έφτασε σε αυτό το σημείο μετά από πολύ μεγάλες προσπάθειες κι αγωνιζόμαστε να το τελειώσουμε. Άλλωστε, οι εργασίες που έχουν απομείνει ως αντικείμενο, και αφορούν στα κρεμαστά πεζοδρόμια της γέφυρας, στον ασφαλτοτάπητα, στο φωτισμό και στη σήμανση, δεν είναι μεγάλες ως αντικείμενο και μπορούν κάλλιστα να ολοκληρωθούν σε ένα 3μηνο. Θέλουμε να τελειώσει το ταχύτερο δυνατό, πριν την επόμενη τουριστική περίοδο. Ο ανάδοχος δουλεύει αυτό το διάστημα στο έργο. Δείχνει μια πρόθεση ολοκλήρωσης. Το αν όμως θα πείσει τα συλλογικά όργανα που είναι αρμόδια να κρίνουν δεν μπορώ φυσικά να το σχολιάσω, ούτε να το προδικάσω.

Εδώ υπάρχουν όργανα, υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες που πρέπει να εφαρμοστούν. Η υπηρεσία μας, ο ΟΑΚ, καταβάλλει κάθε προσπάθεια, στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, να ολοκληρώσει το έργο το συντομότερο δυνατό. Εμείς θα προσπαθήσουμε σε κάθε περίπτωση για τη συντομότερη ολοκλήρωση του έργου».

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια