default-image

Norman Atlanitic: Πάτησαν "στεριά" οι Κρητικές νταλίκες

Κρήτη
Norman Atlanitic: Πάτησαν "στεριά" οι Κρητικές νταλίκες

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανέλπιστο δώρο ενόψει Πάσχα για τους ιδιοκτήτες φορτηγών από την Κρήτη που κατάφεραν να πάρουν πίσω τα οχήματα τους με τους δεκάδες τόνους ελαιολάδου απο τα γκαράζ του  κατεστραμμένου Norman Atlanitc που παραμένει στο λιμάνι του Μπάρι εδώ και ενάμιση χρόνο εξαιτίας του πολύκροτου ναυαγίου.

Τρεις μόλις  ημέρες μετά την αποκάλυψη του θέματος από το neakriti.gr για τους εκατοντάδες τόνους ελαιόλαδου που παρέμεναν εγκλωβισμένοι για 1,5 χρόνο στα υπόγεια του καμένου και κατεστραμμένου πλοίου στο Μπάρι, οι Κρητικοί ενημερωθήκαν ότι τελικά θα μπορούσαν να πάρουν πίσω τις περιουσίες τους με την μεσολάβηση και της ΑΝΕΚ της ναυλώτριας εταιρείας.

Εικόνα από τα φορτηγά στα γκαράζ του πλοίου

Περιουσιες Κρητικών που είχαν γίνει όμηρος της εταιρείας Marrietta Baretta, στην ιδιοκτησία της οποίας ανήκουν τα ρυμουλκά που είχαν βοηθήσει στη διάσωση του NormanAtlanitc στα τέλη του 2014 και η οποία είχε φθάσει στα δικαστήρια   με την πλοικτήτρια εταιρεία VISEMAR di Navigazione S. R. l.", στην οποία άνηκε το "Norman Atlantic".Και όλα αυτά λόγω του ότι  η τελευταία  αρνήθηκε να καταβάλει την εγγυητική επιστολή που ζητούσε η Marrietta Baretta για να αποδεσμεύσει τις 16 νταλίκες, μεταξύ των οποίων να σημειωθεί ότι βρίσκεται και μια νταλίκα με ηλεκτρονικό εμπόρευμα (3.500 laptop), η αξία του οποίου ανέρχεται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ.

"Πραγματικά ήταν μία ανέλπιστη είδηση , μετά από τόση ταλαιπωρία όλο αυτό το διάστημα και στενοχώρια όμως που λάβαμε κυρίως αρχές του Απρίλη όποτε και είχαμε ανέβει στο Μπάρι για να παραλάβουμε τα φορτηγά μας και τελικά δεν μας το επέτρεψαν, μπορούμε πλέον να χαμογελάσουμε γιατί ναι τα καταφέραμε" δηλώνει στο neakriti.gr ο Ηρακλειώτης ιδιοκτήτης δύο βυτίων, κ. Σπύρος Βασιλάκης εμφανώς ανακουφισμένος πλέον.

"Και αυτό χάρη στην ΑΝΕΚ που μόλις ενημερώθηκε για τη νέα δικαστική περιπέτεια που είχε προκύψει και την εμπλοκή μας σε αυτήν, χωρίς να φταίμε εμείς ,κίνησε αμέσως διαδικασίες και αφού κατέβαλλε ένα συγκεκριμένο ποσό  στην εταιρεία όπου ανήκουν τα ρυμουλκά πέτυχε να λυθεί επιτέλους το θέμα"προσθέτει ο κ. Βασιλάκης.

Συγκεκριμένα στις 11 Απριλίου οι 9 ιδιοκτήτες φορτηγών από όλη την Ελλάδα εκ των οποίων 3 Κρητικοί που μετέφεραν 150 τόνους ελαιολάδου , πήγαν και πάλι στο Μπάρι για να βγάλουν τα οχήματα τους έξω από το Norman Atlantic", βγάζοντας και από την αφάνεια τους 500 συνολικά τόνους λαδιού.

Ωστόσο όπως δηλώνει το εμπόρευμα που παρέλαβαν και επέστρεψαν στους εξαγωγείς  έχει υποστεί αλλοιώσεις ενώ οι ιδιοκτήτες των φορτηγών θα πρέπει εκτός από όλη αυτήν την περιπέτεια που έζησαν να βάλουν και βαθιά το χέρι στην τσέπη με δεδομένο ότι τα οχήματα τους έχουν υποστεί φθορές και χρειάζονται επισκευές.  

Αν και το πλοίο κάηκε , τα φορτηγά των Κρητικών φαίνεται να βγήκαν σχεδόν "αλώβητα"

Το χρονικό της ομηρίας των Κρητικών προϊόντων .

Εδώ και ενάμιση χρόνο οι κ.κ. Βασιλάκης, Καλογεράκης και Παπακωνσταντής δεν είχαν καμία ενημέρωση για τα φορτηγά τους, πιστεύοντας ότι ο πύρινος εφιάλτης που ξέσπασε στο πλοίο τα κατέστρεψε. Όμως κάτι τέτοιο τελικά δεν ισχύει, καθώς οι νταλίκες τους ήταν σε ένα άλλο υπόγειο γκαράζ που δεν καταστράφηκε.

Πριν από μερικές εβδομάδες έλαβαν ένα ανέλπιστο τηλεφώνημα και με το στόμα ανοιχτό άκουγαν ότι μπορούν να παραλάβουν τα οχήματά τους από το κατεστραμμένο πλοίο. Η χαρά τους απερίγραπτη. Αφού ενημέρωσαν και τους εξαγωγείς Κρητικούς ότι σύντομα θα τους επιστρεφόταν το εμπόρευμα που είχαν παραλάβει από εκείνους το 2014, ξεκίνησαν για Ιταλία... όχι μόνο οι τρεις Κρητικοί, αλλά και έξι ακόμη ιδιοκτήτες φορτηγών από την υπόλοιπη Ελλάδα, για να παραλάβουν συνολικά 500 τόνους ελαιόλαδου.

Επιτέλους  τα φορτηγά βγαίνουν απο το πλοίο μία και καλή

"Πάγωσαν" τα χαμόγελα

Και αφού έφτασαν εκεί και η διαδικασία της εκφόρτωσης ήταν σε εξέλιξη, ξαφνικά τα χαμόγελα "πάγωσαν" και η αγωνία κι ο προβληματισμός πήραν τη θέση τους. Αιτία το γεγονός ότι οι λιμενικές Αρχές τούς ενημέρωσαν ότι τελικά δε θα παραλάβουν τα φορτηγά με τα εμπορεύματά τους διότι αυτά κατασχέθηκαν.

Ζήτησαν άμεσα διευκρινίσεις και τότε εμβρόντητοι άκουσαν ότι αυτά που ήταν ιδιοκτησία τους ανήκουν πλέον στην εταιρεία Marrietta Baretta, στην ιδιοκτησία της οποίας ανήκουν τα ρυμουλκά που είχαν βοηθήσει στη διάσωση του πλοίου.

Σύμφωνα με το νόμο, σε περίπτωση ναυαγίου, η συγκεκριμένη εταιρεία δύναται να διεκδικήσει αποζημίωση τόσο από την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αλλά και χρηματικό ποσοστό από το εμπόρευμα του πλοίου το οποίο δεν έχει καταστραφεί. Εκεί όμως ήταν που μπέρδεψε η υπόθεση, καθώς η πλοιοκτήτρια εταιρεία "VISEMAR di Navigazione S. R. l.", στην οποία άνηκε το "Norman Atlantic", αρνήθηκε να καταβάλει την εγγυητική επιστολή που ζητούσε η εταιρεία Marrietta Baretta για να αποδεσμεύσει τις 16 νταλίκες, μεταξύ των οποίων να σημειωθεί ότι βρίσκεται και μια νταλίκα με ηλεκτρονικό εμπόρευμα (3.500 laptop), η αξία του οποίου ανέρχεται στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω ήταν κάποια εκ των φορτηγών που βγήκαν στην προβλήτα του λιμανιού στο Μπάρι να ακινητοποιηθούν και τα υπόλοιπα, μεταξύ των οποίων και τα βυτία των Κρητικών, να παραμείνουν εγκλωβισμένα στα υπόγεια του πλοίου.

Ρεπορτάζ: Βάλια Μπούη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News