default-image

Παρέμβαση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τις απολύσεις στα ΚΤΕΛ

Κρήτη
Παρέμβαση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τις απολύσεις στα ΚΤΕΛ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συνεχίζουν οι αντιδράσεις για το Π.Δ. 94/2014 (Α' 161) που απελευθερώνει τις απολύσεις στα ΚΤΕΛ. Ερώτηση στη Βουλή για το θέμα κατέθεσαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ των οποίων οι βουλευτές Ηρακλείου κ. Μιχάλης Κριτσωτάκης και κ. Μαρία Διακάκη και Λασιθίου Κωστής Δερμιτζάκης.

Όπως σημειώνουν στην ερώτησή τους οι βουλευτές του κόμματος αξιωματικής αντιπολίτευσης, «η εμμονή της κυβέρνησης στην εφαρμογή του Π.Δ. 94/2014 (Α' 161), με το οποίο ουσιαστικά απελευθερώνονται οι απολύσεις των οδηγών ενταγμένων σε ΚΤΕΛ λεωφορείων έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων.

Στις απαντήσεις των υπουργείων στην υπ' αρ. 2039/27.08.2014 ερώτησή μας δε διαφαίνεται καμία πρόθεση για κατάργηση του εν λόγω ΠΔ ενώ στο με Α.Π. 53466/12.09.14 έγγραφο του υπ. Μεταφορών & Δικτύων με θέμα "Διευκρινίσεις σχετικά με την εφαρμογή του Π.Δ. 94/2014" τίθενται όροι για την απόλυση οι οποίοι όμως δεν έχουν σχέση με το γράμμα της διάταξης του ΠΔ.

Επειδή το θέμα αφορά χιλιάδες οδηγούς που είναι πλέον έκθετοι στον κίνδυνο της απόλυσης αφού η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών στα ΚΤΕΛ έχουν προσληφθεί και συνδέονται με σύμβαση εργασίας με τους μετόχους καθώς ελάχιστα είναι τα ΚΤΕΛ που διαθέτουν λεωφορεία ιδιοκτησίας τους και απασχολούν οδηγούς απευθείας συνδεόμενα με τα ίδια

Επειδή η ρύθμιση του ΠΔ δεν υπαγορεύτηκε από δημόσιο συμφέρον ούτε πρόκειται να προσφέρει κανένα δημοσιονομικό όφελος, παρά μόνον την μείωση του εργατικού κόστους υπέρ μιας ομάδας εργοδοτών που ασκούν μονοπωλιακά τις υπεραστικές συγκοινωνίες

Επειδή αγνοείται ότι η προστασία των θέσεων εργασίας σε περίπτωση μεταβίβασης επιχείρησης ή εκμετάλλευσης δεν αποτελεί "προνόμιο" των εργαζομένων, αλλά νομοθετική επιταγή του εσωτερικού δικαίου (ΠΔ 178/2002), που θεσπίστηκε σε συμμόρφωση με δεσμεύσεις κοινοτικών οδηγιών (ΕΟΚ 77/187/14-2- 1977 και 98/50 ΕΚ)

Επειδή τίθεται θέμα οδικής ασφάλειας αφού οι εργασιακά ανασφαλείς νέοι οδηγοί θα είναι περισσότερο ευάλωτοι σε πιέσεις της εργοδοσίας

Επειδή, σύμφωνα με την ΟΣΜΕ, ήδη έχουν λάβει χώρα αναίτιες απολύσεις χωρίς να υπάρχει καμία από τις προϋποθέσεις που αναφέρονται στο με Α.Π. 53466/12.09.14 έγγραφο του υπουργείου

και για όλους τους λόγους που αναφέρονται και στην υπ' αρ. 2039/27.08.2014 ερώτησή μας

Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί:

1. Ποιοι λόγοι οδήγησαν την κυβέρνηση στην έκδοση ΠΔ για ρύθμιση που η Βουλή είχε απορρίψει δέκα μήνες πριν (δεν την είχαν αποδεχτεί ούτε οι βουλευτές των κομμάτων της συγκυβέρνησης); Τι απαντούν τα υπουργεία στις καταγγελίες για "ενδοτικότητα στις πιέσεις μίας κατηγορίας εργοδοτών, οι οποίοι ήδη απολαμβάνουν τα οφέλη του μονοπωλίου στις δημόσιες αστικές και υπεραστικές μεταφορές, λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις και αναζητούν τρόπους να απαλλαγούν από το παλαιό προσωπικό".

2. Θα επανεξετάσουν το θέμα και θα προβούν στις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να καταργηθεί άμεσα το Π.Δ. 94/2014 που απελευθερώνει τις απολύσεις των οδηγών ΚΤΕΛ;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Στρατούλης Δημήτρης

Δερμιτζάκης Κωστής

Διακάκη Μαρία

Πετράκος Θανάσης

Σταθάς Ιωάννης

Χαραλαμπίδου Δέσποινα».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News