default-image

«Επανασύνδεση» Κυθήρων - Κισσάμου με πλοίο γραμμής

Κρήτη
«Επανασύνδεση» Κυθήρων - Κισσάμου με πλοίο γραμμής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έστω και καθυστερημένα κι έχοντας χάσει μια ολόκληρη σεζόν για τον τουρισμό στο νησί, οι Κυθήριοι θα δουν και πάλι πλοίο στα τακτικά δρομολόγια της γραμμής.

Η ακτοπλοϊκή σύνδεση των Κυθήρων με τον Πειραιά, την Πελοπόννησο και την Κίσσαμο αποκαθίσταται και την Παρασκευή θα πραγματοποιηθεί το πρώτο δρομολόγιο του πλήρως ανακατασκευασμένου πλοίου «ΙΟΝΙΣ» το οποίο θα αντικαταστήσει το «Βιτσέντζος Κορνάρος». Το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο «ΙΟΝΙΣ» θα αποπλεύσει από το λιμάνι του Πειραιά για τα Κύθηρα, τα Αντικύθηρα και το Καστέλι Κισσάμου στις δύο μετά το μεσημέρι.

Η κήρυξη της ΛΑΝΕ ως έκπτωτης από το Υπουργείο Ναυτιλίας στις αρχές του καλοκαιριού εξ αιτίας παρατεταμένης ακινητοποίησης του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» από τις 16 Ιουνίου, προκάλεσε ανεπανόρθωτο πλήγμα στον τουρισμό των Κυθήρων, ενώ άφησε τους κατοίκους του νησιού χωρίς τακτικό ακτοπλοϊκό δρομολόγιο προς τον Πειραιά, την Πελοπόννησο και την Κίσσαμο.

Το πλοίο της Λασιθιώτικης Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρίας ήταν το μοναδικό το οποίο για πολλά χρόνια εξυπηρετούσε τη γραμμή των Κυθήρων και επιπλέον το μοναδικό που συνέδεε την Κρήτη, μέσω Κισσάμου με το νησί και με την Πελοπόννησο. Το «Βιτσέντζος Κορνάρος» έχει ακινητοποιηθεί πολλές φορές στο παρελθόν τόσο σε τουριστικές περιόδους όσο και κατά τη διάρκεια του χειμώνα, με τη γραμμή να μένει χωρίς πλοίο.

Γι' αυτό και οι αντιδράσεις για τον ακτοπλοϊκό αποκλεισμό των Κυθήρων ήταν έντονες. Ο δήμαρχος Κισσάμου κ. Θοδωρής Σταθάκης είχε ζητήσει εξ αρχής την παρέμβαση του αρμόδιου υπουργού, βουλευτών και φορέων και μάλιστα οι επισημάνσεις του τότε αποδείχτηκαν προφητικές:

«Η λογική του παραλόγου της γραφειοκρατίας "μηδενίζει" τις πιθανότητες να βρεθεί λύση στη φετινή τουριστική περίοδο και οι συνέπειες αυτού θα είναι σίγουρα δραματικές, ειδικά για εκείνους που πλήττονται άμεσα, από αυτές τις εξελίξεις» είχε πει τον περασμένο Ιούνιο.

Δυστυχώς επιβεβαιώθηκε, καθώς οι γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και η έλλειψη ενδιαφέροντος από πλευράς των ναυτιλιακών εταιριών για την εν λόγο γραμμή, είχαν ως αποτέλεσμα να υπάρξει τεράστια καθυστέρηση στην αποκατάσταση της ακτοπλοϊκής γραμμής.

Φτιαγμένο τη δεκαετία του '70

Το πλοίο ΙΟΝΙΣ κατασκευάστηκε τη δεκαετία του ΄70 στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. Έχει δυνατότητα μεταφοράς 799 επιβατών και 170 ΙΧ αυτοκινήτων. Ο αριθμός των φορτηγών που μπορούν να φορτωθούν στο πλοίο εξαρτάται από τον αριθμό των ΙΧ. Για την εποχή που ναυπηγήθηκε και μάλιστα από ελληνικά χέρια, το ΙΟΝΙΣ θεωρείται προσεγμένο. Η Γέφυρα του πλοίου είναι πλήρως εξοπλισμένη με όργανα που εγγυόνται ασφαλή ναυσιπλοΐα. Τους προηγούμενους μήνες δέχτηκε σειρά εργασιών ανακατασκευής και συντήρησης ενώ ο πρώτος δοκιμαστικός πλους του πλοίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον Σαρωνικό κόλπο στις 19 Οκτωβρίου.

Ρεπορτάζ: Βίκυ Παπαδογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News