default-image

Πώς θα έρθει η πολυπόθητη επιμήκυνση τουριστικής περιόδου στην Κρήτη;

Κρήτη
Πώς θα έρθει η πολυπόθητη επιμήκυνση τουριστικής περιόδου στην Κρήτη;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φορείς του τουρισμού στην Κρήτη εδώ και χρόνια ζητούν την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και, γιατί όχι, να γίνει το νησί ένα τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο.

Ο συνεδριακός τουρισμός θα μπορούσε να θέσει τις βάσεις για να γίνει η Κρήτη ένα παγκόσμιο σημείο συνάντησης και λόγω του κομβικού γεωγραφικού σημείου στο οποίο βρίσκεται.

Η συρρίκνωση του συνεδριακού τουρισμού από το 2010 μέχρι και το 2012 απομάκρυνε δυστυχώς το ενδεχόμενο η Κρήτη να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο όλο το χρόνο στην τουριστική μας βιομηχανία. Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδος, Κρήτη και Χαλκιδική είναι οι περιοχές που αποτελούν το βασικό πυλώνα στήριξης του συνεδριακού τουρισμού.

Να σημειώσουμε ότι είναι θετικό το γεγονός πως τα τελευταία χρόνια η χώρα μας έκανε άλματα όσον αφορά στο συνεδριακό τουρισμό, καθώς από την 40ή θέση που βρισκόταν το 2012 αναρριχήθηκε στην 20ή, αποτυπώνοντας τις πολύ καλύτερες προοπτικές και για τα επόμενα χρόνια.

Το 2015 στη χώρα μας διοργανώθηκαν περίπου 200 συνέδρια, φέρνοντας σε ελληνικούς προορισμούς πάνω από 40 χιλιάδες συνέδρους τουρίστες. Η Κρήτη, δυστυχώς, δεν έχει τη μερίδα του λέοντος, όμως, αν η Πολιτεία και η Αυτοδιοίκηση βοηθήσουν, ίσως τα πράγματα να αλλάξουν προς το καλύτερο τα επόμενα χρόνια, παρά τις ανοδικές τάσεις των δύο τελευταίων ετών.

Η αρνητική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό έχει αντιστραφεί, ενώ η προσφορά οικονομικών πακέτων σε δημοφιλείς προορισμούς έχει τροφοδοτήσει εκ νέου το ενδιαφέρον για ταξίδια στην Ελλάδα. Οι πολύ καλές επιδόσεις του 2015, με 26 εκατ. αφίξεις και έσοδα που ξεπερνούν τα 14,5 δισ. ευρώ, προδιαγράφουν ένα ακόμη πιο υποσχόμενο 2017.

Τα χαρακτηριστικά του συνεδριακού τουρισμού

Περίοδος αιχμής για τον ελληνικό συνεδριακό τουρισμό είναι από τον Απρίλιο έως τον Ιούνιο, καθώς σε αυτό το διάστημα πραγματοποιείται το 40% των συνεδρίων στη χώρα μας, και ακολουθεί η περίοδος Σεπτέμβριος-Οκτώβριος, όπου πραγματοποιείται το 35% των συνεδρίων, ενώ από το Δεκέμβριο έως το Μάρτιο γίνονται συνέδρια που περιορίζονται όμως στα στενά όρια της ελληνικής πρωτεύουσας.

Στην Ελλάδα τα μεγαλύτερα συνέδρια που πραγματοποιούνται δεν ξεπερνούν τα 500 με 1.000 άτομα και η διεξαγωγή τους αφορά τουλάχιστον δύο μέρες.

Οι καλά γνωρίζοντες από τουρισμό τονίζουν ότι, αν δεν υπάρξει μια ουσιαστική διαφημιστική καμπάνια αλλά και αεροδρόμια ενεργά με διεθνείς πτήσεις όλο το χρόνο, δεν μπορεί να γίνει το παραμικρό, την ώρα που μια ανάσα από τη χώρα μας υπάρχουν οι απόλυτες υποδομές συνεδριακού τουρισμού.

Στην Κρήτη κατά το παρελθόν έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικά συνέδρια, μέσα από τα οποία προέκυψαν σημαντικές επιστημονικές ανακοινώσεις. Εδώ βέβαια η διαφήμιση είναι δωρεάν, μιας και οι δημοσιογράφοι που συμμετέχουν στις εργασίες συνεδρίων κάνουν αναφορά στα επιτεύγματα αλλά και στη δυναμική της Κρήτης.

Η δυναμική της Κρήτης

Στο νησί μας υπάρχουν τουλάχιστον 10 ξενοδοχειακές μονάδες που διαθέτουν τις κατάλληλες υποδομές, οι οποίες όμως δεν είναι αρκετές για να επιτύχουμε μια συνολική επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Μάλιστα, αν κάναμε βήματα ως προς αυτόν τον τομέα, τα συνέδρια μαζί με τις σχολικές εκδρομές θα έθεταν τις βάσεις ουσιαστικά για τον ετήσιο τουρισμό.

Η περίοδος που "καίει" την Κρήτη είναι από το Νοέμβριο, που σταματούν οι πτήσεις τσάρτερ, μέχρι και το Μάρτιο, που ξεκινούν ξανά. Αν λοιπόν καταφέρναμε να προσελκύσουμε τουλάχιστον τρεις αεροπορικές εταιρείες, που θα διατηρούσαν τις πτήσεις τους και το χειμώνα, ίσως να είχαμε θέσει τις βάσεις γι' αυτό που λέμε τουρισμό όλο το χρόνο.

Πάντως, είναι θετικό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των συνεδρίων που πραγματοποιούνται στην Κρήτη αφορούν στην Ιατρική, κάνοντας το νησί μας έναν επιστημονικό κόμβο ανακοινώσεων.

Σε κάθε περίπτωση, έχουμε καταφέρει ελάχιστα όσον αφορά στο συνεδριακό τουρισμό, με την Τουρκία να... χαμογελά πονηρά, μιας και μπορεί να καυχιέται για τους δείκτες των αφίξεων από το συγκεκριμένο κομμάτι της τουριστικής της βιομηχανίας.

Ωστόσο, φέτος, λόγω των τραγικών εξελίξεων στη γείτονα χώρα και ο συνεδριακός τουρισμός της βρίσκεται σε κατακόρυφη πτώση, χωρίς όμως η χώρα μας να λαμβάνει μερίδιο από αυτή τη χασούρα.

Συνεδριακά κέντρα: Χρειάζονται υποδομές στο νησί

Πάντως, όλοι πιστεύουν ότι, αν το Ηράκλειο, ως μεγάλο αστικό κέντρο της χώρας, αποκτήσει τις υποδομές ενός αυτόνομου συνεδριακού χώρου, ίσως να μπορούσε να προσελκύσει και τη λεγόμενη "νεκρή" περίοδο (Δεκέμβριο-Μάρτιο) σημαντικά συνέδρια, θέτοντας έτσι τις βάσεις για να ανοίξει ο κύκλος του συνεδριακού τουρισμού με τα αστικά χαρακτηριστικά του Ηρακλείου.

Το Πολιτιστικό Κέντρο και οι χώροι του θα μπορούσαν να θέσουν τις βάσεις για να γίνει το Ηράκλειο σημείο αναφοράς του συνεδριακού τουρισμού, με δεδομένη όμως και τη διατήρηση πτήσεων εξωτερικού και τη χειμερινή περίοδο. Δηλαδή στο νησί, ακόμη και αν είχαμε περισσότερα συνεδριακά κέντρα, εφόσον δεν υπάρχουν αρκετές πτήσεις εξωτερικού το χειμώνα, δεν μπορεί να γίνει το παραμικρό.

Η ανάπτυξη του συνεδριακού τουρισμού στην Κρήτη αποτελεί από μόνη της μια καλή διαφήμιση για το νησί, μιας και οι επιστημονικές ανακοινώσεις που γίνονται πολλές φορές αναφέρουν το όνομα "Κρήτη" σε όλο τον κόσμο.

Πάντως, οι πληροφορίες θέλουν την ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού φέτος να ξεκινά μια πολύ μεγάλη διαφημιστική καμπάνια για το συνεδριακό τουρισμό, με την Αθήνα όμως, και λόγω των πτήσεων, να έχει τον πρώτο λόγο.

Η παγκόσμια κατάταξη του συνεδριακού τουρισμού

1. ΗΠΑ

2. Γαλλία

3. Ισπανία

4. Μ. Βρετανία

5. Κίνα

6. Ιαπωνία

7. Αυστραλία

8. Βέλγιο

9. Αυστρία

10. Γερμανία

11. Τσεχία

12. Ιταλία

13. Ελβετία

14. Καναδάς

15. Μαλαισία

16. Τουρκία

17. Κύπρος

18. Σουηδία

19. Κροατία

20. Ελλάδα

Ρεπορτάζ: Μάνος Δασκαλάκης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News