default-image

Τι θα αλλάξει και τι θα ισχύσει στα τέλη κυκλοφορίας;

Κρήτη
Τι θα αλλάξει και τι θα ισχύσει στα τέλη κυκλοφορίας;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραμένει "θολή" η εικόνα ως προς το μέλλον των τελών κυκλοφορίας.

Η κυβέρνηση φαίνεται αποφασισμένη να μη χάσει... ούτε ένα ευρώ από το "σίγουρο" αυτό έσοδο, αλλά θέλει και να αλαφρύνει κάποιες κατηγορίες οχημάτων - κάτι που σημαίνει ότι "τα σπασμένα" θα βγουν από... άλλες κατηγορίες οχημάτων.

Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, έδωσε το περίγραμμα των αλλαγών που σκέφτεται η κυβέρνηση, ενώ υπόσχεται ότι φέτος τα τέλη κυκλοφορίας «θα είναι πιο δίκαια και πιο αναλογικά». Όπως είπε, «θα μεταφέρουμε βάρος, λογικό, από παλιά και φθηνά σε νεότερα και ακριβά αυτοκίνητα».

Ο κύριος Αλεξιάδης έκανε λόγο για μεγάλο κύμα κατάθεσης πινακίδων, το οποίο πέρυσι μειώθηκε με τις παρεμβάσεις που έγιναν και, όπως είπε, «θέλουμε να δώσουμε κίνητρα να πάρει πίσω ο κόσμος τα αυτοκίνητά του».

Θα υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες αυτοκινήτων: Τα νέα αυτοκίνητα, αυτά που αγοράστηκαν την τελευταία πενταετία και ειδικότερα αυτά που έχουν υψηλή εμπορική αξία, θα επιβαρυνθούν κατά πολύ.

Η δεύτερη κατηγορία είναι τα αυτοκίνητα πριν το 2005. Για τα αυτοκίνητα αυτά θα υπάρξουν φοροελαφρύνσεις, μικρές για εκείνα που είναι μετά το 2000 και ακόμη μεγαλύτερες για όσα είναι πριν το 2000.

Η τρίτη κατηγορία των αυτοκινήτων είναι αυτά πριν το 2000, τα οποία θα έχουν μειώσεις τελών κυκλοφορίας ως και 40% (τουλάχιστον έτσι διαρρέεται από κάποιους).

Υπάρχει και η τέταρτη κατηγορία, που περιλαμβάνει τα αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου του 2007 που ως τώρα είχαν τέλη με βάση τα κυβικά και που πλέον διαρρέεται ότι θα πληρώσουν με βάση τους ρύπους, γεγονός που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι οι περισσότεροι από τους 1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες θα βρεθούν να πληρώνουν περισσότερα τέλη κυκλοφορίας σε σχέση με πέρυσι.

Η πέμπτη κατηγορία είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με χαμηλούς ρύπους κάτω από τα 90 γραμμάρια. Όλα δείχνουν ότι το όριο των 90 γραμμαρίων θα μειωθεί ακόμη και στα 80 γραμμάρια και έτσι χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων, που ως τώρα δεν πλήρωναν ούτε ένα ευρώ, θα πληρώσουν τέλη.

Η έκτη και τελευταία κατηγορία είναι οι ιδιοκτήτες των πετρελαιοκίνητων, που θα δουν κατά πάσα πιθανότητα ένα "καπέλο" για (κατά τα άλλα) περιβαλλοντικούς λόγους στα τέλη κυκλοφορίας από 'δω και πέρα - το πόσο θα είναι αυτό το ποσό θα το μάθουμε μαζί με τα τέλη στα μέσα του Νοεμβρίου.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News