Κρήτη

Μέχρι και κλείσιμο σχολείων μπορεί να φέρουν οι μετεγγραφές

Μέχρι και το κλείσιμο των επαρχιακών σχολείων μπορεί να φέρουν οι μετεγγραφές στα σχολεία του Ρεθύμνου, όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.

Αναλυτικότερα:

Το ΔΣ της ΕΛΜΕΡ συζήτησε τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στα σχολεία του νομού λόγω των μετεγγραφών.

Τα επαρχιακά σχολεία συρρικνώνονται λόγω των αυξημένων μετεγγραφών μαθητών προς μεγαλύτερα σχολεία της περιοχής ή σχολεία της πόλης του Ρεθύμνου. Το αποτέλεσμα είναι η δραματική μείωση των τμημάτων των μικρών επαρχιακών σχολείων αλλά ακόμα και ο διαφαινόμενος κίνδυνος κλεισίματος που αργά ή γρήγορα θα αντιμετωπίσουν.

Ηθικός αυτουργός είναι το υπουργείο και η κυβέρνηση που με την πολιτική της αδιοριστίας αφήνει τα σχολεία αυτά χωρίς καθηγητές με αποτέλεσμα τα μαθήματα να αρχίζουν μετά από αρκετές εβδομάδες έως και μήνες από την επίσημη έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Έτσι οι γονείς οδηγούνται σε απόγνωση και ψάχνουν τρόπους να αλλάξουν σχολείο τα παιδιά τους. Είναι η πολιτική της αδιοριστίας που έρχεται να βάλει λουκέτο στα μικρά επαρχιακά σχολεία και το υπουργείο το γνωρίζει αυτό πολύ καλά.

Το Γυμνάσιο και το ΕΠΑΛ Γαράζου, το Γυμνάσιο Κράνας, το Γυμνάσιο Συβρίτου και άλλα επαρχιακά σχολεία αποδεκατίζονται κάθε χρόνο από τις μετεγγραφές των μαθητών.

Το ντόμινο μετεγγραφών δημιουργεί αντίστοιχα προβλήματα και στα σχολεία της πόλης, όπου μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς σε κάποια σχολεία κινδυνεύουμε να έχουμε ακόμα και μείωση τμημάτων.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕΡ θεωρεί ότι:

• Τα απολυτήρια των δημοτικών σχολείων και των Γυμνασίων πρέπει να κατανέμονται με διαφανείς διαδικασίες και με ευθύνη της Δ/νσης Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης. Πρέπει να γίνει αλλαγή στην κατανομή των μαθητών από τα Δημοτικά Σχολεία αφού τα νέα σχολεία φτιάχτηκαν ώστε να αποσυμφορηθούν τα σχολεία του κέντρου.

• Τα σχολεία υποδοχής των μαθητών πρέπει να θεωρούνται ισότιμα στην κατανομή των μαθητών και να αντιμετωπίζονται όλα με παρόμοιο τρόπο ώστε να μη δημιουργούνται προνομιακές καταστάσεις.

• Όλα τα σχολεία είναι ισότιμα και δεν πρέπει να κατηγοριοποιούνται. Η κατανομή των απολυτηρίων χρειάζεται να διασφαλίζει  την ομαλή λειτουργία των σχολείων και όχι τη συρρίκνωση τους.

• Οι μετεγγραφές δε λύνουν προβλήματα, όταν γίνονται χωρίς κριτήρια. Αντίθετα, δημιουργούν νέα. Η ύπαρξη των επαρχιακών σχολείων εξυπηρετεί τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών και δεν μπορεί να απειλείται.

• Πρέπει να διαφυλάσσεται η εύρυθμη λειτουργία των σχολείων από παρεμβάσεις γονέων που με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς και χωρίς ουσιαστικούς λόγους απαιτούν τη μεταγραφή των παιδιών τους.

• Χρειάζεται να υπάρχει κλίμα συνεργασίας μεταξύ των σχολείων, των διοικήσεων τους και των συλλόγων διδασκόντων και αποφυγή καλλιέργειας κλίματος ανταγωνισμού.

• Ο ρόλος της Δ/νσης Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης είναι ουσιαστικός και οφείλει να παρεμβαίνει όταν δεν τηρούνται οι προβλεπόμενες διαδικασίες (μετεγγραφές χωρίς τα απαραίτητα δικαιολογητικά ή παραβίαση της χωροταξικής κατανομής των μαθητών).

Χρειάζεται να παλέψουμε για να καλυφθούν άμεσα με μόνιμους και μαζικούς διορισμούς  τα χιλιάδες κενά που οδηγούν στην υποβάθμιση σχολείων και συνολικά της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης.

Σχόλια