default-image

Το Μουσικό Σχολείο ταξίδεψε Ευρώπη & γύρισε στα πάτρια εδάφη

Κρήτη
Το Μουσικό Σχολείο ταξίδεψε Ευρώπη & γύρισε στα πάτρια εδάφη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επισκέφτηκαν άλλες χώρες, έμαθαν καινούρια πράγματα και γνώρισαν νέους ανθρώπους. Οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου, ολοκλήρωσαν με επιτυχία το Πρόγραμμα ERASMUS+ «Access to School for Everyone», στο οποίο το σχολείο συμμετείχε ως εταίρος.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ανταλλαγής μαθητών, με θέμα την ένταξη ατόμων με διαφορετικότητα στη σχολική ζωή, με τη χρήση των τεχνών. Συντονιστής του προγράμματος ήταν το College "La Sologne" της Γαλλίας. Στο Πρόγραμμα συμμετείχαν επίσης το Instituto Comprensivo Bucine της Ιταλίας, το Colegiul National Economic "Gheorghe Chitu" της Ρουμανίας και το Zespol Szkol Zawodowych w Wabrzeznie της Πολωνίας.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του Μουσικού Σχολείου:

Μέσα σε δύο χρόνια, μαθητές και καθηγητές των πέντε σχολείων επισκέφθηκαν ο ένας τον άλλο, μοιράστηκαν μαθήματα, δραστηριότητες και εμπειρίες.

24 μαθητές και 6 καθηγητές του Μουσικού Σχολείου Ηρακλείου ταξίδεψαν στις χώρες-εταίρους, φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών και παρακολούθησαν μαθήματα στα σχολεία που επισκέφθηκαν, δούλεψαν σε εργαστήρια που οργανώθηκαν ειδικά για το Πρόγραμμα.

Έμαθαν τοπικούς χορούς, τραγούδησαν και έπαιξαν μουσική σε συναυλίες, παρακολούθησαν μουσικές και θεατρικές παραστάσεις, έφτιαξαν έργα τέχνης, μαγείρεψαν και δοκίμασαν τοπικές κουζίνες, έπαιξαν εκπαιδευτικά παιχνίδια, επισκέφθηκαν την Ορλεάνη και τα κάστρα του Λίγηρα, τα μουσεία του Chopin και του Κοπέρνικου, το κάστρο του κόμη Δράκουλα, τη Φλωρεντία, τη Σιένα και πολλά άλλα.

Αντίστοιχα, κατά την επίσκεψη των υπολοίπων σχολείων στην Ελλάδα, το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου εργάστηκε με τρόπο που αποτέλεσε πρότυπο για τα άλλα σχολεία, όχι μόνο φιλοξενίας, αλλά και υλοποίησης προγράμματος σπουδών μουσικών μαθημάτων, οργάνωσης και πραγματοποίησης συναυλιών και άλλων εκδηλώσεων, αποδεικνύοντας ότι μπορεί να αποτελεί έναν δυναμικό κόμβο δημιουργικότητας και στοχασμού, στη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα.

Επιπλέον, εντάσσοντας στο πρόγραμμα των ημερών φιλοξενίας εκπαιδευτικές επισκέψεις, το Μουσικό Σχολείο Ηρακλείου άδραξε την ευκαιρία να προβάλει τις φυσικές και πολιτιστικές ομορφιές του τόπου μας (Αρχαιολογικός χώρος Κνωσσού, Αρχαιολογικό Μουσείο, Ιστορικό Μουσείο, Μουσείο Καζαντζάκη, πόλεις του Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Αγίου Νικολάου, Φαράγγι της Σαμαριάς, Πλάκα-Σπιναλόνγκα).

Οι οικογένειες των μαθητών του, στάθηκαν πολύτιμοι βοηθοί, φιλοξενώντας μαθητές από τα συνεργαζόμενα σχολεία και προσφέροντας παραδοσιακά εδέσματα που οι ίδιοι ετοίμασαν, σε μπουφέ που οργανώθηκε στο πλαίσιο εκδήλωσης στο χώρο του σχολείου, διευκολύνοντας και εμπλουτίζοντας την εμπειρία κάθε μαθητή. Παράλληλα, οι καθηγητές δούλεψαν πάνω στο θεωρητικό κομμάτι του Προγράμματος, που περιλάμβανε μελέτη βιβλιογραφίας σχετικά με τη διαφορετικότητα στην εκπαίδευση και συγκριτική έρευνα της σχετικής νομοθεσίας των πέντε χωρών.

Ο στόχος του Σχεδίου ήταν να καλύψει, όσο είναι δυνατόν, το κενό που χωρίζει την ακαδημαϊκή έρευνα, την πολιτική διαφόρων ευρωπαϊκών χωρών σε θέματα ένταξης της διαφορετικότητας και την καθημερινή σχολική πρακτική. Με τη συγκέντρωση και μελέτη σχετικής επιστημονικής βιβλιογραφίας, νομοθεσίας και καλών πρακτικών, δημιουργήθηκε μία ανοιχτή βάση, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κάθε εκπαιδευτικό ίδρυμα, να εμπλουτιστεί και να διευρυνθεί. Περισσότερα στην ιστοσελίδα του προγράμματος, https://aseproject.wordpress.com/.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News