Τα μικρά παιδιά έχουν το 1/16 του ιικού φορτίου των 80άρηδων

Κόσμος
Τα μικρά παιδιά έχουν το 1/16 του ιικού φορτίου των 80άρηδων

Τι έδειξε μελέτη Ολλανδών επιστημόνων

Σαφή συσχέτιση ανάμεσα στην ηλικία και στο ιικό φορτίο του SARS-CoV-2 εντόπισαν οι επιστήμονες. Τα παιδιά κάτω των 12 ετών έχουν σαφώς χαμηλότερο ιικό φορτίο σε σχέση με τους ενήλικες, άσχετα με το φύλο τους ή τη διάρκεια των συμπτωμάτων τους, όταν έχουν μολυνθεί από τον κορωνοϊό. Κατά προσέγγιση, τα παιδιά Δημοτικού έχουν 16 φορές μικρότερο ιικό φορτίο σε σχέση με τους ανθρώπους 80 ετών και άνω.

Τα ευρήματα της έρευνας, της μεγαλύτερης του είδους της διεθνώς μέχρι σήμερα, συνάδουν με τα πορίσματα άλλων μελετών ότι τα παιδιά παίζουν περιορισμένο ρόλο στην μετάδοση του κορωνοϊού και στην εξάπλωση της πανδημίας Covid-19, στο μέτρο που το χαμηλότερο ιικό φορτίο καθιστά κάποιον λιγότερο μεταδοτικό.

Από την άλλη, σύμφωνα με τους Ολλανδούς επιστήμονες, αυτό σημαίνει ότι τα γρήγορα τεστ αντιγόνου (rapid), τα οποία είναι λιγότερο ευαίσθητα από τα μοριακά (PCR), πιθανότατα είναι λιγότερο ευαίσθητα στα παιδιά από ό,τι στους μεγάλους. Τα ούτως ή άλλως λιγότερο ακριβή γρήγορα τεστ μπορεί είναι ακόμη λιγότερο ακριβή, όταν χρησιμοποιούνται σε παιδιά και γενικότερα σε άτομα με χαμηλό ιικό φορτίο.

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη κανονική δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό), ανέλυσαν στοιχεία για 18.290 άτομα, εκ των οποίων 238 κάτω των 12 ετών, που είχαν διαγνωσθεί με κορονοϊό μέσω ρινοφαρυγγικών και στοματοφαρυγγικών δειγμάτων και μοριακού τεστ, που διενεργήθηκαν έως το Δεκέμβριο 2020, εστιάζοντας στο ιικό φορτίο ανά ηλικιακές ομάδες.

Στη διάρκεια τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου κύματος της πανδημίας σε όλο τον κόσμο τα παιδιά έχουν μείνει σχετικά ανεπηρέαστα από την Covid-19, κάτι που αποτελεί αντικείμενο επιστημονικής συζήτησης και διερεύνησης. Τα ποσοστά των κρουσμάτων Covid-19 σε παιδιά είναι πολύ μικρότερα από άλλες αναπνευστικές λοιμώξεις, συμπεριλαμβανομένης της γρίπης. Η επικρατούσα εξήγηση είναι ότι ο κορωνοϊός διεισδύει στα ανθρώπινα κύτταρα μέσω του υποδοχέα ACE2, η ποσότητα του οποίου αυξάνει με την ηλικία και στα παιδιά βρίσκεται ακόμη σε μικρό αριθμό, κάτι που λειτουργεί σε ένα βαθμό προστατευτικά γι' αυτά.

(φωτογραφία Unsplash)

Διαβάστε ΕΔΩ όλες τις ειδήσεις για τον κορωνοϊό.