Κόσμος

Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Ψήφισμα για θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα

Όπως τόνισαν οι ευρωβουλευτές, δεν έχει σημειωθεί πρόοδος όσον αφορά στη μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια

Ψήφισμα εγκρίθηκε από την Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με 615 ψήφους υπέρ, 24 κατά και 48 αποχές σχετικά με την οδική ασφάλεια. Το ψήφισμα υποστηρίζει ότι περίπου 22.700 άνθρωποι πεθαίνουν στους δρόμους της Ε.Ε. κάθε χρόνο, ενώ περίπου 120.000 τραυματίζονται σοβαρά.  Και είναι ίσως από τις σπάνιες φορές που η Ελλάδα δεν  ξεχώρισε στις στατιστικές με αρνητικό πρόσημο.

Όπως τόνισαν οι ευρωβουλευτές, δεν έχει σημειωθεί πρόοδος όσον αφορά στη μείωση της συχνότητας των δυστυχημάτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια, ενώ δεν έχει επιτευχθεί και ο στόχος για μείωση κατά το ήμισυ του αριθμού των θανάτων από τροχαία μεταξύ 2010 και 2020, καθώς η μείωση ήταν της τάξης του 36%. Μοναδική εξαίρεση αποτέλεσε η Ελλάδα, με μείωση που ανήλθε στο 54%, ενώ η Κύπρος σημείωσε πρόοδο 20%. Σύμφωνα με τους ευρωβουλευτές, η υπέρβαση των ορίων ταχύτητας αποτελεί βασικό παράγοντα στο 30% περίπου των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων. Η Επιτροπή θα πρέπει να προτείνει τρόπους για την εφαρμογή ασφαλών ορίων ταχύτητας, όπως η μέγιστη ταχύτητα των 30 χλμ./ώρα σε κατοικημένες περιοχές και σε περιοχές όπου υπάρχει μεγάλος αριθμός ποδηλατών και πεζών. Για την περαιτέρω προώθηση της ασφαλούς χρήσης του οδικού δικτύου διακηρύσσουν ότι θα πρέπει επίσης να υπάρχει μηδενική ανοχή σε περιστατικά οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος, τονίζοντας ότι το αλκοόλ αφορά περίπου το 25% του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα.

Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο ενσωμάτωσης λειτουργίας «ασφαλούς τρόπου οδήγησης» στις κινητές και ηλεκτρονικές συσκευές των οδηγών, προκειμένου να περιοριστεί η διάσπαση της προσοχής τους. Προτείνουν ακόμη φορολογικά κίνητρα και ελκυστικά προγράμματα ασφάλισης για την αγορά και τη χρήση οχημάτων με τα υψηλότερα πρότυπα ασφάλειας. Παράλληλα, ζητούν περισσότερες επενδύσεις σε υποδομές που θα συμβάλλουν στην οδική ασφάλεια, εστιάζοντας σε ζώνες με τον μεγαλύτερο αριθμό ατυχημάτων.

φωτογραφία (unsplash)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr ΣΤΟ Google News

Τα δημοφιλέστερα του 24ώρου

Σχόλια