default-image

Το γύρο του κόσμου έκανε η είδηση για το Καστέλι

Κρήτη
Το γύρο του κόσμου έκανε η είδηση για το Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το γύρο του κόσμου έκανε σχεδόν αμέσως η είδηση της ανακήρυξης προσωρινού αναδόχου για το έργο του νέου αεροδρομίου Καστελίου!

Κορυφαία μέσα ενημέρωσης του εξωτερικού, όπως μεταξύ άλλων το πρακτορείο Reuters, το οικονομικό περιοδικό "Focus", η γερμανική εφημερίδα "Bild", αλλά και ιστότοποι που εξειδικεύονται σε θέματα μεταφορών και τουρισμού "έπαιξαν δυνατά" την είδηση, συνδέοντας μάλιστα την οριστική δρομολόγηση του μεγάλου αναπτυξιακού έργου της Κρήτης με τη δυναμική πορεία και τόνωση του τουρισμού στο νησί μας και συνολικά στη χώρα...

Δείτε αναλυτικά τα δημοσιεύματα όπως παρουσιάστηκαν στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΚΡΗΤΗ TV:

Όπως επίσης και με τις νέες δυνατότητες που διαφαίνονται σιγά-σιγά στην ελληνική οικονομία μετά από πολύχρονη, παρατεταμένη καθίζηση...

Είναι αξιοσημείωτο πως η είδηση του προσωρινού αναδόχου για το Καστέλι, που ουσιαστικά "κλειδώνει" πια την υλοποίηση του έργου, βρέθηκε στην πρώτη γραμμή πολλών γερμανικών μέσων ενημέρωσης. Γεγονός όχι τυχαίο, αφού η γερμανική αγορά αποτελεί παραδοσιακή δύναμη για τον κρητικό τουρισμό και οι Γερμανοί έχουν ενδιαφέρον να μάθουν για τη νέα, υπερσύγχρονη πύλη εισόδου που αναμένεται να αποκτήσει, καλώς εχόντων των πραγμάτων, η ανατολική Κρήτη σε 5-6 χρόνια από σήμερα...

Με την προχθεσινή υπογραφή, διά χειρός του υπουργού Υποδομών-Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, της ανακήρυξης του προσωρινού αναδόχου για τη σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, όπως γράψαμε χθες, μπήκε πλέον για τα καλά το νερό στο αυλάκι.

Ουσιαστικά είναι το σημείο χωρίς επιστροφή, αφού η ελληνο-ινδική κοινοπραξία αποκτά, θεμελιώνει, πλέον, θεσμικά-νομικά δικαιώματα. Μετά από αναμονή 14 ετών (αν ανατρέξουμε στην πρώτη κυβερνητική εξαγγελία Βερελή το 2003) και μετά από 11 παροιμιώδεις παρατάσεις του διαγωνισμού τα τελευταία χρόνια, το έργο απέκτησε ανάδοχο. Η κοινοπραξία του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR, που κατέθεσε τη μοναδική δεσμευτική προσφορά στις 27 Οκτωβρίου 2016, πέρασε επιτυχώς τη φάση ελέγχου της προσφοράς, ενώ μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες που θα οδηγήσουν στην ανακήρυξη οριστικού αναδόχου.

Στον καμβά αυτό, το νέο αεροδρόμιο μπήκε πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Και το γεγονός αυτό δε θα μπορούσε να περάσει απαρατήρητο από τα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Ίσα-ίσα η είδηση για το Καστέλι βρέθηκε ψηλά στο επίκεντρο μεγάλων ξένων Μέσων. Τη δρομολόγηση της κατασκευής νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες που δημιουργεί το αυξανόμενο τουριστικό ρεύμα στην Ελλάδα, αναφέρει σχετικό δημοσίευμα στην ηλεκτρονική έκδοση του περιοδικού "Focus". Όπως επισημαίνεται, «εξαιτίας της τουριστικής ακμής, η ελληνική κυβέρνηση θέλει να αναθέσει την κατασκευή ενός μεγάλου αεροδρομίου στην Κρήτη». Το δημοσίευμα αναφέρεται «σε προσωρινή εντολή κατασκευής και μίσθωσης ποσοστού 54% του νέου αεροδρομίου που εξασφάλισε μια ελληνο-ινδική κοινοπραξία (ΤΕΡΝΑ-GMR)», προσθέτοντας ότι «το ελληνικό Δημόσιο θέλει να διατηρήσει μερίδιο της τάξης του 46%». Το "Focus" επισημαίνει ότι «το αεροδρόμιο "Νίκος Καζαντζάκης" του Ηρακλείου δεν μπορεί να ανταποκριθεί πλέον στο ισχυρό ρεύμα των τουριστών. «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 2016 αφίχθησαν εκεί πάνω από τέσσερα εκατομμύρια επισκέπτες».

Το Reuters

Για ένα μακρύ σίριαλ, που πλέον παίρνει αίσιο τέλος, κάνει λόγο το ανάλογο δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters. Αναφέρει πως από το 2010 υπήρξαν πολλές αποτυχημένες προσπάθειες και αναβολές στη δημοπράτηση και αυτή τη φορά το έργο φαίνεται να βρίσκεται σε στέρεες βάσεις. Το Reuters παραθέτει συνοπτικά τα επόμενα διαδικαστικά βήματα στην πορεία δρομολόγησης του έργου, ενώ στέκεται με έμφαση στην τόνωση που θα δώσει στην τοπική - και όχι μόνο - αγορά εργασίας...

Υπερσύγχρονες προδιαγραφές

Στα ξένα δημοσιεύματα γίνεται λόγος για ένα υπερσύγχρονο, επιτέλους, αεροδρόμιο, που θα ανεβάσει το επίπεδο στις αεροπορικές μεταφορές προς την Κρήτη. Θυμίζουμε ότι ο σχεδιασμός του νέου διεθνούς αερολιμένα υπερκαλύπτει τις πλέον σύγχρονες προδιαγραφές όσον αφορά στην προσβασιμότητα, τη λειτουργικότητα και το επίπεδο εξυπηρέτησης. Ενδεικτικά αναφέρονται:

* Διάδρομος προσαπογειώσεων μήκους 3.200 μ., με πλήρη δυνατότητα επέκτασης στα 3.800 μ. εφόσον απαιτηθεί στο μέλλον.

* Βιοκλιματικό κτήριο αεροσταθμού κατά τον Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτηρίων.

* Πέντε Σταθερές Θέσεις (Γέφυρες Επιβίβασης) τύπου Multiple Aircraft Ramp System (MARS), οι οποίες δέχονται έως και δέκα αεροσκάφη για ταυτόχρονη εξυπηρέτηση.

* Αστυνομικός Σταθμός, δύο Πυροσβεστικοί Σταθμοί, ιατρικές εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις και εξοπλισμός επίγειας εξυπηρέτησης αεροσκαφών.

* Χώροι στάθμευσης με χωρητικότητα κατ' ελάχιστον οκτακοσίων οχημάτων, χώροι αναμονής για κατ' ελάχιστον 50 τουριστικά λεωφορεία, 150 ταξί και 20 μίνι-βαν ξενοδοχείων και θέσεις στάθμευσης για Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και πλήρες οδικό δίκτυο δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση εντός του αεροδρομίου.

* Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης Αποβλήτων, το οποίο περιλαμβάνει Σύστημα Βιολογικού Καθαρισμού που θα δέχεται τα λύματα του αεροδρομίου, καθώς και των γειτονικών οικισμών.

* Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης περιβαλλοντικών επιπτώσεων.

* Σκιασμένοι χώροι στάθμευσης οχημάτων εντός του αεροδρομίου.

* Πρόβλεψη εμπορικής ζώνης 400 στρ. για την ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή του αεροδρομίου.

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News