default-image

Αυξάνεται η λίστα των θυμάτων στο φονικό ΒΟΑΚ

Κρήτη
Αυξάνεται η λίστα των θυμάτων στο φονικό ΒΟΑΚ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ολοένα και μεγαλώνει η λίστα των θυμάτων στο φονικό Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, που εξακολουθεί να παραμένει δρόμος-φάντασμα και που θεωρείται από τους πιο επικινδύνους οδικούς άξονες στην Ευρώπη.

Το τελευταίο θύμα, ένας 48χρονος μοτοσυκλετιστής, ο οποίος έχασε τη ζωή του το βράδυ της Τετάρτης στο ύψος της Παναγίας της Χαρακιανής.

Άγνωστο πώς έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας, χτύπησε ένα πεζό και προσέκρουσε σε στηθαίο πριν καταλήξει σε χαντάκι, όπου άφησε τη τελευταία του πνοή.

Και ενώ η άσφαλτος εξακολουθεί να βάφεται με αίμα, οι αρμόδιοι συνεχίζουν να αδιαφορούν, καθώς οι δεσμεύσεις δεκαετιών για την αναβάθμιση του ΒΟΑΚ έπεσαν στο απόλυτο κενό.

Για την πορεία του ΒΟΑΚ και την οδική ασφάλεια, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης σχεδιάζει τη διοργάνωση συνεδρίου στο νησί, το οποίο πρόκειται να διεξαχθεί στις 13 και 14 Νοεμβρίου.

Σε δρόμο-φάντασμα

Για το φονικό ΒΟΑΚ, διατέθηκαν μόλις 373 εκατομμύρια ευρώ από τρία κοινοτικά πλαίσια για την κατασκευή και αναβάθμισή του, τα τελευταία είκοσι χρόνια, όταν για την Εγνατία Οδό που έχει διπλάσιο μήκος δόθηκαν την ίδια περίοδο περί τα 7 δισ. ευρώ.

Στις 13 και 14 Νοεμβρίου, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης διοργανώνει συνέδριο για το ΒΟΑΚ, στο οποίο θα προσκληθούν στελέχη του υπουργείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χαρακτηριστικό της τραγικής κατάστασης είναι ότι από τα 301 χιλιόμετρα έχουν κατασκευαστεί μόνο τα 93 χιλιόμετρα, με τους Κρητικούς να εξακολουθούν να θρηνούν τα εκατοντάδες θύματα της ασφάλτου, ενώ θα χρειαστεί να περιμένουν αρκετές δεκαετίες ακόμα για έργα υποδομής στα υπόλοιπα 208 χιλιόμετρα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Άλλη θλιβερή διαπίστωση είναι ότι, παρά τις διαβεβαιώσεις των αρμοδίων, δεν έχει ακόμα εκπονηθεί μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού για το Βόρειο Οδικό Άξονα, η οποία θα καθορίζει τη χάραξη του δρόμου, τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και τις απαλλοτριώσεις εκτάσεων, από το ένα άκρο της Κρήτης στο άλλο.

Σήμερα για το ΒΟΑΚ εκπονούνται μελέτες συνολικού μήκους περί τα 107 Km, ενώ για 78 χιλιόμετρα δεν έχει γίνει το παραμικρό προς αυτή τη κατεύθυνση.

Γεωργία Μακάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News