Roland Garros: Η απίστευτη ιστορία ενός... πιλότου

Life
Roland Garros: Η απίστευτη ιστορία ενός... πιλότου

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιος ήταν ο μάχιμος αεροπόρος, εφευρέτης, ποδηλάτης Roland Garros που έδωσε το όνομα του στο Γαλλικό Όπεν

Τις προηγούμενες ημέρες ολοκληρώθηκε το μεγάλο τουρνουά τένις στο Roland Garros, με τα βλέμματα του παγκόσμιου ενδιαφέροντος στραμμένα πάνω στη μεγάλη διοργάνωση και στους αθλητές που ξεχώρισαν.

Όχι, σήμερα δε θα μιλήσουμε για τους Έλληνες τενίστες που άφησαν το αποτύπωμά τους ή την Τσέχα αθλήτρια που σήκωσε την κούπα. Σήμερα, θα γνωρίσουμε τον Roland Garros. Δεν πρόκειται για κάποιο μεγάλο όνομα του τένις, ούτε για κάποιον πρωταθλητή. Πρόκειται για έναν μάχιμο αεροπόρο, εφευρέτη, ποδηλάτη καθώς και παίκτη του ποδοσφαίρου και του ράγκμπυ.

Ο Roland Garros γεννήθηκε στο Σεν Ντενί της Γαλλίας, το 1888, και σε ηλικία 12 ετών, πέρασε μια πολύ βαριά μορφή πνευμονίας, η οποία τον οδήγησε στις Κάννες.

Εκεί, προκειμένου να ανακτήσει την υγεία του, ασχολήθηκε με την ποδηλασία, κερδίζοντας την 1η θέση σε διασχολικό πρωτάθλημα, ενώ, στην πορεία ασχολήθηκε με μεγάλη προσήλωση με το ποδόσφαιρο, το ράγκμπυ και το τένις. Μέχρι, τότε, ωστόσο δεν είχε ανακαλύψει ακόμα την απόλυτη εμπειρία και το επάγγελμα που θα τον εξύψωνε στους αιθέρες, μεταφορικά και κυριολεκτικά. Παρακολουθώντας, εκείνο το έτος, τη Μεγάλη Εβδομάδα Αεροπορίας, συνειδητοποίησε τη φλόγα που ανέβλυζε μέσα του για τα αεροπλάνα.

Η πρώτη του πτήση έγινε με μονοπλάνο και έκτοτε «σάρωσε» σε πολλούς ευρωπαϊκούς αεροπορικούς αγώνες, κατακτώντας το ρεκόρ ύψους των 3.150 μέτρων, όπως επίσης και την πρώτη χωρίς σταθμό πτήση πάνω από τη Μεσόγειο.

Ο Roland Garros ήταν μια πολυσχιδής προσωπικότητα και ένας πολυπράγμων άνδρας, ο οποίος δεν αναπαυόταν και συνεχώς εξελισσόταν. Μια σημαντική εξέλιξη για εκείνον ήταν η ίδρυση μιας μεγάλης αντιπροσωπείας αυτοκινήτων, σε συνεργασία με το στενό του φίλο Έττορε Μπουγκάτι, ο οποίος του χάρισε τη, λεγόμενη, Γκαρός Μπουκάτι, το αυτοκίνητο που κέρδισε την καρδιά του Garros.

Το όνομά του, ωστόσο, συνοδεύεται και με την εφεύρεση και την εξέλιξη ενός μοχλού συγχρονισμού σε πολεμικό αεροσκάφος, κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου πολέμου, στον οποίο είχε καταταχθεί στη Γαλλική Αεροπορία. Ο μύθος, λοιπόν, λέει ότι ο Garros, ως πιλότος ήθελε να εξασφαλίσει μια εκσυγχρονισμένη πατέντα, προσαρμοσμένη στον έλικα, με την οποία θα μπορούσε να καταρρίψει με ευκολία άλλα πολεμικά αεροσκάφη. Όπως και έκανε και γι’ αυτό ο Αεροπορικός Όμιλος Αμερικής του απένειμε μετάλλιο 3 χρόνια αργότερα. Ωστόσο, στις 18 Απριλίου 1915, ο Garros χτυπήθηκε από πυρά εδάφους, πέφτοντας σε ελεγχόμενο από Γερμανούς έδαφος, όπου και αιχμαλωτίστηκε για 3 ολόκληρα χρόνια.

Στις 5 Οκτωβρίου 1918, ο Roland Garros, μετά από μια κινηματογραφική δραπέτευση από το γερμανικό στρατόπεδο, σκοτώθηκε κοντά στο Βουζιέ των Αρδενών, μια ημέρα πριν τα τριακοστά του γενέθλια, όταν το αεροπλάνο του καταρρίφθηκε.

Ο «Άσσος των αιθέρων» σήμερα έχει μείνει στη μνήμη των Γάλλων και όχι μόνο, εξαιτίας του σταδίου που φιλοξενεί το Γαλλικό Όπεν και το οποίο έχει ονομαστεί προς τιμήν του.

Ενώ, μεταξύ άλλων, έχει ανεγερθεί και το άγαλμα του ίδιου, τιμώντας την προσφορά και τα κατορθώματά του.

Επιμέλεια: Μαρία Σπουρδαλάκη

(Φωτογραφία Αρχείου IN TIME)

ΤΑ ΝΕΑ του neakriti.gr στο Google News