default-image

Η Κρήτη ξεπέρασε σε αφίξεις την Αθήνα

Κρήτη
Η Κρήτη ξεπέρασε σε αφίξεις την Αθήνα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έχουμε τονίσει πολλές φορές την αναγκαιότητα ενός νέου υπερσύγχρονου αεροπορικού κόμβου στην Κρήτη, δυστυχώς όμως, η επίσημη Πολιτεία, με κινήσεις κοροϊδίας, προσπαθεί να φρενάρει το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο για τη νότια Ελλάδα, που δεν είναι άλλο από την κατασκευή ενός σύγχρονου αεροδρομίου στο Καστέλι.

Σε αυτή την αναγκαιότητα, που ζητά επιτακτικά η τοπική κοινωνία, έρχονται να προστεθούν και οι αριθμοί από την κίνηση το 2012, όπου τα δύο αεροδρόμια της Κρήτης για πρώτη φορά ξεπερνούν σε αφίξεις το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» της Αθήνας!

Με βάση λοιπόν τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ΕΛ.ΣΤΑΤ., το πρώτο εξάμηνο του 2012 οι αφίξεις σε Ηράκλειο και Χανιά ήταν 2.459.398, ενώ την ίδια στιγμή στο αεροδρόμιο Αθηνών ήταν 2.147.757. Μάλιστα, προσμετρώντας και τα επίσημα στοιχεία του δεύτερου εξάμηνου, προκύπτει πως αν η Κρήτη είχε ένα αεροδρόμιο, αυτό θα ήταν σε κίνηση οριακά μεγαλύτερο από αυτό των Αθηνών. Μάλιστα κατά το 2012 τα Χανιά κατέγραψαν μια θεματική αύξηση των αφίξεων κατά 3,9% σε αντίθεση με το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, όπου στην κίνησή του κατέγραψε μικρή μείωση -2,1%. Να επισημάνουμε ότι κατά το αντίστοιχο χρονικό διάστημα το 2011 στο αεροδρόμιο Ηρακλείου και Χανίων είχαν αφιχθεί σχεδόν 5 εκατομμύρια επιβάτες.

Αναγκαιότητα

Η δυναμική της Κρήτης για μια ακόμη φορά αποτυπώνει την αναγκαιότητα ενός σύγχρονου κόμβου, μιας και με βάση τις προβλέψεις του 2013 ίσως η κίνηση στα δύο αεροδρόμια της Κρήτης, όσον αφορά τις αφίξεις, αγγίξει τα 7 εκατομμύρια, περνώντας μπροστά από το αεροδρόμιο της Αθήνας για μια ακόμη χρονιά.

Μάλιστα η εγκατάσταση της Ryanair στα Χανιά ως βάση θα «απογειώσει» ακόμα περισσότερο τις αφίξεις, με την Κρήτη να γίνεται πλέον ο κορυφαίος αεροπορικός κόμβος της χώρας. Ειδικότερα, από τα στοιχεία της Έρευνας Συνόρων που διενεργεί η Τράπεζα της Ελλάδος και δημοσιοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ), προκύπτει ότι οι αφίξεις από την Ευρώπη, στην οποία αναλογεί το μεγαλύτερο μερίδιο των αφίξεων (90%), παρουσίασαν την περίοδο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2012 μείωση που κυμαίνεται στο 5,2%, ενώ από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταγράφηκε μείωση 8,3%. Σημαντική μείωση των αφίξεων σε απόλυτες τιμές παρατηρείται από την Πολωνία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, τη Γερμανία, τη Βουλγαρία, την Ιταλία και την Ολλανδία, ενώ σημαντική αύξηση των αφίξεων παρατηρείται από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Ρωσία.

«Απογείωση»

Όσον αφορά τώρα τα θετικά μηνύματα από τη γερμανική και ρωσική αγορά, μάλλον το 2013 η ανοδική πορεία των αεροδρομίων της Κρήτης θα είναι δεδομένη, την ώρα που πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν μας το γεγονός ότι νέες πτήσεις τσάρτερ δρομολογούνται και στο αεροδρόμιο της Σητείας. Το αεροδρόμιο που συγκεντρώνει το μεγαλύτερο ποσοστό κίνησης είναι το αεροδρόμιο Αθηνών (15,9%) και ακολουθούν τα αεροδρόμια του Ηρακλείου (13,8 %) και της Ρόδου (10,7%). Βέβαια η Κρήτη δεν προσμετράται ως ένας ενιαίος αεροπορικός κόμβος, καθώς στο νησί λειτουργούν τρία διαφορετικά αεροδρόμια.

ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ

Το Καστέλι μπορεί να γίνει «μαγνήτης»

Αξίζει να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας έχει καταστεί πλέον ένας περιφερειακός αεροπορικός κόμβος της Ευρώπης, μιας και έχει χάσει ένα μεγάλο μέρος της δυναμικής του μετά την απομάκρυνση αεροπορικών εταιρειών κολοσσών από την ελληνική πρωτεύουσα.

Ας ελπίσουμε λοιπόν ότι σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς η επίσημη Πολιτεία θα λάβει σοβαρά υπ' όψιν τους αριθμούς και θα προβεί σε όλες τις ενέργειες, έτσι ώστε να ανοίξει επιτέλους ο δρόμος για την κατασκευή ενός σύγχρονου αεροπορικού κόμβου στο Καστέλι. Άλλωστε η δυναμική της Κρήτης είναι δεδομένη και σε καιρούς ύφεσης «κλείνει το μάτι» στην επίσημη ελληνική Πολιτεία, που μάλλον κοιμάται τον ύπνο του δικαίου.

Του Μάνου Δασκαλάκη

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News