default-image

Κλείνει η παραλιακή - Οι κυκλοφοριακές αλλαγές που έρχονται

Κρήτη
Κλείνει η παραλιακή - Οι κυκλοφοριακές αλλαγές που έρχονται

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια σειρά από κυκλοφοριακές αλλαγές, κατόπιν αιτημάτων σχολείων, ιδιωτών, επιχειρηματιών ή φορέων, περιλαμβάνει το τελευταίο πρακτικό κυκλοφορίας που τέθηκε σε διαβούλευση από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής του Δήμου Ηρακλείου. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εντοπίζεται, όμως, στο τι μέλλει γενέσθαι με την παραλιακή της Νέας Αλικαρνασσού, η οποία, θυμίζουμε - βάσει περσινής απόφασης του ΣτΕ - θα πρέπει να κλείσει και να ξηλωθεί σε ορισμένα κομμάτια.

Στο πρακτικό κυκλοφορίας δεν περιλαμβάνεται τελική εισήγηση της Επιτροπής Κυκλοφορίας προς την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής, αφού για μια ακόμα φορά υπήρξε αναβολή για προσεχή, μελλοντική συνεδρίαση της Επιτροπής. Ωστόσο παραθέτονται αναλυτικά οι σκέψεις και οι προτάσεις, έστω και διερευνητικά, των αρμόδιων δημοτικών υπηρεσιών και της Επιτροπής Κυκλοφορίας, που σκιαγραφούν μέσες-άκρες το τι τελικά πρόκειται να αλλάξει κυκλοφοριακά στην ευρύτερη περιοχή του παραλιακού μετώπου της Νέας Αλικαρνασσού...

Θυμίζουμε ότι για την παραλιακή λεωφόρο της Νέας Αλικαρνασσού είχε εκδοθεί πέρυσι, τέτοιο καιρό περίπου, πρωτόκολλο κατεδάφισης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης. Σε εφαρμογή σχετικής απόφασης του ΣτΕ, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης είχε στείλει έγγραφη εντολή σε Περιφέρεια Κρήτης, Δήμο Ηρακλείου και Οργανισμό Λιμένος Ηρακλείου να προχωρήσουν στο ξήλωμα της παραλιακής, η οποία και θα έπρεπε να κλείσει...

Αυτό τελικά δεν έγινε και εκκρεμεί ακόμα, καθώς οι αρμόδιοι φορείς- όχι άδικα θα πει κανείς έξω από το χορό - δε θέλουν να αναλάβουν το βάρος και το "κόστος" για να κλείσει ο παραλιακός και να ξηλωθεί ένα καινούργιο σχετικά έργο!

Το πλάνο των αλλαγών

Τους προηγούμενους μήνες είχε γίνει συζήτηση και είχαν κινηθεί οι διαδικασίες στην Επιτροπή Κυκλοφορίας για δρομολογηθούν κυκλοφοριακές αλλαγές στο παραλιακό μέτωπο της Νέας Αλικαρνασσού. Ομοίως έγινε και τώρα στην τελευταία συνεδρίαση. Όμως και πάλι η Επιτροπή επέλεξε τη λογική της... αναβολής, με το σκεπτικό πως θα πρέπει να γίνει συνεννόηση με την Πολεοδομία. Συγκεκριμένα, να εξεταστεί σε συνεργασία με την Πολεοδομία η εφαρμογή του σχεδίου πόλης στην περιοχή.

Ναι μεν λοιπόν στο πρακτικό που τέθηκε σε διαβούλευση δεν υπάρχει εισήγηση της Επιτροπής Κυκλοφορίας, υπάρχει όμως συγκεκριμένο σκεπτικό της υπηρεσίας για το τι πρέπει να αλλάξει κυκλοφοριακά στην περιοχή της παραλιακής της Νέας Αλικαρνασσού.

Αναφέρεται λοιπόν στο πρακτικό της Επιτροπής Κυκλοφορίας: «Διακοπή κυκλοφορίας στην παραλιακή οδό στην Αλικαρνασσό με σκοπό την εκτέλεση του με αριθ. 1577/1-10-2015 πρωτοκόλλου κατεδάφισης, προκειμένου να εκτελεστεί η με αριθ. 23/2015 απόφαση του Τρ. Συμβουλίου του ΣτΕ, που αφορά σε συμμόρφωση στην 2717/2011 απόφαση του ΣτΕ. Λαμβάνοντας υπόψη το αριθ. πρωτ. 12474/3-2-2016 έγγραφο της Περιφέρειας Κρήτης, αναμορφώνουμε την αρχική μας πρόταση και προτείνουμε νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έχουν ως εξής:

Συγκεκριμένα προτείνουμε διακοπή της κυκλοφορίας στην παραλιακή οδό από το σημείο Β έως το σημείο Γ ( που είναι η συμβολή με την οδό Δημοκρατίας). Η οδός Σεφέρη να συνεχίσει να λειτουργεί ως μονόδρομος με είσοδο από την παραλιακή προς το πολεοδομικό κέντρο της Νέας Αλικαρνασσού (όπως λειτουργεί και σήμερα).

Στη συμβολή της παραλιακής με την οδό Δημοκρατίας να υπάρξει αποκλεισμός με την τοποθέτηση εμποδίων επί της παραλιακής οδού και υποχρεωτική πορεία των οχημάτων προς την οδό Δημοκρατίας με τοποθέτηση σημάτων Π-78 και Ρ-52α και Ρ-7».

Μονοδρομήσεις

Στο πρακτικό της Επιτροπής αναφέρονται επίσης τα εξής: «Οι οδοί Δωδεκανήσου, Αρτεμισίας, Ηροδότου και Μαυσώλου, μετά τον αποκλεισμό της παραλιακής, θα εξυπηρετούν μόνο τις παρόδιες ιδιοκτησίες και θα είναι αδιέξοδοι δρόμοι. Γι' αυτό προτείνεται στη συμβολή των οδών αυτών με την παραλιακή να τοποθετηθούν πληροφοριακές πινακίδες Π-25 (αδιέξοδη οδός) και πινακίδα Ρ-7 (απαγόρευση όλων των οχημάτων).

Το τμήμα της οδού Ηρακλείτου από την οδό Σταδίου έως και την οδό Ηροδότου θα παραμείνει μονόδρομος και το υπόλοιπο τμήμα της μέχρι την οδό Δωδεκανήσου θα λειτουργεί ως δρόμος διπλής κατεύθυνσης, ενώ το τμήμα της από τη συμβολή Δωδεκανήσου μέχρι και την οδό Σεφέρη θα λειτουργεί ως μονόδρομος με κατεύθυνση Δύση-Ανατολή».

Από πλευράς αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου προτείνεται επίσης «η οδός Αρτεμισίας και η οδός Μαυσώλου να λειτουργήσουν ως ζεύγος μονοδρόμων με άνοδο την οδό Μαυσώλου και κάθοδο την οδό Αρτεμισίας. Πιο αναλυτικά, η οδός Μαυσώλου θα λειτουργεί ως άνοδος με κατεύθυνση Βορράς-Νότος, ενώ η οδός Αρτεμισίας θα λειτουργεί ως κάθοδος με κατεύθυνση Νότος-Βορράς».

Διπλής κατεύθυνσης

Τέλος προτείνεται «οι υπόλοιπες οδοί βόρεια της οδού Ηρακλείτου να παραμείνουν διπλής κατεύθυνσης, προκειμένου να εξυπηρετούν τις παρόδιες ιδιοκτησίες, καθώς και τους διερχόμενους από την οδό Σταδίου που κατευθύνονται διαμέσου της παραλιακής προς την πόλη του Ηρακλείου - με εξαίρεση την οδό Πυγδάμου και την οδό Ανθούς, που προτείνονται να λειτουργούν ως μονόδρομοι. Η οδός Πυγδάμου προτείνεται με κατεύθυνση από την οδό Αρτεμισίας έως την οδό Ηροδότου, ενώ η οδός Ανθούς προτείνεται με κατεύθυνση από την οδό Ηροδότου έως την οδό Δωδεκανήσου»...

Ρεπορτάζ: Μπάμπης Σαββίδης

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News