default-image

"To Ψυχόδραμα εργαλείο στην εκπαίδευση", θέμα ημερίδας

Κρήτη
"To Ψυχόδραμα εργαλείο στην εκπαίδευση", θέμα ημερίδας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης - Περιφέρειας Κρήτης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-Περιφέρειας Κρήτης), συνδιοργάνωσε με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (ΕΚΚΑ), τελική συνάντηση-Ημερίδα για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων του σχεδίου με τίτλο: "To Ψυχόδραμα ως εργαλείο στην εκπαίδευση", στο πλαίσιο διάχυσης του τομεακού προγράμματος Leonardo da Vinci (LdV), Δράση Πολυμερή Σχέδια Μεταφοράς Καινοτομίας του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Δια Βίου Μάθησης.

Η ημερίδα ξεκίνησε με χαιρετισμούς από τον αντιπεριφερειάρχη Κρήτης σε θέματα Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Απασχόλησης, κ. Παναγιώτη Σημανδηράκη, ο οποίος επεσήμανε το ρόλο των νέων βιωματικών εκπαιδευτικών μεθόδων, οι οποίες διεγείρουν τη συμμετοχικότητα, επενδύουν στην εσωτερικότητα του ατόμου και κυρίως αναπτύσσουν τον προβληματισμό και την κριτική ικανότητα των συμμετεχόντων.

Ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος σε θέματα ΔΒΜ κ. Ιωάννης Παρασύρης, ο οποίος παράλληλα εκπροσώπησε και την Αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνης κ. Μαρία Λιονή, αναφέρθηκε στην εκπαίδευση εκπαιδευτών και ιδιαίτερα ότι οι σύγχρονοι εκπαιδευτές ενηλίκων οφείλουν να αποκτήσουν τις απαραίτητες ικανότητες, που απαιτούνται για την εφαρμογή των νέων τεχνικών, στη διδακτική πρακτική τους, με βάση τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες τους.

Ο κ. Χαράλαμπος-Νικόλαος Πίτερης, ως Υπεύθυνος του ευρωπαϊκού σχεδίου και συντονιστής της Ημερίδας, αναφέρθηκε στο στόχο της Ημερίδας και κυρίως στην ανάγκη που οδήγησε την ομάδα για την εκπόνηση ενός τέτοιου καινοτόμου σχεδίου.     

Στη συνέχεια ο κ. Μιχάλης Δαράκης Δ/ντής Ανάπτυξης Π.Ε Ρεθύμνης και επιστημονικός υπεύθυνος του προγράμματος, αναφέρθηκε στη «Χρήση των βιωματικών μεθόδων στην Εκπαίδευση Ενηλίκων».

Ο κ. Κων/νος Ανδρουλάκης διευθυντής του ΕΚΚΑ, ανέπτυξε «Το Ψυχόδραμα και η σύνδεση του με την εκπαίδευση» ενώ παράλληλα παρουσίασε τη συνδρομή του ΕΚΚΑ στη διακρατική συνεργασία και συντόνισε τη συζήτηση σχετικά με την σύνδεση της κατάρτισης και της χρήσης του Ψυχοδράματος ως εκπαιδευτικού εργαλείου.

Ο κ. Αντώνης Λιοδάκης, ψυχίατρος, διευθυντής του Κέντρου Ψυχικής Υγείας και πρόεδρος του Κέντρου ελληνικού Ψυχοδράματος εισήγαγε τους συμμετέχοντες στη φιλοσοφία του ψυχοδράματος κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην εξελικτική του πορεία, από την εποχή του J. Moreno, αλλά και στο ρόλο των τεχνικών του στην εκπαίδευση.

Από την πλευρά του Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-Περιφέρειας Κρήτης η κ. Καλή  Ροδοπούλου, κοινωνιολόγος, παρουσίασε τις επιμέρους δράσεις του ευρωπαϊκού προγράμματος. Ειδικότερα αναφέρθηκε στην παρουσίαση της έρευνας που αναφέρονταν στη χρήση βιωματικών μεθόδων και ψυχοδραματικών τεχνικών στις συμμετέχουσες χώρες καθώς και τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτή ενηλίκων, ο οποίος μπορεί να εφαρμόσει σύγχρονες βιωματικές τεχνικές, στην παρουσίαση του αναλυτικού εκπαιδευτικού προγράμματος εκπαίδευσης εκπαιδευτών ενηλίκων (PaTiE curriculum), των εκπαιδευτικών εργαλείων (PaTiE training materials) καθώς και το εγχειρίδιο του εκπαιδευτή (Handbook).

Από την πλευρά  του ΕΚΚΑ η κ. Ελένη Λιάκου, ψυχολόγος, διευθύντρια κατάρτισης του ΕΚΚΑ, και η κα Σοφία Δήμου, ψυχολόγος-Ψυχοδραματίστρια, επιστημονική συνεργάτης του ΕΚΚΑ, ανέπτυξαν το τεχνικό και θεωρητικό υπόβαθρο των πιλοτικών εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν στο Ρέθυμνο με στόχο την εφαρμογή του παραχθέντος εκπαιδευτικού υλικού. Στη συνέχεια εκπαιδευτές ενηλίκων που συμμετείχαν στα εν λόγω πιλοτικά εργαστήρια στο Ρέθυμνο μετέφεραν στους συμμετέχοντες της ημερίδας, την εμπειρία τους.

Στη συνέχεια, ο κ. Lukasz Putyra εκπρόσωπος EST από την Πολωνία, o κ. Mario Paiano, Δ/ντής και o κ. Cristiano Sanna, Υπεύθυνος Ευρωπαϊκών προγραμμάτων του  Centro Machiavelli S.r.L. καθώς και η κα Maddalen Gil, υπεύθυνη ευρωπαϊκών προγραμμάτων του εκπαιδευτικού φορέα ALECOP στην Ισπανία, παρουσίασαν διαδοχικά τα αποτελέσματα από την εφαρμογή του εκπαιδευτικού προγράμματος στις χώρες τους.    

Μετά το τέλος της ημερίδας πραγματοποιήθηκε εισαγωγικό βιωματικό εργαστήρι πάνω στις ψυχοδραματικές τεχνικές με ψυχοδραματίστρια την κα Σοφία Δήμου.

Την τελική συνάντηση-Ημερίδα παρακολούθησαν εκπαιδευτές ενηλίκων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, εκπρόσωποι φορέων Δια Βίου Μάθησης και κοινωνικών υπηρεσιών, εκπαιδευτικοί, διαφόρων βαθμίδων και κατευθύνσεων.

Το σχέδιο μεταφοράς καινοτομίας που συντόνισε το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-Περιφέρειας Κρήτης ως επικεφαλής εταίρος, και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Ευρωπαϊκό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (ΕΚΚΑ) και διακρατικούς εταίρους, αποτελεί ένα από τα εννέα σχέδια μεταφοράς καινοτομίας που εγκρίθηκαν από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών την τελευταία περίοδο και χαρακτηρίστηκε ως υποδειγματικό σχέδιο που υλοποιήθηκε με τη χρηματοδότηση του προγράμματος Δια Βίου Μάθηση.

Η αντιπεριφερειάρχης Ρεθύμνης κ. Μαρία Λιονή μετά το πέρας των τριήμερων συναντήσεων επεσήμανε ότι «Η Περιφέρεια Κρήτης έχει πλέον την τεχνογνωσία και την εμπειρία να υλοποιεί ευρωπαϊκά σχέδια τα οποία χαρακτηρίζονται ως υποδειγματικά όπως αυτό που υλοποίησε το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-Περιφέρειας Κρήτης. επιπρόσθετα έχει αναπτύξει τα τελευταία χρόνια και έχει εδραιώσει την παρουσία της και την εξωστρέφεια της στα διακρατικά σχέδια, εξασφαλίζοντας πόρους απευθείας από την Ε.Ε. Αυτό μας δίδει τη δυνατότητα και την ευελιξία να υλοποιούμε δράσεις ακόμα και μέσα σ' αυτή την δύσκολη για τη χώρα μας περίοδο, παράγοντας καινοτόμο γνώση».

Το παρόν σχέδιο συγχρηματοδοτείται με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση (ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη της και η Επιτροπή δεν ευθύνεται για τυχόν χρήση των πληροφοριών που περιέχονται σε αυτήν.

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News