Σε άκρως απαραίτητο εργαλείο της καθημερινότητας πολιτών και επιχειρήσεων εξελίσσονται οι πωλήσεις smartphones στην ελληνική αγορά . Κι αυτό επειδή εν μέσω πανδημίας κινούνται ανοδικά με την αύξηση σε επίπεδο όγκων να είναι μικρότερη από αυτήν που καταγράφεται σε επίπεδο αξίας της αγοράς.
Σύμφωνα με το ΣΕΠΕ, η κινεζική Xiaomi βρίσκεται στην πρώτη θέση, με ένα αξιοσημείωτο μερίδιο 51% και τις πωλήσεις να σημειώνουν εντυπωσιακή αύξηση, αυξανόμενες κατά 113% σε ετήσια βάση.
Στην δεύτερη θέση με τις καλύτερες επιδόσεις στην ελληνική αγορά ακολουθεί η Samsung, με μερίδιο αγοράς 22% και αύξηση πωλήσεων 11% μέσα σε έναν χρόνο κατά το διάστημα του 2021.
Ακολουθεί η TCL, με μερίδιο της αγοράς 11%, σύμφωνα με το στοιχεία της Canalys. Είναι αξιοσημειώτο ότι η τελευταία έκανε ρεκόρ ανόδου σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, με τις πωλήσεις να αυξάνονται σε ποσοστό 1.430%
Οι κατασκευαστές
Tην πεντάδα με τους πιο δυνατούς κατασκευαστές στην ελληνική αγορά smartphones συμπλήρωσαν η Apple με μερίδιο 6% και αύξηση πωλήσεων κατά 21% και η realme με μερίδιο 4%.
Ωστόσο, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, τα μερίδια θα αλλάξουν λόγω του γεγονότος ότι θα παρουσιαστούν νέα μοντέλα κατά τη διάρκεια των εορταστικών αγορών.
Ανοδική και η πορεία της παγκόσμιας αγοράς
Σημαντική είναι και η κινητικότητα παγκοσμίως στην αγορά smartphones. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η άνοδος της Xiaomi, η οποία κατέχει τη δεύτερη θέση μεταξύ του κορυφαίου top5 με τους πιο ισχυρούς κατασκευαστές της διεθνούς αγοράς, μετά από την έχουσα τα πρωτεία Samsung.
Η IDC υπέδειξε ότι, στο δεύτερο τρίμηνο του 2021, η Samsung παρέμεινε στην κορυφή της κατάταξης με ένα μερίδιο 18,8% (από 19,3% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020). Από την πλευρά της, η Xiaomi απέσπασε το ίδιο διάστημα μερίδιο 16,9% των παγκοσμίων πωλήσεων (από 10,3% έναν χρόνο νωρίτερα).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Apple με μερίδιο 14,1% (από 13,6% την αντίστοιχη περυσινή περίοδο). Την πεντάδα συμπληρώνουν οι Oppo με 10,5% (από 8,7% έναν χρόνο νωρίτερα) και η vivo με 10,1% (από 8,6% το 2ο τρίμηνο του 2020). Η Huawei, έχει μείνει πίσω λόγω των αμερικανικών κυρώσεων και της έλλειψης πρόσβασης στις υπηρεσίες της Google, που αποτελεί σημαντικό εμπόδιο όσον αγορά στις πωλήσεις της σε πολλές αγορές.