default-image

Kρήτη: Απειλή μηνύσεων για το ποιος θα κρατήσει τη σημαία!

Κρήτη
Kρήτη: Απειλή μηνύσεων για το ποιος θα κρατήσει τη σημαία!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοβαρές παρεξηγήσεις έχουμε κάθε χρόνο σε αρκετά σχολεία της Κρήτης, εξαιτίας της διαδικασίας επιλογής του σημαιοφόρου και των παραστατών. Υπάρχουν γονείς, οι οποίοι δεν αποδέχονται το αποτέλεσμα της... κλήρωσης και συχνά υπάρχουν παρατράγουδα: Αυτά μπορεί να ξεκινούν από απλές λογομαχίες, αλλά συχνά δε σταματούν μόνο εκεί.

«Κάθε χρόνο έχουμε θέμα με την παρέλαση. Γιατί να είναι σημαιοφόρος ο ένας και να μην είναι ο άλλος. Έχουν γίνει σοβαρές παρεξηγήσεις μεταξύ γονέων και διευθυντών για την παρέλαση. Πολλές φορές σκέφτομαι πως όλο αυτό πρέπει να σταματήσει. Και, γιατί όχι, να γίνεται κλήρωση μεταξύ όλων των παιδιών για το ποιος θα κρατάει τη σημαία», δηλώνει στην εφημερίδα "Νέα Κρήτη" συνδικαλιστικός εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών.

Έμπειρος δάσκαλος, επί χρόνια διευθυντής σχολείου της Κρήτης, μας αναφέρει πως «μόνο δικαστήρια δεν έχουν γίνει ακόμα για την επιλογή σημαιοφόρων στις παρελάσεις». Ο ίδιος κάνει λόγο για έντονες διαφωνίες, οι οποίες φτάνουν μέχρι και σε απειλές για την υποβολή μηνύσεων, ενώ έχουν καταγραφεί και σχετικές αναφορές εναντίον διευθυντών στα γραφεία Εκπαίδευσης.

Σχολιάζουμε ότι εμείς θεωρούσαμε πως φασαρίες για τη σημαία γίνονται μόνο όταν έχουμε αλλοδαπό επιλεγέντα, αλλά ο συνομιλητής μας το απορρίπτει κατηγορηματικά: «Το πρόβλημα που υπάρχει για τους αλλοδαπούς σημαιοφόρους αναδεικνύεται από μια μικρή μερίδα γονέων. Οι μεγαλύτερες διαφωνίες και τα προβλήματα που καταγράφονται είναι μεταξύ των Ελλήνων αριστούχων».

Ρωτάμε γιατί να υπάρχει τόσος ανταγωνισμός στα σχολεία, και μας απαντά: «Ικανοποιεί εγωισμό μας; Από τη στιγμή που η ίδια η εγκύκλιος βάζει το κριτήριο του καλύτερου μαθητή, ο γονέας - ίσως και το παιδί - το βλέπει ως επιβράβευση της προσπάθειας του παιδιού του. Η εγκύκλιος, όμως, δεν εξετάζει επιμέρους ζητήματα, όπως κατά πόσο αντικειμενική και αξιολογική είναι η κρίση του δασκάλου. Τι γίνεται στα σχολεία με δύο και τρία τμήματα, όπου το ένα έχει πιο αυστηρό δάσκαλο στη βαθμολόγηση από το άλλο. Επίσης, η εγκύκλιος δε λαμβάνει υπόψη της την εν γένει συμπεριφορά του παιδιού, ούτε αν αυτή προσμετράται στη βαθμολογία».

Πάντως, γνώμη του έμπειρου δασκάλου είναι πως πρέπει όλοι να προβληματιστούμε και να σκεφτούμε αν θα έπρεπε να αλλάξει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων και των παραστατών.

«Ίσως θα χρειαζόταν κάποια βελτίωση, να μετράνε και άλλα πράγματα εκτός από την επίδοση», καταλήγει...

Από την πλευρά του, ένας άλλος δάσκαλος, χωρίς διευθυντική θέση, αλλά με χρόνια υπηρεσίας στην τάξη, αναγνωρίζει ένα δίκιο στα παιδιά που απογοητεύονται επειδή δεν επιλέγονται μέσω της κλήρωσης. Όπως λέει, «έστω ότι έχουμε ένα σχολείο με τρία τμήματα Στ' τάξης. Κάνουμε κλήρωση μεταξύ των καλύτερων μαθητών του κάθε τμήματος. Βγαίνει ένας από κάθε τμήμα. Μεταξύ αυτών των τριών, επιλέγεται ένας σημαιοφόρος για την 28η Οκτωβρίου και ένας για την 25η Μαρτίου. Μένει ένα παιδί που γίνεται παραστάτης. Δεν είναι λογικό να απογοητεύεται; Δεν είναι λίγο άδικο; Βέβαια, εμείς ως γονείς και ως δάσκαλοι καλούμαστε να μάθουμε στα παιδιά να αντέχουν τις απογοητεύσεις. Να ξέρουν πως η ζωή δεν είναι πάντα δίκαιη. Όχι να υποδαυλίζουμε μίση και πάθη. Όχι να τα κάνουμε ακόμα πιο ανταγωνιστικά, απ' ό,τι τα αναγκάζει η κοινωνία μας να είναι»...

ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΗΜΑΙΟΦΟΡΩΝ

Τι ορίζει η εγκύκλιος

Η εγκύκλιος ορίζει τα εξής:

α) «Σημαιοφόροι ορίζονται δύο μαθητές της Στ' τάξης, o ένας για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και o άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Επιλέγονται αυτοί που κατά το προηγούμενο σχολικό έτος έχουν συγκεντρώσει το μεγαλύτερο γενικό μέσο όρο βαθμολογίας, υπολογιζόμενου και του κλασματικού του μέρους. Στις περιπτώσεις ισοβαθμίας και στο κλασματικό μέρος, γίνεται κλήρωση. Το κλασματικό μέρος αναφέρεται στον ετήσιο γενικό μέσο όρο και όχι στο μέσο όρο των επιμέρους μαθημάτων.

β) Παραστάτες ορίζονται δέκα μαθητές της Στ' τάξης, πέντε για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και πέντε από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Η επιλογή γίνεται με την ίδια διαδικασία που επιλέγονται οι σημαιοφόροι.

γ) Κατά τον ίδιο τρόπο, επιλέγονται δύο μαθητές της Στ' τάξης που δεν επιλέχθηκαν ούτε σημαιοφόροι ούτε παραστάτες, στους οποίους ανατίθεται η κατάθεση στεφάνου, ο ένας για το διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και ο άλλος από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους.

Στις περιπτώσεις που, λόγω ειδικών συνθηκών, λειτουργούν σε οποιαδήποτε σχολική μονάδα 3 τμήματα Στ' τάξης, τότε πριν τη διαδικασία επιλογής σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων κατάθεσης στεφάνων, διενεργείται κλήρωση από το διευθυντή του σχολείου, παρουσία γονέων των μαθητών ή εκπροσώπων του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, ως εξής:

1. Κλήρωση στο κάθε ένα από τα 3 τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν αρχικά οι 3 αριστούχοι μαθητές (ένας από κάθε τμήμα) και στη συνέχεια κλήρωση μεταξύ των 3 αυτών μαθητών, ώστε να επιλεγούν οι δύο σημαιοφόροι.

2. Κλήρωση στο κάθε ένα από τα 3 τμήματα χωριστά, ώστε να επιλεγούν από κάθε τμήμα 5 παραστάτες και ένας υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου και στη συνέχεα κλήρωση μεταξύ των 18 αυτών μαθητών, ώστε να επιλεγούν 5 παραστάτες και ένας υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου για το χρονικό διάστημα μέχρι 31 Ιανουαρίου και 5 παραστάτες και ένας υπεύθυνος κατάθεσης στεφάνου από το χρονικό διάστημα από 1η Φεβρουαρίου μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους. Στις περιπτώσεις που λειτουργούν 4 τμήματα στη Στ' τάξη, ακολουθείται ανάλογη διαδικασία».

Ρεπορτάζ : Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News