default-image

Δρίτσας: Δεν ιδιωτικοποιούνται τα λιμάνια της Κρήτης

Κρήτη
Δρίτσας: Δεν ιδιωτικοποιούνται τα λιμάνια της Κρήτης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από τα Χανιά ανακοίνωσε ο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρής Δρίτσας την έναρξη του διαλόγου για την αναδιάταξη του τοπίου της  ακτοπλοΐας στην Ελλάδα, τονίζοντας ότι δεν υπάρχει κανένα ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης των λιμανιών της Σούδας και του Ηρακλείου.

Μιλώντας στους δημοσιογράφους, στο πλαίσιο ημερίδας για τη Ναυτιλία που φιλοξενείται στο συνεδριακό κέντρο της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Κρήτης - αφού χαρακτήρισε την εκδήλωση ως «ημερίδα ανίχνευσης του πεδίου πριν αρχίσει ο διάλογος» - επισήμανε ότι σε αυτόν θα συμμετέχουν εκπρόσωποι των ναυτιλιακών εταιρειών, η τοπική αυτοδιοίκηση, εκπρόσωποι των νησιωτικών περιοχών και όλοι όσοι εμπλέκονται σε θέματα που αφορούν την ακτοπλοϊκή σύνδεση.

«Πιστεύουμε ότι η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου είναι πλέον ώριμη, όπως και ο επανασχεδιασμός, διορθώνοντας και βελτιώνοντας το δίκτυο που υπάρχει αυτή τη στιγμή» επισήμανε ο υπουργός.

Απαντώντας σε ερώτηση του ΑΠΕ - ΜΠΕ για το ποιες είναι οι βασικές σκέψεις του υπουργείου για τον επανασχεδιασμό, ο κ. Δρίτσας είπε: «Οι βασικές σκέψεις είναι να βρούμε λύσεις, ώστε να μην εξυπηρετούνται μόνο - που σε μεγάλο βαθμό εξυπηρετούνται ικανοποιητικότατα- τα μεγάλα νησιά, αλλά να εξυπηρετούνται και τα μικρά νησιά».

Στο πλαίσιο αυτής της λογικής υπάρχουν, όπως είπε, διάφορες κατευθύνσεις. «Πιθανότατα οι κεντρικές γραμμές και οι ακτινωτές, πιθανότατα άλλες λύσεις, αλλά αυτά θα αποτελέσουν αντικείμενο του διαλόγου» σημείωσε.

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το ενδεχόμενο ιδιωτικοποιήσεων στα λιμάνια της Σούδας και του Ηρακλείου, απάντησε: « Δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή κανένας ορίζοντας γενικών ιδιωτικοποιήσεων στα λιμάνια. Ό,τι ακούγεται δεν έχει καμία βάση. Φυσικά, όπου υπάρχει ενδιαφέρον ιδιωτών για επένδυση και συνεργασία έχουμε ανοικτή δυνατότητα να ακούσουμε προτάσεις. Αλλά οι σχεδιασμοί μας δεν τείνουν στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, κάθε άλλο. Τείνουν στην αξιοποίηση μέσα από τον σχεδιασμό που σας είπα, ο οποίος είναι πολύ συστηματικός και πολύ βαθύς».

Παράλληλα, τόνισε ότι, πέραν της ασφάλειας που -όπως ανέφερε- βρίσκεται σε ικανοποιητικό επίπεδο, αυτό που είναι πραγματικό ζήτημα είναι οι τιμές και η αναζήτηση λύσεων στο πεδίο του μεταφορικού ισοδυνάμου, ώστε «και οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις να τιμολογούνται με τέτοιο τρόπο, με στόχο ο τελικός χρήστης, οι επιβάτες, τα εμπορεύματα, οι επισκέπτες θαλασσινών περιοχών να πληρώνουν πολύ μικρότερη τιμή εισιτηρίου από ότι η σημερινή».

Ο στρατηγικός σχεδιασμός λιμενικής ανάπτυξης τα προηγούμενα χρόνια είχε καταγραφεί σε ένα κείμενο «μόνο για να υπάρχει», υποστήριξε ο κ. Δρίτσας, επισημαίνοντας ότι αυτήν τη περίοδο εξελίσσεται από το υπουργείο μια διαδικασία καταγραφής των στρατηγικών σχεδίων που μπορούν να συγκροτήσουν από μόνοι τους οι Οργανισμοί Λιμένων και τα μεγάλα λιμενικά ταμεία, ώστε στη συνέχεια να συγκροτηθεί ο νέος αναπτυξιακός χάρτης για τα λιμάνια της χώρας.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας, η συγκεκριμένη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε χρονικό διάστημα δύο μηνών. «Η λιμενική βιομηχανία της χώρας είναι ένα πεδίο εξαιρετικά σημαντικό και τεράστιας σημασίας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Ελλάδας» είπε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο υπουργός Ναυτιλίας αναφερόμενος στο πρόβλημα που προέκυψε στις Ανώτατες Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού με συνταξιούχους που διδάσκουν σε αυτές και με βάση τον νόμο δεν μπορούν να λαμβάνουν όλη τους τη σύνταξη, είπε ότι το θέμα θα λυθεί τις επόμενες ημέρες και δεν θα υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στις συγκεκριμένες σχολές.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News