Σχιζοφρενείς μαϊμούδες: Τις καταβάλλουν το άγχος, η κατάθλιψη και η αϋπνία

Επιστήμη
Σχιζοφρενείς μαϊμούδες: Τις καταβάλλουν το άγχος, η κατάθλιψη και η αϋπνία

Κινέζοι επιστήμονες κλωνοποίησαν μαϊμούδες με άγχος, αϋπνία και σχιζοφρένεια

Επιστήμονες στην Κίνα δημιούργησαν τις πρώτες πέντε κλωνοποιημένες μαϊμούδες που έχουν τροποποιηθεί γενετικά ώστε να εμφανίζουν παθήσεις παρόμοιες με τις νευροψυχικές διαταραχές στους ανθρώπους, και έτσι να μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη βιοϊατρική έρευνα.

Όλοι οι κλώνοι - που προήλθαν από δερματικά κύτταρα - έχουν την ίδια τροποποίηση στο DNA τους, προκειμένου να εκδηλώνουν συμπτώματα παρόμοια με τις ανθρώπινες διαταραχές, όπως το άγχος, η κατάθλιψη, η αϋπνία και η σχιζοφρένεια.

Είναι η πρώτη φορά που δημιουργούνται πολλαπλοί κλώνοι μιας μεταλλαγμένης μαϊμούς με στόχο τη βιοϊατρική έρευνα.

Η δημιουργία πειραματόζωων-μοντέλων με παρόμοια γονίδια και παθολογικά συμπτώματα ελπίζεται, σύμφωνα με τους Κινέζους επιστήμονες, ότι θα βοηθήσει στη δοκιμή νέων θεραπειών για διάφορες ανθρώπινες νευρολογικές, ψυχικές και άλλες παθήσεις.

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν δύο σχετικές δημοσιεύσεις στο αγγλόφωνο κινεζικό περιοδικό “National Science Review”, ανέπτυξαν τις κλωνοποιημένες μαϊμούδες με το όμοιο γενετικό υπόβαθρο στο Ινστιτούτο Νευροεπιστήμης της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών στη Σαγκάη.