default-image

Διός Πρόσωπον: έστησαν επιχείρηση οι μαθητές του Εσπερινού

Κρήτη
Διός Πρόσωπον: έστησαν επιχείρηση οι μαθητές του Εσπερινού

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μυθολογία ενέπνευσε τους μαθητές του Εσπερινού Γυμνασίου να δημιουργήσουν μια εικονική επιχείρηση με αντικείμενο τον αγροτουρισμό. Έτσι, οι εργαζόμενοι μαθητές του σχολείου, εκτός από το ότι έζησαν μια ξεχωριστή εμπειρία, απέκτησαν και ένα εφόδιο για το μέλλον...

Όπως μας εξηγεί η φιλόλογος Βούλα Παπαδάκη, «βασικό μέλημα της σχολικής κοινότητας είναι να βοηθηθούν οι μαθητές και στο θέμα της εξεύρεσης εργασίας. Για το λόγο αυτό, από την αρχή του 2016 το σχολείο μας συνεργάζεται με το σύμβουλο Επαγγελματικού Προσανατολισμού και υπεύθυνο του ΚΕΣΥΠ Ηρακλείου, Θεόδωρο Αντωνίου, ο οποίος, εκτός των άλλων πολύτιμων ενεργειών του, μας συνέδεσε και με το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ)».

Το Εσπερινό Γυμνάσιο είναι το μόνο σχολείο του Ηρακλείου που συμμετέχει στο ΣΕΝ. Στο πλαίσιο της μεταξύ τους συνεργασίας, το Εσπερινό σύστησε δύο εικονικές επιχειρήσεις, μία παροχής υπηρεσιών και μία παραγωγής αγροτικού προϊόντος. Σήμερα θα αναφερθούμε στην πρώτη, η οποία ιδρύθηκε από 9 μαθητές και δραστηριοποιείται στον τομέα του αγροτουρισμού. Η φίρμα της ήταν "Διός Πρόσωπον".

Η εικονική αυτή εταιρεία ιδρύθηκε στο πλαίσιο της συμμετοχής του Εσπερινού Γυμνασίου Ηρακλείου και στο σχολικό δίκτυο "Δρω τοπικά, σκέφτομαι παγκόσμια", που η σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του Εσπερινού Γυμνασίου Ελένη Πουλλά υλοποιεί μαζί με τον κ. Αντωνίου.

Προκειμένου να στηθεί η αγροτουριστική επιχείρηση, οι μαθητές διάβασαν, παρακολούθησαν επιστημονικές διαλέξεις, ενημερώθηκαν από επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται σε σχετικούς τομείς, συζήτησαν με συμμαθητές τους που εργάζονται σε ξενοδοχειακές μονάδες και επέλεξαν να στήσουν μια αγροτουριστική μονάδα.

Σύμφωνα με το γενικό διευθυντή Άγγελο Κατσιρντάκη, «ο αγροτουρισμός είναι ίσως ο ιδανικός τύπος τουριστικής ανάπτυξης για έναν τόπο. Γιατί αγροτουρισμός είναι η παράλληλη ανάπτυξη δραστηριοτήτων που αποσκοπεί στην οικονομική και την κοινωνική αναβάθμιση των αγροτικών χώρων και της υπαίθρου με τη στήριξη της τοπικής αγροτικής παραγωγής, της εμπορίας, της ήπιας και μικρής κλίμακας προσφοράς τουριστικών υπηρεσιών, της ανάδειξης του πολιτιστικού και φυσικού πλούτου κάθε περιοχής».

Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος για τα οικονομικά και τις προμήθειες Βασίλης Κυραλάκης ανέφερε πως «ο αγροτουρισμός θεωρείται ως μια ήπια μορφή εναλλακτικού τουρισμού, καθώς οι υποδομές που προϋποθέτει και οι υπηρεσίες που παρέχει δεν είναι μαζικές».

«Η Κρήτη προσφέρεται για τέτοιου είδους επιχειρηματική δραστηριότητα και γι' αυτό επιλέχθηκε ως εικονική επιχείρηση», συμπληρώνει η Ευγενία Πονήρη, που έχει αναλάβει το σχεδιασμό και το μάρκετινγκ. Οι ρόλοι στην εικονική επιχείρηση μοιράστηκαν ανάλογα με τις ικανότητες, τις γνώσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών.

Η Στέλλα Κασσωτάκη ορίστηκε υπεύθυνη παραγωγής και, όπως δηλώνει, «είναι πολύ ενδιαφέρον στον αγροτουρισμό η συμμετοχή των επισκεπτών στις διάφορες αγροτικές δραστηριότητες». Η ίδια μαζί με το σύζυγό της είναι ιδιοκτήτες αγροτεμαχίου στην περιοχή του Γιούχτα και ήταν εκείνη που έδωσε την ιδέα για την επιλογή του συγκεκριμένου τόπου στην ομάδα των συμμαθητών της.

Ο Μάρκος Λιανδράκης, που ανέλαβε τις δημόσιες σχέσεις και την ευθύνη για τα πληροφοριακά συστήματα, λέει ότι δεν αρκεί μόνο η προνομιακή τοποθεσία, η ιστορία και ο μύθος της περιοχής για να πετύχει μια αγροτουριστική επιχείρηση. Χρειάζεται συστηματική μελέτη και συντονισμένη οργάνωση.

«Εμείς μελετήσαμε, ερευνήσαμε και μάθαμε από τι αποτελείται μια αγροτουριστική μονάδα και απεικονίσαμε τα τμήματά της σε σχέδιο», είπε ο υπεύθυνος προσωπικού Γιάννης Περογαμβράκης.

Ενδεικτικά, κατά τη Φωτεινή Σταμούλου, υπεύθυνη στον τομέα της υγιεινής, η αγροτουριστική μονάδα "Διός Πρόσωπον" περιέχει καταλύματα, βιολογικό λαχανόκηπο και δενδρόκηπο, χώρους εστίασης τουριστών και αναψυχής, χώρους εκτροφής οικόσιτων ζώων κ.λπ.

«Πολλοί από εμάς εργαζόμαστε σε διάφορες ξενοδοχειακές μονάδες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Η εργασία μας όμως στην εικονική επιχείρηση ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία, γιατί μας έδωσε αφενός μια σφαιρική γνώση για τη λειτουργία μιας επιχείρησης, από τη σύλληψη της ιδέας ως την υλοποίησή της, και αφετέρου πολύ μεγάλη χαρά για την πρωτοτυπία του εγχειρήματός μας», είπαν ο Γιάννης Περογαμβράκης και ο Βασίλης Κυραλάκης.

«Ήταν μεγάλος ο ενθουσιασμός και το μεράκι μας, ώστε ψάξαμε για μια επιπλέον καινοτομία», είπε η Στέλλα Κασσωτάκη. «Αρχίσαμε να μαθαίνουμε Γραμμική Β' γραφή, ώστε να γράψουμε το λογότυπο της εικονικής επιχείρησής μας στην πρώτη γραφή της Ευρώπης, κι έτσι κατά κάποιο τρόπο να δεθεί το παρόν με το μεγάλο Μινωικό Πολιτισμό που ανέθρεψε τον Δία!»

Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ

Η υλοποίηση της επιχειρηματικής ιδέας και το ξεκίνημα της επιχείρησης λένε ο Αιγέας Αντωνακάκης και ο Δημήτρης Γερασιμάκης (υπεύθυνοι Έρευνας/Ανάπτυξης και Εκπαίδευσης) ότι δυσκόλεψε την ομάδα, αλλά με τη βοήθεια του εθελοντή κ. Αντωνίου και της καθηγήτριας κ. Παπαδάκη προχώρησαν ακολουθώντας τα εξής πέντε βήματα του επιχειρείν:

1. Το επιχειρηματικό περιβάλλον

2. Την επιχειρηματική ευκαιρία

3. Το σχεδιασμό της νέας επιχείρησης

4. Την εξασφάλιση των απαραίτητων πόρων και

5. Τη λειτουργία της νέας επιχείρησης

Στα μελλοντικά σχέδια των μαθητών-επιχειρηματιών εντάσσεται η επέκταση της επιχείρησής τους και η σύνδεσή της με άλλες ομάδες που δραστηριοποιούνται στο σχολείο τους. Τέτοιες είναι αφενός η ομάδα της άλλης εικονικής επιχείρησης παραγωγής αγροτικών προϊόντων, και αφετέρου η θεατρική ομάδα, η ομάδα που οργανώνει το παζάρι του σχολείου, κ.λπ. Ένα μέρος των εσόδων απ' όλες τις δραστηριότητες θα διατεθεί για την ενίσχυση του κοινωνικού παντοπωλείου, το οποίο λειτουργεί τα τελευταία τέσσερα χρόνια στο Εσπερινό Γυμνάσιο Ηρακλείου και προμηθεύει με τρόφιμα μαθητές που έχουν ανάγκη (Έλληνες και αλλοδαπούς) και τις οικογένειές τους.

ρεπορτάζ: Ελένη Σταυρουλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News