default-image

"Αερομαχίες" στα Χανιά για τη Ryanair

Κρήτη
"Αερομαχίες" στα Χανιά για τη Ryanair

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αερομαχιών συνέχεια στα... Χανιά! Και νέος γύρος αντιπαράθεσης μεταξύ της εταιρείας που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο "Ι. Δασκαλογιάννης" και της αεροπορικής εταιρείας low-budget που δραστηριοποιείται στον αερολιμένα "Ι. Δασκαλογιάννης" ξέσπασε, με τη Ryanair να αποδίδει το κόψιμο των πτήσεων - ουσιαστικά την αποχώρησή της από τα Χανιά κατά τους χειμερινούς μήνες - στην αύξηση τελών που επέβαλε, όπως επισημαίνει, η γερμανική Fraport στο αεροδρόμιο Χανίων.

Η εξήγηση αυτή, με τη Ryanair να πετά ευθέως το... "μπαλάκι" στη Fraport, δόθηκε χθες κατά την παρουσίαση του νέου ενισχυμένου προγράμματος της αεροπορικής εταιρείας για το αεροδρόμιο της Αθήνας το καλοκαίρι του 2018.

«Το αεροδρόμιο της Αθήνας κινητοποιήθηκε και η Ryanair ανταποκρίθηκε. Η Fraport δεν κινητοποιήθηκε και αντίστοιχα έπραξε και η Ryanair», ήταν το χαρακτηριστικό μήνυμα που έστειλε κ. David Ο' Brien, ο οποίος παρουσίασε το θερινό πρόγραμμα της low cost αεροπορικής εταιρείας για το καλοκαίρι του 2018, το οποίο θα είναι το μεγαλύτερο από πλευράς προσφερόμενων δρομολογίων από την εταιρεία.

Ο εκπρόσωπος της Ryanair ανέφερε ότι η εταιρεία αυξάνει την επόμενη χρονιά σε ποσοστό 13% την παρουσία της στην Ελλάδα - τη μεγαλύτερη μέχρι σήμερα - με 23 νέους προορισμούς, εκ των οποίων οι 13 θα αφορούν την Αθήνα, πέντε νέοι τη Θεσσαλονίκη κι από έναν επιπλέον προορισμό άλλα δημοφιλή τουριστικά νησιά (Κέρκυρα, κ.α.).

Ο κ. O' Brien ανέφερε ότι η αύξηση στα δρομολόγια της Αθήνας οφείλεται «στη μείωση των χρεώσεων από πλευράς του "Ελ. Βενιζέλος", την ίδια ώρα που η Fraport αυξάνει τις αντίστοιχες χρεώσεις στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια», για να αποσαφηνιστεί ωστόσο αργότερα ότι η low cost αεροπορική αξιοποίησε για το πρόγραμμα του 2018 τα γενικότερα κίνητρα που δίνει το "Ελ. Βενιζέλος" σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες για νέους προορισμούς και γεωγραφικές περιοχές, που ουσιαστικά δεν εξυπηρετούνται.

Ο ίδιος απέδωσε στα υψηλά τέλη το "κόψιμο" των δρομολογίων στα Χανιά φέτος το χειμώνα, και στην αδυναμία προγραμματισμού αλλά και τα υψηλά τέλη τη μείωση κατά 43% της παρουσίας της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη. Σημειωτέον ότι για το χειμώνα του 2017 η εταιρεία μείωσε τη θέση της στην Ελλάδα σε ποσοστό 30%.

Θυμίζουμε ότι πέντε συνολικά ελληνικά αεροδρόμια βλέπουν τα αεροπλάνα της αεροπορικής εταιρείας low cost να μειώνονται αυτόν το χειμώνα:

* Στα Χανιά και τη Μύκονο έχουμε μείωση κατά 100%.

* Στη Θεσσαλονίκη κατά 43%.

* Στην Αθήνα κατά 34%.

* Στη Ρόδο κατά 6%.

Βέλη O' Brien κατά Σπίρτζη

Δριμεία κριτική, σύμφωνα με το newmoney.gr, άσκησε ο κ. O' Brien και στον αρμόδιο υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, στον οποίο η εταιρεία απέστειλε τρεις επιστολές με συγκεκριμένα ερωτήματα για το θέμα των έργων στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, χωρίς ωστόσο να λάβει ουδεμία απάντηση.

Για το καλοκαίρι του 2018 η εταιρεία θα διαθέτει στην Αθήνα 193 εβδομαδιαίες πτήσεις, προσθέτοντας 5ο αεροσκάφος στη βάση της Αθήνας (επένδυση ύψους 100 εκατ. δολαρίων) και συμβάλλοντας, με βάση τις εκτιμήσεις της, στη διακίνηση σχεδόν 3 εκατομμυρίων επιβατών ετησίως στο αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" τον επόμενο χρόνο και 5,9 εκατ. σε όλη την Ελλάδα.

Για το μείζον ζήτημα πανευρωπαϊκά με τις ακυρώσεις πτήσεων που επηρέασαν χιλιάδες επιβάτες σε όλη την Ευρώπη, ο κ. O' Brien υπερασπίστηκε την κίνηση της εταιρείας, θέτοντας ως προτεραιότητα την ακρίβεια των πτήσεων, στο πλαίσιο του επαναπροσδιορισμού της πολιτικής του ομίλου.

Αναλυτικά, το ενισχυμένο πρόγραμμα της Αθήνας περιλαμβάνει για το καλοκαίρι του 2018:

- 5ο αεροσκάφος στη βάση.

- 13 νέα δρομολόγια: Βίλνιους (2 εβδομαδιαία), Βρόκλαου (2 εβδομαδιαία), Γκντανσκ (2 εβδομαδιαία), Ζέσουφ (1 ανά εβδομάδα), Κατοβίτσε (2 ανά εβδομάδα), Κρακοβία (2/εβδομάδα), Λαπεενράντα (1/εβδομάδα), Λοτζ (1/ εβδομάδα), Μέμινγκεν (2/εβδομάδα), Μπάντεν Μπάντεν (2/εβδομάδα), Μπιλούντ (1/εβδομάδα), Πόζναν (2/εβδομάδα) και Φραγκφούρτη (1 καθημερινά).

- 31 δρομολόγια σε σύνολο, συνδέοντας την Αθήνα με 14 χώρες.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News