Κόσμος

Η μεγαλύτερη σε διάρκεια πτήση στον κόσμο

Από την Νέα Υόρκη στο Σίδνεϊ σε 19 ώρες και 16 λεπτά - Είχε δοκιμαστικό χαρακτήρα

Ένας διεθνούς φήμης αυστραλιανός αερομεταφορέας, πραγματοποίησε την πρώτη δοκιμαστική πτήση για απευθείας σύνδεση της Νέας Υόρκης με το Σίδνεϊ, την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου. Στο Boeing 787-9, που χρησιμοποιήθηκε για το πρότζεκτ «Ανατολή του Ηλίου» (Project Sunrise), υπήρχαν 40 επιβάτες, 10 άτομα πληρώματος και 4 πιλότοι, ενώ χρειάστηκαν 19 ώρες και 16 λεπτά για να καλύψει μια διαδρομή 16.200 χιλιομέτρων.

Ο Άλαν Τζόις, Διευθύνων Σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας, δήλωσε πως θα ήθελε να μετατραπεί αυτό το δρομολόγιο σε καθημερινό μέχρι το 2022-2023. Εκτός από την Νέα Υόρκη, η απευθείας πτήση για το Σίδνευ της Αυστραλίας θα ξεκινά και από το Λονδίνο, ίσως και από περισσότερους προορισμούς.

Η δοκιμαστική αυτή πτήση, έγινε για ερευνητικούς λόγους αναφορικά με το πώς επηρεάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός σε μια πτήση τέτοιας διάρκειας. Εξετάστηκε πως θα μπορούσαν να επηρεαστούν οι πιλότοι, το πλήρωμα και οι επιβάτες.

Αυτή την στιγμή, η πτήση Νέα Υόρκη – Σύδνεϋ διαρκεί σχεδόν 24 ώρες και απαιτεί μια στάση, προτού φτάσει στον τελικό προορισμό, αφού κανένα εμπορικό αεροσκάφος δεν έχει ακόμη την εμβέλεια για να ολοκληρώσει μια τέτοια διαδρομή με πλήρες φορτίο, απευθείας. Η μεγαλύτερη σε διάρκεια εμπορική πτήση, μέχρι στιγμής, αφορά το ταξίδι, σχεδόν 19 ωρών, από την Σιγκαπούρη στην Νέα Υόρκη.

Το Boeing 787-9 που χρησιμοποιήθηκε στο «πείραμα», απογειώθηκε με την μέγιστη επιτρεπτή ποσότητα καυσίμου αλλά περιορισμένο φορτίο αποσκευών. Ενδιαφέρον στοιχείο, αποτελεί το γεγονός πως οι επιβάτες αλλάξαν τα ρολόγια τους σε ώρα Σίδνεϊ όταν μπήκαν στο αεροπλάνο και προσάρμοσαν το υπόλοιπο του ταξιδιού σε αυτά τα δεδομένα. Σύμφωνα με το «Business Insider», τα φώτα της καμπίνας έσβησαν προσαρμοσμένα στην ώρα Σίδνεϊ, ενώ και το φαγητό δίνονταν ανάλογα με την αντίστοιχη ώρα, ώστε οι επιβάτες να έχουν το λιγότερο δυνατό jet lag όταν φτάσουν στον τελικό προορισμό.

Το πλήρωμα πέρασε από τέστ κυμάτων του εγκεφάλου και των επιπέδων μελατονίνης. Λόγω των λίγων επιβατών, κάθε θέση μπορούσε να μετατραπεί σε κρεβάτι, αν και οι επιβάτες ενθαρρύνονταν να κάθονται στις θέσεις «economy class» για την βέλτιστη ισορροπία του αεροσκάφους.

Σχόλια