default-image

Το λιμάνι του Ηρακλείου εκπέμπει σήμα κινδύνου

Κρήτη
Το λιμάνι του Ηρακλείου εκπέμπει σήμα κινδύνου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φραγμό στον περαιτέρω εκσυγχρονισμό του λιμανιού του Ηρακλείου βάζουν οι τεράστιες ελλείψεις που υπάρχουν σε προσωπικό, την ώρα που ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες για την επίτευξη σημαντικών εμπορικών συμφωνιών.

Όπως αναφέρουν στη "Νέα Κρήτη" εκπρόσωποι των εργαζομένων του λιμανιού, η υποστελέχωση του έμψυχου δυναμικού προκαλεί σοβαρά προβλήματα. Σύμφωνα με τους ίδιους τους λιμενεργάτες, από 72 άτομα που ήταν παλαιότερα στη δουλειά, πλέον έχουν μείνει μόνο 21. Ως αποτέλεσμα, η δουλειά που πρέπει να βγει βγαίνει μόνο με τις τεράστιες προσπάθειες και το φιλότιμο των εργαζομένων, οι οποίοι, όπως τονίζουν, σε περίπτωση που κληθούν να προχωρήσουν στην εκφόρτωση δύο πλοίων συγχρόνως, θα έχουν σοβαρό πρόβλημα.

Ο ΟΛΗ

Το μέγεθος του προβλήματος επιβεβαιώνει και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΗ, Γιάννης Μπρας, ο οποίος, όπως ανέφερε στη "Ν.Κ.", έχει αποστείλει εκατοντάδες σχετικά έγγραφα προς το αρμόδιο υπουργείο, ζητώντας την πρόσληψη προσωπικού.

«Έχουμε περάσει κατά πολύ τα όριά μας», μας λέει ο κ. Μπρας και προσθέτει: «Οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες. Κάθε βδομάδα έχουμε ένα πλοίο στο λιμάνι σε μόνιμη βάση. Από 'κει και πέρα, ανάλογα με τις εισαγωγές που γίνονται από τις τοπικές επιχειρήσεις, προκύπτει κι ο αριθμός των επιπλέον πλοίων που αγκυροβολούν στο λιμάνι. Εάν ωστόσο βρεθούν συγχρόνως πάνω από δύο πλοία για εκφόρτωση, τότε υπάρχει θέμα...».

Βουλευτές Ηρακλείου

Στο μεταξύ, με επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσαν στους αρμόδιους υπουργούς, οι τρεις βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για το μέλλον του λιμανιού. Στην ερώτηση, οι κ.κ. Μιχελογιαννάκης, Βαρδάκης και Ηγουμενίδης κάνουν λόγο, μεταξύ άλλων, για ελλιπή συντήρηση των μηχανημάτων, ωστόσο τόσο ο κ. Μπρας όσο και οι εκπρόσωποι των εργαζομένων εκφράζουν σοβαρές ενστάσεις για τα όσα ισχυρίζονται οι βουλευτές.

Ειδικότερα, οι συνδικαλιστές υποστηρίζουν ότι δεν αποτελεί πρόβλημα η κακή συντήρηση των μηχανημάτων, αλλά οι τρομερές ελλείψεις σε προσωπικό.

Στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσαν οι τρεις βουλευτές Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρονται - μεταξύ άλλων - τα εξής: «Το λιμάνι του Ηρακλείου είναι σημαντική οικονομική πύλη της χώρας και κόμβος για τις θαλάσσιες μεταφορές και τον τουρισμό σε ολόκληρη την ανατολική Μεσόγειο. Αποτελεί το δεύτερο σε επιβατική κίνηση ελληνικό λιμάνι, μετά τον Πειραιά, και ένα από τα δώδεκα λιμάνια εθνικής και στρατηγικής σημασίας της χώρας.

Είναι λιμάνι πολλαπλών χρήσεων. Συγκεκριμένα, διαθέτει τμήμα ακτοπλοΐας, κρουαζιέρας και εμπορικό τμήμα. Παράλληλα, διαθέτει χώρο ελλιμενισμού για μικρά ιδιωτικά σκάφη αναψυχής και χώρο για ναυταθλητικές δραστηριότητες. Σήμερα ο Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου έχει κατά το 100% περάσει στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Η γεωγραφική του θέση και οι πραγματικές του δυνατότητες επιβάλλουν την άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει.

Στο εμπορικό τμήμα, εκτός λειτουργίας βρίσκονται τα 2 vigan μηχανήματα, οι 4 από τους 7 γερανούς επί σιδηροτροχιών και ο 1 από τους 2 αυτοκινούμενους γερανούς. Τα μηχανήματα που βρίσκονται σήμερα σε λειτουργία παρουσιάζουν πολύ συχνά προβλήματα, λόγω της παλαιότητας και της ελλιπούς συντήρησης. Η μία μόνο θέση εκφόρτωσης για χύμα φορτία προκαλεί καθυστερήσεις στην εκφόρτωση των πλοίων και επιβαρύνσεις στην αξία του φορτίου. Είναι αξιοσημείωτο ότι πλοία περιμένουν στην "ουρά" για την εκφόρτωση των φορτίων, ενώ στο παρελθόν υπήρχε η δυνατότητα να εξυπηρετηθούν ακόμα και πάνω από 7 πλοία, ενώ με τη σημερινή κατάσταση είναι δύσκολή η εξυπηρέτηση ακόμα και μόνο 2 πλοίων συγχρόνως».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News