default-image

Άνοιξε και δεύτερο μέτωπο με επενδυτές η κυβέρνηση

Κρήτη
Άνοιξε και δεύτερο μέτωπο με επενδυτές η κυβέρνηση

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Την ώρα που μαίνεται ο "ψυχρός πόλεμος" μεταξύ της κυβέρνησης και της Eldorado Gold, το κυβερνητικό στρατόπεδο ανοίγει (άγνωστο επί του παρόντος σε ποιο βαθμό) και δεύτερο... μέτωπο με επενδυτές, σε μια νέα μετωπική αντιπαράθεση που αυτή τη φορά έχει "άρωμα" Κρήτης!

Μιλάμε για τους Γερμανούς επενδυτές της Fraport, που έχουν πάρει το αεροδρόμιο Χανίων και άλλα 13 περιφερειακά αεροδρόμια, εναντίον των οποίων ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης εξαπέλυσε μια σφοδρή επίθεση.

Ο υπουργός, ξενίζοντας ή βάζοντας ψύλλους στ' αφτιά αρκετών ως προς τη συγκυρία της επίθεσης, εξαπέλυσε βαριές αιχμές κατά της Fraport, κάνοντας χαρακτηριστικά λόγο για αθέτηση δεσμεύσεων και κακά δείγματα γραφής εκ μέρους της κοινοπραξίας, που ανέλαβε επισήμως τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τον Απρίλιο.

Τα "πυρά" Σπίρτζη δεν έμειναν αναπάντητα εκ μέρους της Fraport, που απάντησε στον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών με μια μακροσκελή ανακοίνωση, στην οποία παραθέτει μάλιστα και έναν απολογισμό του τι έχει κάνει τους μήνες αυτούς που έχει πάρει στα χέρια της τα αεροδρόμια.

Εκείνο που μένει να διαφανεί είναι εάν η επίθεση Σπίρτζη κατά των Γερμανών ήταν απλώς μια έκφραση γκρίνιας και μια προειδοποιητική βολή προς τους επενδυτές ή αν εντάσσεται σε μια ευρύτερη κυβερνητική στρατηγική πλέον όξυνσης των τόνων και σκληρής στάσης απέναντι στους μεγελο-επενδυτές που δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Πώς έχει όμως το νέο μέτωπο αντιπαράθεσης της κυβέρνησης αυτή τη φορά με τη γερμανική Fraport;

Μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο υπουργός Υποδομών-Μεταφορών δήλωσε ευθέως πως επί ημερών διαχείρισης των Γερμανών η κατάσταση στα περιφερειακά αεροδρόμια δεν έχει βελτιωθεί καθόλου απ' ό,τι όταν τα διαχειριζόταν το Δημόσιο, και πως οι επενδυτές δεν έχουν δώσει μέχρι στιγμής καθόλου καλά δείγματα γραφής.

«Η κοινοπραξία Fraport, που ανέλαβε τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, μέχρι στιγμής δεν έχει δώσει καλά δείγματα γραφής, δεν έχει λειτουργήσει καλύτερα τα αεροδρόμια απ' ό,τι τα λειτουργούσε η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Η Fraport δεν έχει προχωρήσει στις επενδύσεις που όφειλε να προχωρήσει, ενώ έχουμε προβλήματα ακόμη και με την καθαριότητα στις τουαλέτες, που είναι σε πολλά αεροδρόμια χειρότερη από αυτά που βλέπαμε και υπήρχαν στο παρελθόν», είπε ο κ. Σπίρτζης.

Ο υπουργός διευκρίνισε πως, αν υπάρχει κάποιο άλλο αίτημα από την πλευρά της εταιρείας, «υπάρχει η διαδικασία μέσα στη σύμβασή τους για επίλυση των διαφορών».

«Πριν λίγους μήνες, η Fraport ήταν εκείνη που παρακαλούσε να μη συνεχιστούν τα έργα και να πάνε λίγο πίσω, για να μπορέσει να λειτουργήσει τους τουριστικούς μήνες το αεροδρόμιο. Τι άλλαξε; Γιατί δεν είπε πριν λίγους μήνες να ακυρωθεί και να μη συνεχιστεί το έργο;».

Η απάντηση της Fraport

Η Fraport Greece απάντησε αμέσως στον υπουργό Υποδομών-Μεταφορών με μια μακροσκελή ανακοίνωση.

«Η Fraport Greece, αναγνωρίζοντας την ευθύνη της απέναντι στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και το ρόλο των αεροδρομίων στις τοπικές οικονομίες, αποφάσισε να προχωρήσει σε πλήθος παρεμβάσεων και εργασιών κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, οι οποίες όμως δε θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία των αεροδρομίων και δε θα περιόριζαν την επιβατική κίνηση. Συγκεκριμένα, στα 14 αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν 5.433 εργασίες απολύτως αναγκαίες για τη λειτουργία των αεροδρομίων - που φέτος διαχειρίστηκαν με επιτυχία περίπου 2,5 εκατ. επιβάτες περισσότερους σε σχέση με το 2016», αναφέρει η Fraport και επισημαίνει ακόμη:

«Σημειώνεται, ωστόσο, ότι, αν τα μεγάλα έργα ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των υποδομών των αεροδρομίων ξεκινούσαν στο μέσο της καλοκαιρινής περιόδου, το πλήγμα για τον ελληνικό τουρισμό, για την εθνική και τοπική οικονομία θα ήταν τεράστιο, καθώς η χωρητικότητα και η δυναμικότητα των αεροδρομίων θα μειωνόταν σημαντικά. Τόσο η κυβέρνηση, όσο και οι αρμόδιοι φορείς ήταν πλήρως ενημερωμένοι για το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης του επενδυτικού μας προγράμματος, του οποίου το ύψος θα αγγίξει τα 400 εκατομμύρια ευρώ - πέραν του 1,234 δισ. ευρώ που έχει ήδη καταβληθεί.

Τα έργα αυτά αναμένεται να ξεκινήσουν, βάσει του αρχικού προγραμματισμού, το φθινόπωρο. Η συμβατική υποχρέωση της Fraport Greece προβλέπει ότι τα έργα αυτά θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί εντός τεσσάρων ετών, αλλά αυτό αναμένεται να συμβεί νωρίτερα. Δεν υπάρχει επομένως καμία καθυστέρηση στην υλοποίηση των έργων ή στον προγραμματισμό της Fraport Greece»...

Γ. Σταθάκης: Επικοινωνιακοί ελιγμοί με Eldorado

Συνεχίζεται, εντωμεταξύ, το "θρίλερ" με τις επενδύσεις της Eldorado Gold στη χώρα, με την κυβέρνηση να εμμένει μεν στην τακτική της σύγκρουσης, προχωρά δε σε επικοινωνιακούς ελιγμούς.

Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας-Περιβάλλοντος Γιώργος Σταθάκης, οι άδειες για την Ολυμπιάδα θα χορηγηθούν σήμερα ή αύριο, προσθέτοντας ότι «καταλήξαμε σε αυτό που είχαμε προαναγγείλει».

Την ίδια ώρα, σε ό,τι αφορά τα μεταλλωρυχεία στις Σκουριές, που είναι και το βασικό σημείο τριβής με την Eldorado, αρκέστηκε να επισημάνει εκ νέου ότι το θέμα έχει παραπεμφθεί στη διαιτησία και πως το τοπίο θα ξεκαθαρίσει εντός των επόμενων τριών μηνών...

Το δικό του μήνυμα έστειλε και ο επικεφαλής της Eldorado Gold, ο οποίος μετά τις δηλώσεις Σταθάκη σχολίασε: «Χαρήκαμε που ακούσαμε τα σχόλια του υπουργού Σταθάκη, αλλά δεν έχουμε λάβει ακόμη τις άδειες. Περιμένουμε με χαρά τις εκκρεμείς άδειες και για Ολυμπιάδα και για Σκουριές σύντομα».

Θυμίζουμε ότι η Eldorado Gold έχει προειδοποιήσει ότι θα αναστείλει όλες τις επενδύσεις της στη χώρα εάν έως τις 22 Σεπτεμβρίου δε δοθούν όλες οι άδειες.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News