Κόσμος

Η πρώτη φωτογραφία της μαύρης τρύπας στην καρδία του γαλαξία μας

Η μαύρη τρύπα στο κέντρο του σπειροειδούς γαλαξία μας, γνωστή με το όνομα Τοξότης Α*, απέχει περίπου 26.000 έτη φωτός από τη Γη - Έχει μάζα περίπου 4 εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο και καταναλώνει μια τεράστια ποσότητα υλικών

Tη «φωτογράφηση» για πρώτη φορά της τεράστιας μαύρης τρύπας που βρίσκεται στο κέντρο του δικού μας γαλαξία ανακοίνωσαν οι επιστήμονες.

Το επίτευγμα-ορόσημο κατέστη εφικτό από το Τηλεσκόπιο Ορίζοντα Γεγονότων και η παρουσίαση  έγινε με συνεντεύξεις Τύπου ταυτόχρονα σε πολλές χώρες όπως τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, τη Χιλή, την Ιαπωνία, το Μεξικό, τη Ν. Κορέα την Κίνα κ.α. από πολλές ερευνητικές ομάδες.

Η μαύρη τρύπα στο κέντρο του σπειροειδούς γαλαξία μας, γνωστή με το όνομα Τοξότης Α, απέχει περίπου 26.000 έτη φωτός από τη Γη, έχει μάζα περίπου 4 εκατομμύρια φορές μεγαλύτερη από τον Ήλιο και καταναλώνει μια τεράστια ποσότητα υλικών σκόνης, αερίων και ολόκληρων άστρων που έλκονται από την πανίσχυρη βαρυτική έλξη της.

Το Τηλεσκόπιο Ορίζοντα Γεγονότων που ξεκίνησε το 2012, είναι ένα «εικονικό» τηλεσκόπιο, αποτελούμενο από ένα παγκόσμιο δίκτυο συνεργαζομένων παρατηρητηρίων που από κοινού έχουν πολύ μεγαλύτερες δυνατότητες, όντας έτσι ικανό να παρατηρήσει άμεσα μια μαύρη τρύπα ή πιο σωστά το κοντινό περιβάλλον της.

«Αυτές οι άνευ προηγουμένου παρατηρήσεις έχουν βελτιώσει σημαντικά την κατανόησή μας για το τι συμβαίνει στο κέντρο του γαλαξία μας και προσφέρουν νέες ιδέες για το πώς αυτές οι γιγάντιες μαύρες τρύπες αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον τους», δηλώνει ο Τζέφρι Μπόουερ του EHT και του Institute of Astronomy and Astrophysics της Academia Sinica της Ταϊπέι.

«Οι αστροφυσικοί πιστεύουν ότι οι μαύρες τρύπες είναι συνήθεις στον πυρήνα των γαλαξιών – και ότι είναι κατά κάποιο τρόπο άρρηκτα συνδεδεμένες με την ίδια τη γαλαξιακή εξέλιξη», σημειώνει στο σχετικό άρθρο της η Washington Post.

Οι ερευνητές έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστροφυσικής «The Astrophysical Journal Letters».

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News