default-image

Α. Μεϊμαράκης: Δεν καταλάβαν τη σοβαρότητα του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής

Κρήτη
Α. Μεϊμαράκης: Δεν καταλάβαν τη σοβαρότητα του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο αίτημα μετάφρασης του ΚΟΚ μέσω του Ράδιο 9,84 απαντά ο Πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδήγησης & Κυκλοφοριακής Αγωγής Ν. Ηρακλείου Αλέξανδρος  Μεϊμαράκης.

Αίτημα που προκύπτει από την ανάγκη ''αναγνώρισης'' του ΚΟΚ από μικρή ηλικία για την αλλαγή της συμπεριφοράς μας στο δρόμο είτε είμαστε πεζοί, είτε οδηγοί.

Από την ανάγκη ακόμα κι αυτοί που καλούνται να πουν ''πράγματα'' να είναι γνώστες του αντικειμένου.

Οι αριθμοί δυστυχώς είναι αμείλικτοι, μόνο που πίσω από αυτούς υπάρχουν άνθρωποι, νεκροί, τραυματισμένοι, οικογένειες η ζωή των οποίων αλλάζει τραγικά.

Αφορμή γιαυτό το ρεπορτάζ  στάθηκε η ανάγκη ενός παιδιού της Β! τάξης του Δημοτικού Σχολείου στο Ηράκλειο που κλήθηκε με τους συμμαθητές του να παρατηρήσει μία εικόνα, να εντοπίσει τα λανθασμένα και τα σωστά σημεία των ενεργειών των εικονιζόμενων στο δρόμο, μόνο που μπλέχτηκε στις ερμηνείες που έδιναν οι δικοί του και η δασκάλα του.

Ο πρόεδρος του σωματείου εκπαιδευτών επανέρχεται στην πρόταση περί διδασκαλίας του ΚΟΚ σε εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.

Α. Μεϊμαράκης: Δεν έχουν καταλάβει τη σοβαρότητα του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής

Μετά τις αναφορές αλλά και την γνωστή ευαισθησία σε θέματα οδικής ασφάλειας της κυρίας Δουλγεράκη, θα ήθελα να κάνω  μερικά γενικά σχόλια σχετικά με το συγκεκριμένο περιστατικό που συνέβη σε μια τάξη της Β΄ δημοτικού.

Πάγιο αίτημα του σωματείου εκπαιδευτών οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής Ν. Ηρακλείου του οποίου έχω την τιμή να είμαι πρόεδρος , είναι να διδάσκεται το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής  σε ΟΛΕΣ τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. 

Δυστυχώς όμως κανένας από όλους αυτούς τους αρμόδιους, ακόμα και σήμερα και μετά από τόσα τροχαία δυστυχήματα δεν  έχει καταλάβει την σοβαρότητα αυτού του μαθήματος, μια που εξαρτάται ακόμα και η ίδια μας η ζωή από αυτό.

 Θα ήθελα να διευκρινίσω ότι όταν αναφερόμαστε στην κυκλοφοριακή αγωγή δεν εννοούμε  μόνο την οδήγηση, αλλά γενικότερα για το πώς θα πρέπει να κινούμαστε ως πεζοί, ως αναβάτες ποδηλάτου, ως επιβάτες κάποιου οχήματος, έχοντας πάντα την σωστή συμπεριφορά.

Πιστεύω όμως ότι όλα ξεκινούν από το σπίτι και την οικογένεια. Η οικογένεια είναι αυτή που πρέπει να δώσει τις σωστές γραμμές, την κατάλληλη παιδεία και το παράδειγμα προς μίμηση στα παιδία της.  

Από την άλλη πλευρά έχουμε το σχολείο το οποίο είναι υπεύθυνο για την σωστή εκπαίδευση και την μεταλαμπάδευση  γνώσεων στα παιδιά . Έτσι λοιπόν θα πρέπει να υπάρχει μια καθημερινή  συνεργασία των δυο πλευρών χωρίς να ακυρώνει η μια την άλλη, προκειμένου να έχουμε  το επιθυμητό αποτέλεσμα,  που δεν είναι άλλο από το δημιουργήσουμε παιδεία, κυκλοφοριακή αγωγή, κυκλοφοριακή  συνείδηση και σωστή συμπεριφορά  που θα ακολουθεί μια ζωή τους μικρούς μας φίλους.

Για να επανέλθω στο θέμα μας, σαφώς και δεν μπορεί ο οποιοσδήποτε να διδάξει κυκλοφοριακή αγωγή, αν πρώτα ο ίδιος δεν έχει την απαιτούμενη κατάρτιση. Το ότι έχω δίπλωμα και οδηγώ δεν σημαίνει ότι μπορώ να διδάξω κυκλοφοριακή αγωγή.  Αν λοιπόν  θέλουμε πραγματικά να επενδύσουμε πάνω σε όλο αυτό, θα πρέπει να το κάνουμε σωστά με σοβαρότητα, υπευθυνότητα και κατάρτιση, κάτι που πολύ άμεσα θα πρέπει να δει, να μελετήσει και να υλοποιήσει το αρμόδιο υπουργείο. (Αυτό βέβαια θα έπρεπε να είχε γίνει χθες, αλλά ποτέ δεν είναι αργά.)

Σχετικά με την εικόνα η οποία δόθηκε στα παιδιά προς μελέτη έχουμε πολλά να δούμε και να σχολιάσουμε. Σίγουρα κανένα παιδί της Β΄ δημοτικού δεν μπορεί να αναλύσει ακριβώς τον Κ.Ο.Κ και να δει που εφαρμόζεται  και που όχι. Πώς να το κάνει άλλωστε αφού δεν τον έχει διδαχτεί.

 Είμαι όμως απόλυτα σίγουρος ότι πολλά παιδιά θα σχολιάσουν, το αυτοκίνητο που έχει σταματήσει πάνω στην διάβαση πεζών εμποδίζοντας την διέλευση τους (έχουμε και Αμεα), τον μπαμπά που έχει βάλει χωρίς κράνος και τα δυο του παιδιά πάνω στο μηχανάκι, την κυρία που πετά σκουπίδια στον δρόμο.

 Τώρα ένα πιο εξειδικευμένο μάτι θα δει, τον μπαμπά που οδηγεί έχοντας το χέρι του έξω από το αυτοκίνητο, τα αδέσποτα ζώα στον δρόμο τα οποία μπορεί να προκαλέσουν ατύχημα, την μοτοσυκλέτα που κινείται με ταχύτητα προς τους πεζούς την ώρα που αυτοί είναι πάνω στην διάβαση πεζών, τα έργα που γίνονται στον δρόμο χωρίς να έχουν παρθεί τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας και προστασίας, το όχημα που επιβιβάζει ένα επιβάτη πριν από τα έργα, τους επιβάτες στην στάση του λεωφορείου που στέκονται σχεδόν μέσα στον δρόμο, την ηχορύπανση τα καυσαέρια των οχημάτων και άλλα πολλά.

Δράττομαι λοιπόν της ευκαιρίας να  αναφέρω ότι το σωματείο μας θα συνεχίσει και φέτος πολύ δυναμικά την εκπαίδευση των μικρών μας φίλων και μελλοντικών οδηγών στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής της πόλης μας. Είναι μια ευκαιρία για μικρούς και μεγάλους να το επισκεφτούν και μέσα από το παιχνίδι να μάθουν πράγματα, που ίσως μια μέρα τους σώσουν την ζωή….. 

Καλή σχολική χρονιά.

Μεϊμαράκης Αλέξανδρος 

Πρόεδρος σωματείου εκπαιδευτών οδήγησης & κυκλοφοριακής αγωγής Ν. Ηρακλείου

Στο ρεπορτάζ με ημερομηνία 18/9/2017 αναφερόταν:

Μπλέξιμο όταν ο ΚΟΚ δεν μεταφράζεται

''Παιδεία, οδική παιδεία και μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής''.  

Η μόνιμη πρόταση των εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών - για να ξεκινήσουμε από κάπου - προς τα αρμόδια υπουργεία ώστε το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής να μπει στα σχολεία.

Όχι βεβαιότατα περιστασιακά και μόνο με εκπαιδευτικές εκδρομές ανά εξάμηνο αλλά με την κανονικότητα του εβδομαδιαίου μαθήματος.

Ίδια είναι και η θέση πολλών δασκάλων - και μπράβο τους για τη στάση που κρατούν- μόνο που εδώ υπάρχει ένα θέμα,  αυτό της δικής τους εκπαίδευσης στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και του τι θα μεταφέρουν στους μαθητές τους.

Στο αναγνωστικό λοιπόν της Β! Τάξης στο Δημοτικό όπως φαίνεται και στην εικόνα οι μαθητές καλούνται να βρουν τα Σωστά και τα Λάθος σημεία των κινήσεων των εικονιζόμενων προσώπων.

Η νεαρή δασκάλα την πρώτη εβδομάδα της νέας σχολικής χρονιάς δίνει στους μαθητές της εργασία για το σπίτι με θέμα να μελετήσουν την εικόνα, να εντοπίσουν σωστά και λάθος σημεία και με την επισήμανση ότι την επομένη στην τάξη σε ομάδες των δύο, θα μπουν στη θέση των εικονιζόμενων, προκειμένου να βρουν το γιατί και στα σωστά και στα λάθη.

Το παιδί στο σπίτι του ρίχνει μία πρώτη ματιά και μαζί με τους γονείς του -οδηγούς- συζητά, στην προσπάθεια του να μάθει όσο το δυνατόν περισσότερα για το ποια είναι η ευθύνη οδηγών - πεζών κλπ.

Πηγαίνοντας στο σχολείο την επόμενη ημέρα ωστόσο μαθαίνει ότι οι γονείς του δεν μετάφρασαν σωστά την εικόνα και τις κινήσεις του καθενός μέσα από αυτή, αλλά η απορία του μεγαλώνει ακόμα περισσότερο για το σωστό και λάθος της συμπεριφοράς μας στο δρόμο όταν η δασκάλα τους λέει πως δεν μπορεί να τους εξηγήσει το γιατί.

Το ίδιο μάλιστα βγάζει το συμπέρασμα πως μάλλον η δασκάλα του δεν ήξερε να τους απαντήσει και περιμένει τώρα να επανέλθουν στο μάθημα προκειμένου να της πει γιατί δεν σταματάς πάνω σε μία διάβαση το αυτοκίνητο σου για να αγοράσεις λουλούδια, ή σε σημείο όπου εκτελούνται έργα για την επιβίβαση ή αποβίβαση σου στο αυτοκίνητο.

Όμως θα το προχωρήσω ακόμα περισσότερο σκέφτομαι ότι και οι γονείς ως οδηγοί μπορεί να μην έκαναν σωστά τη μετάφραση του ΚΟΚ.

Μιας λοιπόν κι ο λόγος συνεχώς περί παιδείας και μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής  ας ξεκινήσουμε πρώτα από τη δική μας ενημέρωση και μετά ας δώσουμε την περίφημη ''ΣΩΤΗΡΙΑ'' στα παιδιά μας, μπας κι αυτά σωθούν.

Πάντως αν κάποιος δάσκαλος οδηγών το θέλει ας μας γράψει τα σωστά και τα λάθος της εικόνας. Θα ήταν χρήσιμο για όλους μας.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News