default-image

Η τράπεζα επενδύσεων θέλει να συγχρηματοδοτήσει το Καστέλι

Κρήτη
Η τράπεζα επενδύσεων θέλει να συγχρηματοδοτήσει το Καστέλι

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λιμάνι Τυμπακίου και αεροδρόμιο Καστελίου βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού, ο οποίος θα επισκεφτεί την Κίνα, και αυτό διεφάνη και από τη σημερινή συνάντηση. Η τράπεζα επενδύσεων της Κίνας ενδιαφέρεται για το αεροδρόμιο Καστελίου και η Cosco για την πύλη εισόδου της Κρήτης.

Συγκεκριμένα ως επίκεντρο το αεροδρόμιο Καστελίου είχε η συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ Μανώλη Κεφαλογιάννη και δημάρχου Μινώα Πεδιάδος, Ζαχαρία Καλογεράκη, παρουσία στελεχών του Δήμου.

Ο κ. Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στην κρίσιμη επίσκεψη του πρωθυπουργού στην Κίνα, στην οποία θα τεθεί και το θέμα του αεροδρομίου Καστελίου, αφού υπάρχει το ενδιαφέρον επενδυτών.

Για το αεροδρόμιο Καστελίου

Όπως είπε ο γραμματέας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κεφαλογιάννης, «η τράπεζα επενδύσεων που είχα την ευκαιρία να συζητήσω με τον πρόεδρό της, και η οποία έχει κύκλο εργασιών 1 τρισ. € και από την προηγούμενη κιόλας επίσκεψη του αρχηγού του κράτους της Κίνας στην Κρήτη έχει ανοίξει η γραμμή για τη ναυτιλία ήδη τώρα που συζητάμε 5 δισ. ευρώ και έχουν απορροφηθεί τα 800 εκατ., θέλει συγκεκριμένα projects, συγκεκριμένα έργα όπως είναι το αεροδρόμιο το οποίο συζητήσαμε, να το χρηματοδοτήσει σε συνεργασία με κινεζικές και ευρωπαϊκές εταιρείες.

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες έχουν δείξει ήδη ενδιαφέρον, οι κινεζικές εταιρείες που κάνουν έργα τα οποία είναι 20 φορές μεγαλύτερα από ό,τι είναι το αεροδρόμιο Καστελίου είναι έτοιμες προς αυτήν την κατεύθυνση και το ταξίδι του πρωθυπουργού και οποιεσδήποτε άλλες επαφές κάνουμε εκεί δημιουργούν τις συνέργειες για να δημιουργηθεί εκείνη η συνεργασία που χρειάζεται για να υλοποιηθούν τα έργα. Τα έργα στην Ελλάδα από εδώ και στο εξής θα είναι με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα».

Για το λιμάνι Τυμπακίου

Όπως ανέφερε ο κ. Κεφαλογιάννης, «είχα επαφές και με το γενικό γραμματέα του ΚΚΕ, ο οποίος ουσιαστικά έχει πολύ μεγάλη ευθύνη στη λειτουργία του κράτους και στις παραγγελίες που δίνονται για αναπτυξιακά έργα και στην Κίνα και στο εξωτερικό. Συνάντησα ακόμη το διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας China Shipping η οποία έχει κύκλο εργασιών 500 δισ. και συνάντησα το γενικό διευθυντή της Cosco - φίλο και δικό μου και της Ελλάδας - που έχει κάνει και τη σημαντική επένδυση στον Πειραιά, ο οποίος κι αυτός έχει κάνει κύκλο εργασιών 1 τρισ. ευρώ. Είναι πολύ ευχαριστημένοι για το έργο που έχει γίνει στην Cosco, ενώ ενδιαφέρονται για αυτά τα έργα για τις πύλες εισόδου και στον Πειραιά και στην Κρήτη. Γιατί λοιπόν να μη δημιουργηθεί η προστιθέμενη αξία από τη συνεργασία και των τοπικών φορέων, των δημοτικών αρχόντων και των δημοτικών συμβουλίων και του Περιφερειακού Συμβουλίου, να έχουμε μια θετική προσέγγιση στο θέμα για να πιέσουμε να γίνουν αυτά τα έργα; Κανείς δε σου χαρίζει τίποτα, πρέπει κι εσύ να αγωνιστείς. Αυτό θα είναι και το αντικείμενο της συζήτησης με τον περιφερειάρχη κ. Αρναουτάκη και τον αντιπεριφερειάρχη κ. Κουκιαδάκη το απόγευμα».

Καλογεράκης: «Θέλουμε να μειώσουμε τα αρνητικά του έργου»

Ο δήμαρχος Μινώα Πεδιάδος από την πλευρά του μίλησε για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο και επισήμανε ότι είναι θετικό ότι υπάρχει κινεζικό ενδιαφέρον αλλά ότι πρέπει να ξεπεραστούν τα εμπόδια, σημειώνοντας ότι «είναι ευθύνη μαζί με αυτά που είπε ο γραμματέας της Ν.Δ. και βουλευτής Ηρακλείου, αλλά και το ότι είναι ψηλά στην ατζέντα του πρωθυπουργού στην επίσκεψή του, να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες ώστε να είμαστε έτοιμοι, αφού υπάρχει εκφρασμένο επενδυτικό ενδιαφέρον, να δημοπρατηθεί το έργο.

Άρα η δέσμευση της κυβέρνησης ότι μέσα στο '13 θα έχουμε τη δημοπράτηση και με βάση το επενδυτικό ενδιαφέρον ελπίζω να υλοποιηθεί. Θέλω να τονίσω ότι ένα μεγάλο έργο έχει και τα θετικά του και τα αρνητικά του. Ο σκοπός της δημοτικής Αρχής είναι να αναδείξουμε τα θετικά και να μειώσουμε τα αρνητικά αυτού του έργου. Για αυτό το λόγο έχουμε ένα πλήρη σχεδιασμό για έργα και παρεμβάσεις στην περιοχή, ονομάζονται συνοδά έργα, που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του αεροδρομίου αλλά και για την προστασία της οικοπανίδας της ευρύτερης περιοχής. Θεωρώ ότι στα πλαίσια αυτών των συζητήσεων θα έχουμε τη δυνατότητα να διαμορφώσουμε ένα master plan ανάπτυξης της περιοχής, ελέγχοντας την ανάπτυξη η οποία δεν μπορεί να είναι άναρχη και να καταστρέψει βασικές δομές της περιοχής μας».

Της Φιλίας Σαριδάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News