Κρήτη

Φθηνό υγραέριο αντί βενζίνης για 4.000 οχήματα!

Ολοένα και περισσότερο υιοθετείται από τους Κρητικούς και δη τους Ηρακλειώτες η ιδέα της υγραεριοκίνησης. Και αυτό εξηγείται από τη στιγμή που οι τιμές της αμόλυβδης έχουν φτάσει σε απαγορευτικά σημεία για την τσέπη των οδηγών, με την υγραεριοκίνηση να αποτελεί πλέον την πιο συμφέρουσα λύση για οικονομικές μετακινήσεις. Αυτή τη στιγμή σε τοπικό επίπεδο 4.000 οχήματα έχουν βάλει υγραέριο. Το νούμερο αυτό θα μπορούσε να ήταν ακόμα πιο μεγάλο, αν δε λειτουργούσε ανασταλτικά η ανακοίνωση του υπουργείου να εξισώσει τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα.

Όμως, η τοποθέτηση του συστήματος υγραεριοκίνησης απαιτεί την προσοχή μας. Πρωταρχικό μας μέλημα αποτελεί η επιλογή ενός εξουσιοδοτημένου και αξιόπιστου συνεργείου για την ασφαλή μετατροπή τού βενζινοκίνητου αυτοκινήτου μας σε υγραεριοκίνητο, με τα οφέλη μιας τέτοιας κίνησης για τον καταναλωτή να είναι πολλαπλά. Και για του λόγου το αληθές είναι αρκετό να πούμε ότι το όφελος για την τσέπη του οδηγού μπορεί να ξεπεράσει το 40% σε σχέση με τη βενζίνη, ενώ για όσους διστάζουν λόγω φόβου και λόγω του ότι θεωρούν την υγραεριοκίνηση κάτι ξένο για τα τοπικά δεδομένα τόσο η ασφαλής χρήση της διεθνώς όσο και σε πανελλαδικό επίπεδο έρχεται να ανατρέψει το μύθο ότι το υγραέριο είναι επικίνδυνο στο αυτοκίνητο.

«Μέχρι τον προηγούμενο Οκτώβριο του 2012, πριν δηλαδή την ανακοίνωση του υπουργείου ότι κάνει την αύξηση 80% στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης υγραερίου κίνησης, η ανταπόκριση των Ηρακλειωτών στην τοποθέτηση υγραερίου στα αυτοκίνητά τους ήταν πολύ θετική.

Από εκείνο το σημείο και μετά όμως η αγορά πάγωσε. Όμως, και έτσι να γίνουν τα πράγματα και πάλι θα συμφέρει τον καταναλωτή να κάνει το όχημά του υγραεριοκίνητο», είπε ο κ. Σταύρος Κουμουλάς, ιδιοκτήτης πρατηρίου καυσίμων και υγραεριοκίνησης στην περιοχή Κορώνη Μαγαρά στο Ηράκλειο, παροτρύνοντας τους ιδιοκτήτες συμβατικών οχημάτων να τα μετατρέψουν σε υγραεριοκίνηση, χωρίς κανένα δισταγμό.

Σε ετήσια βάση, όταν ένας οδηγός ξοδεύει για βενζίνη 2.100 ευρώ, υπολογίζεται ότι με το υγραέριο θα θέλει περίπου 1.200 ευρώ, με τη διαφορά να ανέρχεται το λιγότερο στα 900 ευρώ, ποσό κάθε άλλο παρά ευκαταφρόνητο για τον οικογενειακό προϋπολογισμό, ειδικά την περίοδο της κρίσης που διανύουμε.

«Η τιμή του υγραερίου είναι πολύ φτηνή, αρκεί μόνο να σκεφτεί κανείς ότι αυτή τη στιγμή αγγίζει τα 0,85 ευρώ, ενώ η τιμή της αμόλυβδης στο δικό μου τουλάχιστον πρατήριο είναι στο 1,66, με τη μέση τιμή της αγοράς να κυμαίνεται στο 1,82 ευρώ. Αμέσως-αμέσως γίνεται αντιληπτή η διαφορά της τάξεως των 0,75 ευρώ ανάμεσα στα δύο καύσιμα και το οικονομικό όφελος που μπορεί να έχει ο καταναλωτής», προσθέτει ο κ. Κουμουλάς, μιλώντας για το οικονομικό όφελος που θα έχει στο πορτοφόλι του όποιος οδηγός θελήσει να κάνει τη μετατροπή αυτή στο όχημά του.

«Η τιμή του είναι πιο συμφέρουσα, αν σκεφτεί κανείς ότι σε μια διαδρομή Ηράκλειο-Χανιά ένα αυτοκίνητο που κινείται με υγραεριοκίνηση δε θα κάψει περισσότερα από 7 ευρώ, εκεί που το λιγότερο που χρειάζεσαι με ένα συμβατικό, χαμηλού κυβισμού αυτοκίνητο είναι 20-30 ευρώ. Η κατανάλωση είναι μικρότερη ακόμα και από ένα μηχανάκι», πρόσθεσε ο κ. Κουμουλάς.

Σημειώνεται ότι, η απόσβεση είναι μάλιστα ακόμα πιο σημαντική στον επαγγελματία που αναγκάζεται να κάνει πολλά χιλιόμετρα τη μέρα. Αξιοσημείωτο είναι το ότι τα συνεργεία κάνουν ευκολίες πληρωμής, διευκολύνσεις μέσω πιστωτικής κάρτας, με δόσεις, αλλά και διακανονισμούς σε προσωπικό επίπεδο, αν γνωρίζονται με τον πελάτη. Ωστόσο, το κέρδος δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά και τεχνικό, αφού με το υγραέριο εξασφαλίζουμε μεγαλύτερη μακροβιότητα στον κινητήρα και καθαρότερες καύσεις με λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2).

Το υγραέριο δεν είναι καθόλου επικίνδυνο και αυτό διότι τοποθετείται σε ασφαλή φιάλη, ενώ σε περίπτωση διαρροής υπάρχει βαλβίδα ασφαλείας που διακόπτει την παροχή υγραερίου στον κινητήρα. 'Άλλος ένας σημαντικός παράγοντας για την τσέπη του καταναλωτή είναι ότι στο σύστημα υγραεριοκίνησης απαιτεί ελάχιστη συντήρηση: αλλαγή δύο φίλτρων κάθε 20.000 χλμ. Είναι όμως φιλικό προς το περιβάλλον, καθώς είναι οικολογικό το υγραέριο σε σχέση με τη βενζίνη. Στα υγραεριοκίνητα μοντέλα παρουσιάζεται μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέχρι και 15% και πλήρης εξάλειψη των μικροσωματιδίων που περιέχονται στα καυσαέρια της βενζίνης.

Πως γίνεται η μετατροπή

Για να μετατραπεί σε υγραεριοκίνητο ένα συμβατικό αυτοκίνητο, αναλόγως το συνεργείο και το σύστημα που θα τοποθετηθεί, η τιμή του κυμαίνεται στα 1.200 με 1.900 ευρώ. 

Ωστόσο και μετά τη μετατροπή αυτή, το όχημα μπορεί να παραμείνει και βενζινοκίνητο, με τον ιδιοκτήτη του να έχει το δικαίωμα της επιλογής και το πώς θα το κινήσει στη διάρκεια της διαδρομής. Ο οδηγός μπορεί να εναλλάσσει το καύσιμο μέσω ενός μπουτόν που θα τοποθετηθεί στο ταμπλό. Αν τελειώσει το υγραέριο, το σύστημα εναλλάσσει αυτόματα την παροχή καυσίμου σε βενζίνη, χωρίς να χρειαστεί παρέμβαση του οδηγού.

Κατόπιν της τοποθέτησης του συστήματος υγραερίου, το αυτοκίνητο κινείται είτε με βενζίνη είτε με υγραέριο. Έτσι, διπλασιάζεται η αυτονομία του. «Η διαφορά είναι ότι πάντα, όταν βάζουμε μπρος το αυτοκίνητο, ξεκινάει με βενζίνη. Και αναλόγως τη μετατροπή που έχει γίνει, γίνεται υγραεριοκίνητο αυτόματα μετά από 10-15 δευτερόλεπτα. H όλη διαδικασία της τοποθέτησης δεν ξεπερνά τις 2 με 3 ημέρες το πολύ, με τον ιδιοκτήτη να μη χρειάζεται να ταλαιπωρηθεί και να μείνει χωρίς μεταφορικό μέσο. Μάλιστα, πολλά συνεργεία εξυπηρετούν τον πελάτη με αντικατάσταση οχήματος. Μετά το όχημα πρέπει να περάσει από μηχανολογικό έλεγχο, καθώς απαιτείται στην άδεια επάνω να αναγράφεται ότι το όχημα έχει υγραεριοκίνηση», επισημαίνει ο κ. Κουμουλάς περιγράφοντας τη διαδικασία της μετατροπής.

Ο χρόνος για τη μετατροπή είναι περίπου 2 ημέρες (10 ημέρες θα διαρκέσουν οι διαδικασίες για την έκδοση νέας άδειας), ενώ αρκετές εταιρείες προσφέρουν και πολλές άτοκες δόσεις για την αποπληρωμή της μετατροπής. Ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. που το μετέτρεψε σε υγραεριοκίνητο μετά την τοποθέτηση του συστήματος πρέπει να κάνει μια υπεύθυνη δήλωση ότι η εγκατάσταση πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος. Το αυτοκίνητο συνοδευόμενο από αυτή τη δήλωση περνά από ΚΤΕΟ για έλεγχο. Το τρίτο βήμα μετά το ΚΤΕΟ αφορά την έκδοση νέας άδειας του αυτοκινήτου στη Διεύθυνση Μεταφορών της Περιφέρειας, στην οποία έχει ταξινομηθεί, ώστε να συμπληρωθεί στην άδεια ότι το αυτοκίνητο είναι υγραεριοκίνητο.


Της Μαρίας Αντωνογιαννάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια