Βρετανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ένα νέο είδος ανθρώπου

Κόσμος
Βρετανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ένα νέο είδος ανθρώπου

Όταν το ανθρώπινο είδος ξεκίνησε για πρώτη φορά να εξελίσσεται, υπήρχαν ήδη δύο συγγενικά είδη, τα οποία είχαν εκλείψει: ο άνθρωπος του Νεάντερταλ και μια αρχαϊκή ομάδα ανθρώπων, που ονομάζονται Ντενίσοβαν. Σήμερα, ωστόσο, ένα νέο επιστημονικό εύρημα αποκάλυψε ότι ενδεχομένως να υπήρξε κι ένα τρίτο άγνωστο, μέχρι πρότινος, είδος ανθρώπου, το οποίο ανατράφηκε μαζί με τον άνθρωπο του Ντενίσοβαν.

Σύμφωνα με την ηλεκτρονική περιοδική έκδοση του Science World Report, οι επιστήμονες ανακάλυψαν το άγνωστο αυτό είδος, εξετάζοντας γονιδιωματικές αλληλουχίες τόσο των Νεάντερταλ όσο και των Ντενίσοβαν. Τα γονιδιώματα έδειξαν ότι τα είδη αυτά διασταυρώθηκαν με άλλα ανθρώπινα είδη τόσο στην Ευρώπη όσο και την Ασία πριν από περίπου 30.000 χρόνια, συμπεριλαμβανομένου και του άγνωστου αυτού είδους.

«Αυτό σημαίνει πως βρισκόμαστε μπροστά σε έναν κόσμο που μοιάζει πολύ με την ανθρωπογεωγραφία του "Άρχοντα των Δαχτυλιδιών", όπου υπήρχαν πολλοί ανθρώπινοι πληθυσμοί», δήλωσε ο δρ. Μαρκ Τόμας, καθηγητής Εξελικτικής Γενετικής στο Πανεπιστήμιο Κολέκτ του Λονδίνου.

Στο παρελθόν, οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι μοντέρνοι άνθρωποι έχουν DNA προερχόμενο τόσο από τον άνθρωπο του Ντενίσοβαν όσο και από τον άνθρωπο του Νεάντερταλ. Ωστόσο, είναι η πρώτη φορά που οι επιστήμονες καταλήγουν σε ένα άλλο, τελείως διαφορετικό ανθρώπινο είδος. Στην πραγματικότητα, είναι πιθανό να υπάρχουν πολύ περισσότερες ανθρώπινες ομάδες ή υπο-ομάδες εκεί έξω, οι οποίες περιμένουν να ανακαλυφθούν.

Σύμφωνα, πάντα, με το περιοδικό, όλα όσα γνωρίζουν οι ερευνητές για αυτό τον αρχαίο πληθυσμό ήταν ότι διασταυρώθηκε σίγουρα με τον άνθρωπο του Ντενίσοβαν και προήλθαν αρχικά από την Ασία. Είναι, επίσης, πιθανό ότι το είδος αυτό να σχετίζεται με τον «άνθρωπο της Χαϊδελβέργης» (Homo Heidelbergensis), ο οποίος εγκατέλειψε την Αφρική πριν από περίπου 500.000 χρόνια και αργότερα γέννησε τους Νεάντερταλ στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Εξίσου πιθανό είναι και το σενάριο ότι το συγκεκριμένο άγνωστο μέχρι πρότινος είδος να ταξίδεψε στην Ασία και να εξελίχθηκε σε ένα διαφορετικό εκεί.

Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν σε σύσκεψη για το αρχαίο DNA που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου και δημοσιεύθηκαν στην επιστημονική έκδοση «Nature».

Πηγή: tvxs.gr